Gå til innhold

Android 4.1 er snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke bare et udviklereksemplar man får på Google I/O - der er jo en ekstrem mængde "stash" der bliver delt ud af de forskellige firmaer på I/O - billetten er jo i virkeligheden meget mere værd end Kr 5000,

 

Faktisk er det jo et stort problem, for som det er nu, så er der jo ekstremt mange af de der er med på Google I/O som kun er der for at få de "gratis" produkter.

Lenke til kommentar

Og selvom det er lite nytt er det ikke mindre enn Apple slipper hvert år til hylende Applefans..

Verken mer eller mindre, men totalt uinteressant for 99% sv androidbrukerene. Mobilen de bruker vil mest sannsynlig aldri få oppdateringen. Hardcore android brukerene som kjøper den Ultimate mobilen annen hver måned, de må enten vente noen måneder på oppdateringen, eller roote og ta til takke med ett os som ofte er mangelfulle i støtte av mobilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og selvom det er lite nytt er det ikke mindre enn Apple slipper hvert år til hylende Applefans..

Verken mer eller mindre, men totalt uinteressant for 99% sv androidbrukerene. Mobilen de bruker vil mest sannsynlig aldri få oppdateringen. Hardcore android brukerene som kjøper den Ultimate mobilen annen hver måned, de må enten vente noen måneder på oppdateringen, eller roote og ta til takke med ett os som ofte er mangelfulle i støtte av mobilen.

Folk som faktisk trenger 4.0 kontra 2.3 begynner å migrere over til SGS2/3, galaxy Nexus, HTC One X osv. De som ikke trenger det sitter antakeligvis med 1.6 og heter bestemor og bestefar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er interessant at omtrent 90% fortsatt kjører Android 2-serien. Android 4 utgjør bare 7% per denne måned.

 

På den andre siden har Android rundt 60% av smartmobilmarkedet og det selges et sted mellom 2,5x og 3x androider for hver iPhone. Slik sett vil Android 4 plukke med seg en stor markedsandel tidsnok.

 

Egentlig er ikke sammenligningen med Windows ukurant. Det tok Win7 tre år å nå 50% utbredelse i Windows-verdenen. Mye av dette kommer gjennom nysalg av datamaskiner. Vi må nok regne med et par år til, før Android 4 passerer en 50%+ andel innenfor Android-verdenen. Mesteparten av dette vil skje gjennom nysalg, ikke oppdateringer.

 

Android er gratis men det er ikke gratis for produsentene å drive med driveroppdateringer, optimalisering, tilpasning av egen programvare, kvalitetssikring, brukerstøtte og distribusjon.

Lenke til kommentar

Og selvom det er lite nytt er det ikke mindre enn Apple slipper hvert år til hylende Applefans..

 

Men så pakker jo Apple det lille nye inn i en mobil i tillegg som koster skjorta iforhold til hva det nye er. Dette gjør ikke Google.

Ja det et sant, alle android brukere får jo alle forbedringene for hver nye versjon android som kommer ut. På mars. Hvordan er dette på jorda?

Lenke til kommentar

Hvis Android oppdateres så ofte og så mye at produsentene ikke klarer å henge med på lasset, så burde Google ro ned heller enn motsatt,egentlig. Jeg hadde vært tilfreds med 2,3 enda jeg.

 

Det er jo mer i en oppdatering enn det den "vanlige" forbrukeren legger merke til :)

Lenke til kommentar

Hvis Android oppdateres så ofte og så mye at produsentene ikke klarer å henge med på lasset, så burde Google ro ned heller enn motsatt,egentlig. Jeg hadde vært tilfreds med 2,3 enda jeg.

 

For oss som ikke har Sense, TouchWiz eller ett annet 3. parts Launcher/grensesnitt, så er Android 4.0 ett stort sprang fra 2.3!!

 

Ellers så er jeg enig i at det er lite forskjeller mellom de forskjellige TouchWiz og HTC Sense-versjonene...

 

Men er en del ting i Android 4 jeg er blitt glad i, som nye task manager, slide bort varsler, kameraet (på Galaxy Nexus, tar hurtig bilder, greie bilder, og man kan ta bilde mens man filmer! osv.). Tor jeg hadde hatt store problemer med å gå tilbake til 2.3...

Lenke til kommentar

Hvis Android oppdateres så ofte og så mye at produsentene ikke klarer å henge med på lasset, så burde Google ro ned heller enn motsatt,egentlig. Jeg hadde vært tilfreds med 2,3 enda jeg.

 

For oss som ikke har Sense, TouchWiz eller ett annet 3. parts Launcher/grensesnitt, så er Android 4.0 ett stort sprang fra 2.3!!

 

Ellers så er jeg enig i at det er lite forskjeller mellom de forskjellige TouchWiz og HTC Sense-versjonene...

 

Men er en del ting i Android 4 jeg er blitt glad i, som nye task manager, slide bort varsler, kameraet (på Galaxy Nexus, tar hurtig bilder, greie bilder, og man kan ta bilde mens man filmer! osv.). Tor jeg hadde hatt store problemer med å gå tilbake til 2.3...

Jeg foretrekker lett kameraet på HTCer foran min SGN. På HTCer er det så mye mer innstillinger på det kameraet at det er villt i forhold. Det eneste moroe med SGN sitt kamera er videoeffektene på ansikt :D

 

Ang vanilla Android, så er det et greit sprang ja, utseendemessig. Men en oppdatering betyr nødvendigvis ikke dette. Så hvorfor MÅ alt gå gjennom papirmølla til Samsung og HTC før det slippes, når alt er likt bortsett fra optimaliseringer og bugfixes? Såvidt meg bekjent kjører alle Android-telefoner på samme arkitektur, og veldig like prosessorer all over, og Android støtter vel alle uansett.

Lenke til kommentar

Det er interessant at omtrent 90% fortsatt kjører Android 2-serien. Android 4 utgjør bare 7% per denne måned.

 

På den andre siden har Android rundt 60% av smartmobilmarkedet og det selges et sted mellom 2,5x og 3x androider for hver iPhone. Slik sett vil Android 4 plukke med seg en stor markedsandel tidsnok.

 

Egentlig er ikke sammenligningen med Windows ukurant. Det tok Win7 tre år å nå 50% utbredelse i Windows-verdenen. Mye av dette kommer gjennom nysalg av datamaskiner. Vi må nok regne med et par år til, før Android 4 passerer en 50%+ andel innenfor Android-verdenen. Mesteparten av dette vil skje gjennom nysalg, ikke oppdateringer.

 

Android er gratis men det er ikke gratis for produsentene å drive med driveroppdateringer, optimalisering, tilpasning av egen programvare, kvalitetssikring, brukerstøtte og distribusjon.

Og fremdeles skal vi Windows 7-brukere måtte leve med UTILGIVELIGE bugs.

 

Som f.eks. at Windows-update stopper å la deg oppdatere Windows 7 dersom du ikke endrer Systemtray. Den andre feilen jeg opplever er at computeren slår seg av når den går inn i idle-mode.

 

Her er en annen bruker som har tilsvarende problem som meg, forskjellen er kun at jeg har stasjonær PC

 

 

 

Er det bare meg som stusser over at Jelly Beans neppe kan sies å være en dessert!????

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...