Gå til innhold

Sniktitt: Dette er nytt i nyeste Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problem som dere med at det henger seg flere ganger hver dag, mens de tidligere versjonene har vert fjellstabile. Og hvorfor kan de ikke implementere en metroversjon av den gamle Start-menyen? Likte Metro godt, men kjenner at hver gang jeg er på en Windows 7 PC at det kjennes mye bedre med den gode gamle Start-menyen.

Lenke til kommentar

Kan man ha metro åpen på en skjerm, og vanlig desktop på en annen dersom man bruker to skjermer?

Det virker for meg helt høl i hue at man skal måtte fylle hele skjermen med metro for å finne programmer som så enkelt lå tilgjengelig på start menyen før. Bruker ofte å se på videoer på nettet, og det at jeg må pause videoen for å gå inn på metro dersom jeg vil åpne ett program jeg ikke har på taskbare virker jo bare veldig gammeldags. Men har ikke prøvd Win 8 enda, så må vel teste det før jeg skal uttale meg noe mer.

Lenke til kommentar

@Arnesen1

Ja du kan ha metro oppe på en skjerm og desktoppen oppe på en annen, det spiller heller ingen rolle hvilken skjerm som er satt til 1 og 2 da du kan åpne metro på hvilken skjerm du vil.

 

Flere skjermer i win 8 er faktisk ikke ille heller. Microsoft sa jo at dette også sto i fokus for win 8, så der har dem da iallefall tatt et skritt i riktig rettning.

 

Til dere som har problemer med at win 8 henger seg, bruker dere chrome?

Jeg har samme problem, men kun når det står ett eller flere vinduer med chrome oppe. Det virker en stund, men så kan det plutselig bare henge helt. Begynte å bruke IE10, ja jeg vet det er IE, og har ikke hatt problemer siden. Har forresten ikke prøvd andre nettlesere.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Microsoft tar en stor sjanse med Win8. Programmer som er laget for Metro er programmer som kjøres i fullskjerm. Dette er logisk for et nettbrett, og her funker Metro sikkert veldig bra. Men for de fleste som har en stasjonær PC med stor skjerm så trenger vi ikke Metro! Hvis Metro og fullskjermsapplikasjoner er fremtiden, så burde Microsoft endre navnet på Windows også til å passe denne nye profilen. Hvorfor ikke like gjerne kalle OS'et for Metro da (regner med at patentet er klart).

 

Det de burde ha gjort er å ha versoner av Win8 som fortsatt bruker Aero og gamle startmenyen. Så hvis Metro blir en suksess, så kan de gå over på det 100% når de lanserer Win9 om 2-3 år. Men jeg skjønner jo Microsoft her. De gjør hva som helst for å utkonkurere Android og iOS.

 

Min spådom er at Win8 blir en ny Vista, og at folk som bruker Win7 kommer til å bruke det frem til Win9 kommer. Hvis ikke så har vi jo Linux og OS X....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

..ja, det er jo flott at Microsoft stadig korter ned den milelange avstanden frem til gnome med compiz, da.

 

Ville jo vært grusomt om Linux forble i en monopolsituasjon på et brukbart men også vakkert grensesnitt.

 

Så flott jobbet, Microsoft! Et par-tre service-pakker eller fem, så er vi nok nesten enda litt nærmere.

Lenke til kommentar

Med Win8 peiler microsoft seg stødig inn mot kanten av stupet og trykker gassen i bånn.. De gambler med både sitt eget selskap og alle pc produsentene. Jeg har vært gjennom de fleste overgangene til Microsoft fra DOS til Win1 3,X 95 98 me NT 2000 XP32/64 Vista + diverser Server edition og til slutt Win7, og jeg har aldri fått en så skuffende opplevelse som med Win8! Det er nesten så jeg vil sette meg ned og skrive om Odd Børretzen's "Jeg hater måker" til "Jeg hater Metro!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har brukt Windows8 på den stasjonære hjemme-PCen siden CP og gått over på RP nå. Selv om jeg har prøvd så klarer jeg bare ikke å få til en fornuftig bruk av Metro og metroapps.

 

Det blir for tungvint å holde orden på to ulike systemer der selv ikke bokmerker i nettleseren blir synkronisert. Ikke ser jeg noen grunn til å bruke metro-apps heller. De er jo rett og slett dårlige utgaver av fullverdige programmer. Så nå ser metro-tabben min ut som et salig kaos jeg bryr meg ikke.

 

Det fine er at Windows8 fungerer greit uten metro.

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å prøve RCen, men etter noen timer uten den tradisjonelle Start-knappen følte jeg meg veldig fortapt. Et kjapt søk på Google tok meg hit (http://www.askvg.com/vistart-a-windows-vista-start-menu-clone-for-windows-xp/), og med ViStart er knappen tilbake. Og nå bruker jeg Windows 8 mer effektivt enn Windows 7! Metro-menyen er selvfølgelig fortsatt lett tilgjengelig. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...