Gå til innhold

Slik blir det trådløse minnekortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Slik blir det trådløse minnekortet" skriver dere. Javel. Etter å ha lest artikkelen lurer eg fortsatt på hvordan det trådløse minnekortet blir.

 

Lokketittel, utrolig tynn artikkel og så og si ingen forbrukernyttig info eller tekniske detaljer. Og 50% av artikkelen beskriver ett annet produkt. Har dere sommerferie?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eye-Fi minnekort har jo hatt denne funksjonen en stund. Etter å ha tatt bilde med kamera overføres det rett til mobilen hvis du har satt opp for det, og man trenger ikke knote med ipadresser eller nettleser.

Man kan også sette det opp (som jeg har gjort) til å overføre kun de bildene man markerer med protect funksjonen (nøkkelknappen) på kameraet.

Enkelt og greit. Ser ikke helt fordelen med dette Y5 minnekortet.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen sa meg veldig lite, men heldigvis har eg fått med meg litt av nyheten tidligere.

 

Poenget med dette minnekortet er at det er tilgjengelig på nettverket med toveiskommunikasjon(klient OG server). Eye-Fi, som eg har selv, er kun en klient. Eye-Fi kobler seg opp til nettverket som er satt opp, kobler seg så til Eye-Fi sin server, og laster så opp bildene dit. Deretter er det slutt på morroa(for kortet sin del). Mens dette derimot vil være tilgjengelig for toveiskommunikasjon, og det åpner for langt flere muligheter enn med Eye-Fi :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å ha dette i minnekortet, istedet for enheten.

 

 

AtW

Slippe å måtte bytte enheten/kameraet hver gang det kommer noe nytt? Ett minnekort er forholdsmessig rimelig å bytte ut når det skal oppgraderes. Et kamera er ikke nødvendigvis det.

 

Men ikke missforstå meg, om funksjonaliteten er i kameraet så er det flott det også :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å ha dette i minnekortet, istedet for enheten.

 

 

AtW

Slippe å måtte bytte enheten/kameraet hver gang det kommer noe nytt? Ett minnekort er forholdsmessig rimelig å bytte ut når det skal oppgraderes. Et kamera er ikke nødvendigvis det.

 

Men ikke missforstå meg, om funksjonaliteten er i kameraet så er det flott det også :)

 

Wifi er jo ikke så veldig nytt, og jeg tror neppe man må bytte ut kamera eller annen enhet særlig ofte. De kunne jo hatt det i kameraer for 5+ år siden om de gjorde det fornuftig. Sjeldent folk bytter feks mobil pga wifi-kapabilitet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...