Gå til innhold

Ny gaming PC, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Heihei, godtfolk !

 

 

Etter 6 år med en PC som før var bra har den nå blitt alt for treg for min del.

Derfor er jeg keen på en oppgradering. Og det er nettopp dette jeg trenger hjelp med. Jeg har ikke stort peiling på PC generellt, men vet derimot at det er mange der ute som har peil og spørr derfor dere :)

 

Jeg bruker PC'en til gaming (veldig glad i å teste ut nye spill, men spiller for det meste CS, WOW og LoL). Men igjen er det jo 2 nye spill som er på vei ut som jeg kunne tenke meg å spille, deriblandt The perfect World og CS:GO.

 

Ihvertfall.. jeg har prøvd så godt jeg kan med å sette sammen en PC nå.

Og hadde vært flott om dere kunne gitt meg litt veiledning om hva som er dårlig, hva jeg mangler og hva som er bra :)

 

Tenkte meg å bruke mellom 15000 og 18000 på den. Men om det er noe som er rimelig og BRA så skal sier jeg da ikke neitakk til det :)

 

Her er handlelista mi på komplett. (Ikke rage fordi jeg har tatt deler som ikke passer sammen overhodet) :p

http://www.komplett....2B-FFF5D93787A8

 

Men hadde virkelig satt pris på svar!

 

MvH

Maria

Endret av Blizzair
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er en PC man bygger selv. Skal du ha en ferdigbygget kan vel det også fikses, men det vil koste en del ekstra.

 

Det er ikke noe merkbar forskjell på 2GB og 3GB med mindre du sitter med 3 veldig høyoppløste skjermer, det som utgjør forskjellen er hvordan brikka som sitter i grafikkortet er bygget opp. Det kortet jeg valgte er omtrent 20% kraftigere enn det du hadde.

 

Vifte er innebygget på skjermkortet, det følger også med en til prosessoren som skal holde med mindre du har tenkt til å overklokke (overklokking er egentlig ikke så nødvendig). Hvis du vil ha den til å lage litt mindre lyd kan denne hjelpe masse: http://www.dustinhome.no/product/5010617942/cooler-master-hyper-212-evo-s-1155-1156-1366-2011-am3-am3-fm1/ :)

Lenke til kommentar

Ja, så at det var en PC jeg må bygge selv ^^ hehe, kanskje jeg formulerte meg litt dårlig. Mente om det var alt som man trenger for at pcen skal gå stille, være kjølig, rask og dra de aller fleste spill på fullt.

 

Og har aldri overklokket noe særlig før, så tror ikke det er noe jeg kommer til å begynne med heller.

 

Men igjen, hjertlig takk for raskt svar og god hjelp ! :)

Lenke til kommentar

Ser at du tok Samsung 830 'Desktop Kit' i handlekassen, Olestokk. Er det nødvendig med desktop kit versjonen som er litt dyrere, eller kan man bare gå for drive?

 

Jeg valgte desktop kit versjonen fordi den andre ikke var på lager, er litt kjipt å få alle delene men mange det man skal installere operativsystemet på.

 

Mente om det var alt som man trenger for at pcen skal gå stille, være kjølig, rask og dra de aller fleste spill på fullt.

 

Jaja, pakka skal inneholde alt du trenger, men som nevnt tidligere, for å få det litt stillere kan du kjøpe denne: http://www.dustinhome.no/product/5010617942/cooler-master-hyper-212-evo-s-1155-1156-1366-2011-am3-am3-fm1/

 

Kabinettet valgte jeg utifra hva du hadde valgt fra før, her er ett som er støydempet hvis det er noe du vil ha: http://www.dustinhome.no/product/5010620982/corsair-miditower-obsidian-550d-atx-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

Nå var det veldig til prisforskjell på i7-3930k og i7-3820 prosessoren da :/ og hva i alle dager er lga2011 system?

 

har ihvertfall lekt meg litt rundt nå og prøvd å sette opp en ny liste (igjen)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1093626&su=E991C3A5-D807-4465-AB83-2CED81433A98

 

Nå vet jeg at jeg mangler en vifte ihvertfall..

 

Men hvordan ser det ellers ut ?

Lenke til kommentar

lga2011 er prosessorsokkelen, du kan kun bruke lga2011 prosessorer på et lga2011 hovedkort. På det siste forslaget har du valgt en lga2011 cpu og et lga1155 hovedkort - det går dårlig ;-)

Bytt ut prosessoren med en Intel i5-3570k eller i7-3770k hvis du skal ha et lga1155 system.

 

Edit:

 

Ser du har valgt et Asus GTX 670 TOP kort, det er ikke på lager enda og grunnen til det er at det var at første parti hadde problemer med stabilitet - velg heller et standard Asus GTX 670 DirectCU, eller Gigabyte GTX 670 Windforce som er et minst like bra kort.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

1. Om du ikke skal overklokke eller kjøre crossfire/SLi holder et hovedkort til 1000-lappen mer enn nok. Se etter USB3 og SATA3 og Z77-chipset til 1155-socket

 

2. Gå for Intel i5 3570k - mest for pengene mtp gaming

 

3. Gå for GTX670, raskere enn 7950 til samme pris

 

4. 8gb RAM holder til gaming, kjøp 2x4gb brikker og oppgrader ved behov

 

5. Personlig synes jeg kabinettet du har valgt er helt forferdelig, se på Fractal Design R3, NZXT Phantom og NZXT Switch - mye finere i mine øyne :p

 

6. Skal du ha en stille PC, ikke gå for lukket vannkjøling. Se på Phanteks sine kjølere hos dustinhome eller gå for Noctua NH-D14 - beste prosessorvifta på luft og er myyye stillere enn et lukket vannkjølingskit

 

7. Om du ikke skal kjøre crossfire/SLi kan du gå for 650w-versjonen av strømforsyninga du har valgt

 

8. Kjølepasta følger med alle dagens prosessorkjølere

Lenke til kommentar

Takk for rådet, Olestokk ! Kan ta å sette opp det samme der som jeg gjør på komplett nå når jeg har en ferdig pc for å se hvor mye jeg eventuellt sparer. Valgte komplett pga det er ett kvarter unna meg å kjøre igrunn. Men om det er penger og spare så spiller ikke det noen stor rolle.

 

Ahaa! Nå ser jeg det ja. Så at i7-3770k hadde fått bedre rating enn det jeg har valgt også, og er igrunn det jeg er mest for når jeg holder på med dette. At jeg velger deler som ikke overhodet passer sammen. Så takk for obervasjonen !

 

Byttet ihvertfall over til i7-3770K nå.

 

Angående grafikkortet, jeg valgte det fordi det lå så høyt oppe på denne lista:

http://www.videocard...h_end_gpus.html

 

Og kunne du eventuellt linke hvem av dem du mener? Er så mange forskjellige g70 kort at.

 

Audun

Har gått for i7-3770K prosessor nå, lest mye bra om det og det ligger ganske langt oppe på de listene jeg har sjekket ut. Og nå må du slappe av da påsan, er ikke stort fan av det kabinettet jeg heller. Men er sykt dårlig utvalg av kabinett der for en billig penge. Kabinett er ikke akuratt det jeg vil bruke mest penger på, men vil fortsatt ha litt LED i det. Sannsynligheten er stor for at det blir endret. Det er noe jeg ihvertfall klarer *GLIIIS*

 

Og kikka på den vifta, mye bra kritikk på den også, så slang med en sånn en :)

 

(Nå er det ikke lenge igjen før det sikkert blir ett år med PCbygging!)

Lenke til kommentar

Takk for rådet, Olestokk ! Kan ta å sette opp det samme der som jeg gjør på komplett nå når jeg har en ferdig pc for å se hvor mye jeg eventuellt sparer. Valgte komplett pga det er ett kvarter unna meg å kjøre igrunn. Men om det er penger og spare så spiller ikke det noen stor rolle.

 

Ahaa! Nå ser jeg det ja. Så at i7-3770k hadde fått bedre rating enn det jeg har valgt også, og er igrunn det jeg er mest for når jeg holder på med dette. At jeg velger deler som ikke overhodet passer sammen. Så takk for obervasjonen !

 

Byttet ihvertfall over til i7-3770K nå.

 

Angående grafikkortet, jeg valgte det fordi det lå så høyt oppe på denne lista:

http://www.videocard...h_end_gpus.html

 

Og kunne du eventuellt linke hvem av dem du mener? Er så mange forskjellige g70 kort at.

 

Audun

Har gått for i7-3770K prosessor nå, lest mye bra om det og det ligger ganske langt oppe på de listene jeg har sjekket ut. Og nå må du slappe av da påsan, er ikke stort fan av det kabinettet jeg heller. Men er sykt dårlig utvalg av kabinett der for en billig penge. Kabinett er ikke akuratt det jeg vil bruke mest penger på, men vil fortsatt ha litt LED i det. Sannsynligheten er stor for at det blir endret. Det er noe jeg ihvertfall klarer *GLIIIS*

 

Og kikka på den vifta, mye bra kritikk på den også, så slang med en sånn en :)

 

(Nå er det ikke lenge igjen før det sikkert blir ett år med PCbygging!)

 

Men du skal vite at i spill er det null merkbar forskjell på en 3770k og en 3570k. Om du vil legge ekstra penger i potten uten å få noe særlig tilbake for det skal ikke jeg stoppe deg, friendly advice :)

 

Om du ikke skal overklokke kan du også velge en prosessor uten ulåst multiplikator (altså den som gjør at man kan overklokke). Du har valgt K-modellen (som er overklokkbar), og du kan spare noen kroner og gå for vanlig versjon, altså uten K.

 

Versjonen av GTX670 Olestokk mener er denne

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg hatt den nye pcen min i noen uker, og kunne ikke vært mer fornøyd!

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1107345&su=D08F4299-1925-49E3-BFA5-5B5E3C6CABC7

Dette ble da innholdet

Ble alt for lenge å vente til de fikk inn 670 på lager, og tiden gikk ikke akuratt raskere av at jeg gledet meg så mye. Så gikk for GTX 680 Top istedet.

 

Neste på lista er skjerm og ny mus! Cant waait!

Anyways.. Vi lever lykkelige i alle våre dager :3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt den nye pcen min i noen uker, og kunne ikke vært mer fornøyd!

http://www.komplett....A5-5B5E3C6CABC7

Dette ble da innholdet

Ble alt for lenge å vente til de fikk inn 670 på lager, og tiden gikk ikke akuratt raskere av at jeg gledet meg så mye. Så gikk for GTX 680 Top istedet.

 

Neste på lista er skjerm og ny mus! Cant waait!

Anyways.. Vi lever lykkelige i alle våre dager :3

 

Rått oppsett:) Nå mangler du bare Benq XL2420T og en mus:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hahaha! Sykeste! Ja, har sjekka ut den skjermen en mndes tid nå, og har absolutt planer om å kjøpe den :) venter bare på neste lønning nå, så tenker jeg det er på tide å bytte ut den gamle skjermen med det monsteret der ^^

Samme med mus, sjekka ut http://www.elkjop.no/product/data/mus-og-tastatur/SSSENSEI/steelseries-sensei-mus

Mye grunnet muligheten til å bytte farge selv, plus at det er ett helt standard design på den, ikke noen massive knapper elns som jeg har som ett krav på både mus og tastatur. Les mye bra om den ! :)

 

Tastatur derimot er jeg ekstremt kravstor på. Sett mye på mekaniske tastaturer, men er ikke noe fresht design på noen av dem. Og er det det er det som regel alle disse knappene som jeg virkelig bare syntes er i veien på venstre side av tastaturet. Og det skal selvfølgelig ha den muligheten at det skulle være mulig å bytte farge på ledlysa under :] Har det på mitt nå, men spacetasten har desverre blitt halveis ødelagt :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...