Gå til innhold

Kommentar: Spennende tider for mobilspill (Android, iPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Infinity blade er et skrotspill. Jeg har riktignok bare prøvd det første i rekken, men gud så ensformig og amøbete. Det prøver å være noe større, men når hele spillet går ut på å trykke eller sveipe i rett øyeblikk, så er spillbarheten mikroskopisk. Spill uten en ordentlig kontroller er og blir stusselig. Noen få supersimple og gode konsepter dukker opp innimellom, men et skikkelig spill har jeg til gode å se på mobilplattformen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Infinity blade er et skrotspill. Jeg har riktignok bare prøvd det første i rekken, men gud så ensformig og amøbete. Det prøver å være noe større, men når hele spillet går ut på å trykke eller sveipe i rett øyeblikk, så er spillbarheten mikroskopisk. Spill uten en ordentlig kontroller er og blir stusselig. Noen få supersimple og gode konsepter dukker opp innimellom, men et skikkelig spill har jeg til gode å se på mobilplattformen.

 

Er nesten helt enig med deg i det. Det som funker temmelig greit er turbaserte spill, men det er svært langt mellom perlene her om sant skal sies.

Lenke til kommentar

mobil spill er 99% skrot... og for for folk som ikke vet bedre.

 

ganske enig og må seie det er ingen basert platform med så mye reklame og P2W som mobil spill, som eg kan huske ,

 

mest det som irriterer meg mest er rein kopi av andre spill og bare gir det annen theme og kaller det orginal work :/

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt dette argumentet med at mobilspill ikke krever ferdigheter. Angry Birds krever ikke noe særlig av spilleren - hva så? Når vi tenker på dataspill, hvilke ferdigheter er det vi snakker om uansett?

 

Er det et stort poeng å tilegne seg ferdigheter i f.eks Guitar Hero? Hva med å lære seg å spille gitar i stedet? Det samme gjelder egentlig samtlige dataspill som krever øvelse for å mestre. Hva sitter man egentlig igjen med når man har blitt best i vennegjengen i CS eller SC? Forutenom en masse kastet vekk foran skjermen - fint lite vil jeg påstå.

 

Nå fremstår jeg sikkert som veldig surmaget. Jeg mener selvsagt at folk skal få spille så mye de vil og det er helt OK å nyte mestringsfølelsen det gir å bli god i noe. Det å forhøye en ferdigheter i dataspill til noe meningsfullt, og derfor rakke ned på enklere spill, syntes jeg derimot blir tullete. Mobilspill lenge leve IMHO.

Lenke til kommentar

Om ein vert best i vennegjengen i CS eller SC(2) så har ein kanskje ikkje så mykje igjen for det. Om ein plutseleg er best i ein liga og medlem av eit profflag, så har du fulltidsjobb. Trur ikkje det er mange Angry Birds-spelarar som har det sånn.

 

Angry Birds er forsåvidt eit strålande døme på mobilspill stadfestar omtrent alt av fordommar mot plattformen. Fysikkmodelleringen er så hårreisande dårleg at alt til sjuande og sist handlar om RNG og flaks - dette frå nokon med tre stjerner på eit fleirtal av bretta. Vel, før det kom femten expansions, ialelfall.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt dette argumentet med at mobilspill ikke krever ferdigheter. Angry Birds krever ikke noe særlig av spilleren - hva så? Når vi tenker på dataspill, hvilke ferdigheter er det vi snakker om uansett? Er det et stort poeng å tilegne seg ferdigheter i f.eks Guitar Hero? Hva med å lære seg å spille gitar i stedet? Det samme gjelder egentlig samtlige dataspill som krever øvelse for å mestre. Hva sitter man egentlig igjen med når man har blitt best i vennegjengen i CS eller SC? Forutenom en masse kastet vekk foran skjermen - fint lite vil jeg påstå.Nå fremstår jeg sikkert som veldig surmaget. Jeg mener selvsagt at folk skal få spille så mye de vil og det er helt OK å nyte mestringsfølelsen det gir å bli god i noe. Det å forhøye en ferdigheter i dataspill til noe meningsfullt, og derfor rakke ned på enklere spill, syntes jeg derimot blir tullete. Mobilspill lenge leve IMHO.

 

kos deg med mobilspillene så lar du oss andre spille spill som er utfordring siden vi liker og utfordre oss selv, skulle gjerne brukt guitar hero metaforen din men det er litt vansklig og samle opp 20 000 men som skal slås til døden uten og bli kalt gal

 

når vi snakker om ferdigheter så burde du se opp Esport og spill som er utfordring i. og kastet vekk tid? ja , som og lære seg gitar ikkje er bortkastet tid , alt underholdning er egentlig "bortkastet tid" om man skal være pirkete som dette her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...