Gå til innhold

Dette er nyhetene i Opera 12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerte Opera 11 for et halvår siden, på min Mac med OSX Lion.

Det kræsjet flere ganger til dagen, så jeg installerte Chrome i stedet.

 

 

Nå som jeg har oppgradert fra Opera 11 til versjon 12, fungerer det 100% stabilt.

AdBlock har jeg også lagt inn. En nettleser uten AdBlock er knapt brukbar på dagens internett.

 

Opera 12 fungerer utmerket, så nå har det blitt min nye, faste nettleser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er argumentene for å bruke Opera i dag?

 

Jeg var operabruker i den tiden opera var kjappere enn konkurrentene. Dessuten likte jeg den innebygde epostleseren. Nå er derimot de fleste nettjenestene så gode at jeg ikke lenger gidder å bruke separat epostleser. Jeg synes bare at Opera er overkill på funksjoner og det startet mye tregere enn konkurrentene. Det var dessuten altfor mange sider som fungerte dårlig i Opera.

 

Hadde en lang periode med Firefox etter Opera pga. et par geniale utvidelser.

 

Nå bruker jeg derimot Crome. Hovedargumentet er faktisk at den laster gmail.com mye raskere enn konkurrentene. (den gjorde i alle fall det når jeg skiftet) Regner med Google har optimalisert det for sin egen nettleser.

 

Crome er enkel og har akkurat de funksjonene en trenger i et enkelt og brukervennlig brukergrensesnitt. Genial synkronisering av preferences og extensions. Men der har vel de andre kommet etter tror jeg.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er bare meg, men etter at jeg oppgraderte til v12 så krasjer den i ett sett, noe v11 ikke gjorde så for meg var oppgraderingen ikke så bra.

 

Er spesielt flash som roter det til, men dette var ikke noe problem før oppgraderingen eller i andre browsere som bruker og deler flash plugin-systemet, som feks chrome. Firefox som er min hovedbrowser har jeg ikke dette problemet med...

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er bare meg, men etter at jeg oppgraderte til v12 så krasjer den i ett sett, noe v11 ikke gjorde så for meg var oppgraderingen ikke så bra.Er spesielt flash som roter det til, men dette var ikke noe problem før oppgraderingen eller i andre browsere som bruker og deler flash plugin-systemet, som feks chrome. Firefox som er min hovedbrowser har jeg ikke dette problemet med...

Prøv og update flash.

 

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er bare meg, men etter at jeg oppgraderte til v12 så krasjer den i ett sett, noe v11 ikke gjorde så for meg var oppgraderingen ikke så bra.Er spesielt flash som roter det til, men dette var ikke noe problem før oppgraderingen eller i andre browsere som bruker og deler flash plugin-systemet, som feks chrome. Firefox som er min hovedbrowser har jeg ikke dette problemet med...

Prøv og update flash.

 

Det har jeg gjordt, men ser ikke ut til å hjelpe, er kun i opera det krasjer etter oppdateringen, både ff, chrome og ie(alt er relativt) fungerer bra

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er bare meg, men etter at jeg oppgraderte til v12 så krasjer den i ett sett, noe v11 ikke gjorde så for meg var oppgraderingen ikke så bra.

 

Er spesielt flash som roter det til, men dette var ikke noe problem før oppgraderingen eller i andre browsere som bruker og deler flash plugin-systemet, som feks chrome. Firefox som er min hovedbrowser har jeg ikke dette problemet med...

 

Hos meg krasjer det også når jeg ser på flash-videoer. Men det er i alle browserne etter at jeg oppdaterte flash for noen dager siden, ikke bare i opera 12.

Lenke til kommentar

Installerte PinguyOS (Ubuntu basert) på Laptopen og installerte Opera. Fikk overført alle linkene, passordene og Speed-dial's med Opera Link. Kopierte så "Mail" mappe fra brukerprofilen min på den stasjonære inn i /home/bruker/.opera/mail. Dermed fikk jeg 100% korrekt inn alle mailene mine fra Mars 1997 også i Linux ! How awsome can it be ?

Prøv det med et hvilket som helst annet program !!!

Lenke til kommentar

*nikke* Kan slenge meg på lasset her. Har hatt mye småting med Opera før. Skjemaer som ikke lastes, textfield referanser som ikke fungerer, dårlig håndtering av referanser i tillegg, css overlays som ikke tegnes perfekt, litt inkonsistent rendering rekkefølge på spesiellt innhold, rare frys, problemer med flash ytelse (verre enn i andre browsere). Og litt ekstrem prosessorbruk, som har vært krise på EeePCen min. Så jeg har ikke brukt Opera på en stund.

 

Samtlige av de problemene er borte i v12. Så veldig bra jobbet av Opera-teamet. De har lyttet til feedback og studert kræsjmeldinger, helt tydelig. Spesiellt at prosessorbruken ikke peaker hele tiden er veldig flott, og det gjør Opera/fullscreen, osv. til et (veldig) fint valg igjen.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...