Gå til innhold

Smart TV-allianse skal forhindre ny formatkrig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det så vanskelig å kjøre Android på en TV?

 

Det er egentlig ganske lett. Det fins en del USB-minnepinner, mini-PCer som kjører Android, tror det er og TV-er som hvertfall kjører Android basert OS. Så Android er både lettere og billigere. Som alltid :).

 

Og de fleste TVene har funksjonalitetene til Apple TV uansett, men Apple vil at folk med iPhone osv. skal kjøpe det. Derfor har de ikke støtte for DLNA, som alle andre som gjør boksen helt unødvendig.

 

Apple vil bare få ut penger av folk, få folk til å kjøpe noe de egentlig ikke hadde trengt, og de som ikke har noe annet enn Apple ikke trenger.

Lenke til kommentar

Hvorfor TV i det heletatt ?

Eneste den nye trenden vil mangle er vel øljekk ?

Min neste TV er ikke en TV, men en skjerm.

Jeg har htpc og digital kodeboks med fjernkontroll (som jeg ikke trenger dobbelt opp av)

Jeg har vært TV-reparatør store deler av livet og synes dette drar i helt feil retning.

Det finnes ikke TV-er mer. TV'n er død, eller overlatt en kodebox eller et PCI kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Definisjonen på en tv betyr jo egentlig at denne boksen inneholder en skjerm, høyttalerer og en mottaker.

 

Enkelte fant ut at høyttalerne som fulgte med ikke var gode nokk og koblet det til forsterker og ekstra høyttalere.

Dette skjedde da man fikke stereo eller bedre lyd

 

Nå er høylenderne ikke bedre en de så vid kan brukes

så å si at en tv er billig i dag kan diskuteres hvis man må ha ekstra høyttalere.

 

Mange kanaltilbydere støtter heller ikke den innbyde mottakeren.

 

Så hvis man skal ha tv så trenger man forsatt en skjerm , en mottaker og gode nok høytaldere.

For mange er det en fordel at dett er i en boks , men det er ikke alltid enkelt å få det til

 

 

her kunne det ha vær interessant å se på alternativer til et tv ( som skal gi deg de samme minimums mulighetene).

hvilke valg har man egentlig da ?

 

skjerm og høyttalere er nevnt , hva med resten ?

Lenke til kommentar

Opera-TV er allerede den mest velutviklete plattformen for TV'r, med Opera TV Store

Finnes i TV'ne fra flere av initiativtagernes til Smart-TV alliansen, som Phillips, LG, Samsung, Sharp og Sony.

 

Fordelen med Opera-TV som en felles plattform er at den er utviklet av et uavhengig selskap som ikke selger konkurrerende produkter som TV'r eller er et stort konkurrerende selskap som f.eks. Google.

 

http://youtu.be/a3Qych8s0h4

 

 

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Er også ganske enig at hele Smart TV greie egentlig er unødvendig og drive bare prisen oppover, eller bilde-kvaliteten nedover. Jeg vil får mest mulig bilde for penger, minst mulig hokuspokus, for alt annet har jeg en htpc og mange andre har kodeboks eller noe streamingbox. Men vi må nok nøye oss med at vi får enda en unødvendig "smart" dings med på kjøpet av en ny TV i fremtiden.

Lenke til kommentar

Å kjøre android på tv idag burde egentlig være en forholdsvis enkel sak, da "de fleste" tv har linux som operativsystem. (i en eller annen versjon)

Bla. Panasonic har brukt linux på tv omtrent siden første flatskjerm de lanserte + at de fleste Blu-Ray spillere er linux baserte/java baserte.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...