Gå til innhold

? Apple jobber med ny iPhone-kontakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det har vel vært samme kontakt i snart 10 år. Så denne standaren dor ladekontakg har holdt lenge.

 

Problemet er vel at den ikke er standard for andre enn Apple. Jeg hadde gjerne sett at alle kjørte tilsvarende system (les: micro USB) slik at jeg kunne kjøpe tilbehør uten å måtte bry meg om jeg hadde Apple produkter eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja det har vel vært samme kontakt i snart 10 år. Så denne standaren dor ladekontakg har holdt lenge.

 

Problemet er vel at den ikke er standard for andre enn Apple. Jeg hadde gjerne sett at alle kjørte tilsvarende system (les: micro USB) slik at jeg kunne kjøpe tilbehør uten å måtte bry meg om jeg hadde Apple produkter eller ikke.

Joda, men da måtte de valgt en standard som ikke var søppel til det formålet da (les: micro USB)

Grunnen til at du kan kjøpe mye tilbehør til apple, er nettopp fordi de har sin egen, og ikke microUSB, da microUSB ikke har line out feks.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Akkurat som at micro usb er noen sikrere for fremtiden. Hvor lenge har micro usb vært standard? 2-3 år? Mini usb før det igjen 1-2 år?? Bare gjetter, men spørsmålet er seriøst. Joda man man bytte mer mellom merkene, men saken er vel at om man kjøper docks og annet utstyr for mobilen din nå, så må man som regel kjøpe nytt om få år. Tror ikke micro usb er standard lengre enn 2-3 år til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)

Joda, men da måtte de valgt en standard som ikke var søppel til det formålet da (les: micro USB)

Grunnen til at du kan kjøpe mye tilbehør til apple, er nettopp fordi de har sin egen, og ikke microUSB, da microUSB ikke har line out feks.

Jeg skal bøye meg for den, jeg hadde det for meg at micro USB hadde 8 eller flere ledere, men ser at det er feil, og at det bare er proprietære løsninger som har ekstra ledere.

Kanskje på tide at noen lager en åpen standard for det og tvinger det gjennom da :) Skulle gjerne sett at Apple gikk i forkant der, men tviler på at de har noen interesse av det.

Lenke til kommentar

(...)

Joda, men da måtte de valgt en standard som ikke var søppel til det formålet da (les: micro USB)

Grunnen til at du kan kjøpe mye tilbehør til apple, er nettopp fordi de har sin egen, og ikke microUSB, da microUSB ikke har line out feks.

Jeg skal bøye meg for den, jeg hadde det for meg at micro USB hadde 8 eller flere ledere, men ser at det er feil, og at det bare er proprietære løsninger som har ekstra ledere.

Kanskje på tide at noen lager en åpen standard for det og tvinger det gjennom da :) Skulle gjerne sett at Apple gikk i forkant der, men tviler på at de har noen interesse av det.

 

Jeg mener å ha lest at de prøvde, slik som dem display port, men det ble vist ikke enighet omkring det.

Men ja, jeg er enig i at en åpen (og god!) standard er det beste, men uansett så er det vanskelig med universalt tilbehør, da en del Androider feks kommer med dock port på siden av skjermen.

Lenke til kommentar

De burde gå for micro-USB... ;)

Apple ønsker nok mer funksjonalitet en hva micro-USB kan tilby uten videre (HDMI, balansert line-out, etc.)

Da kan de lage en port ekstra. Voilá! :)

 

Poenget med den nye kontakten, var å gjøre den mindre. For å kunne lagr mobilene tynnere og mer avanserte. Å lage enda en port gjør det ikke enklere.

Lenke til kommentar

Poenget med den nye kontakten, var å gjøre den mindre. For å kunne lagr mobilene tynnere og mer avanserte. Å lage enda en port gjør det ikke enklere.

 

Jeg tror fremdeles at hvis Apple ville kunne de lage en kontakt som både hadde den nye funksjonaliteten og som var kompatibelt med micro-USB...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...