Gå til innhold

Dette spillet koster over 70 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt misvisende tittel, ser ut som at et spill som slippes i disse tider koster 70 000 kr.

 

Tja.. Jeg er egentlig uenig. Det er bilde av et eldgammelt spill, og det ser man med mindre man kanskje sitter på mobilen..

Personlig tenkte jeg med en gang at det måtte være et gammelt spill som gikk til den prisen. Det er ingenting som faktisk indikerer at det er et helt nytt spill. Og jeg føler til og med de ikke har gjort det spesielt misvisende, eller.. Tabloid i hvert fall, når de til og med har valgt et av de på midten, og ikke bare fyrt løs med "Dette spillet kan være verdt 251 000"...

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke akseptert de spillene selv gratis. Jeg kan forstå at de har en sentimental verdi for gamlinger men annet enn det, nei takk. =)

Har du set Angry Videogame Nerd sin video om det gull nintendo spillet :o) Meget morsom.

 

Dette er for folk som samler på gamle spill som andre samler på frimerker. Gjelder å ha en komplett samling, såpas mange samlere at spill i meget små opplag blir auksjons objekter.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk betaler så mye for ett spill, er jo så sinnsykt dårlig grafikk!

Hadde det vært mer forståelig om grafikken var bra?

 

Dette er samlere. De gjør slikt. Frimerkesamlere, som betaler betydelig høyere summer for små papirlapper, bryr seg for eksempel ikke nevneverdig om illustrasjonene på merkene de kjøper er særlig pene.

 

Et spill som Crysis ser kanskje uendelig mye bedre ut enn Mt. Drash, men det vil aldri oppnå en brøkdel av samlerverdien.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke akseptert de spillene selv gratis. Jeg kan forstå at de har en sentimental verdi for gamlinger men annet enn det, nei takk. =)

Har du set Angry Videogame Nerd sin video om det gull nintendo spillet :o) Meget morsom.

 

Dette er for folk som samler på gamle spill som andre samler på frimerker. Gjelder å ha en komplett samling, såpas mange samlere at spill i meget små opplag blir auksjons objekter.

 

Hehe, ja den serien er morsom - har sett den noen ganger. Jeg kan forstå at samlere virkelig er villige til å betale så mye for spill men er ikke vandt med tanken om at dette kan gjelde for spill i likhet med andre ting. Det er sikkert veldig vanskelig å få tak i disse spillene med mindre de har blitt overført og emulert på PCer. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke akseptert de spillene selv gratis. Jeg kan forstå at de har en sentimental verdi for gamlinger men annet enn det, nei takk. =)

Har du set Angry Videogame Nerd sin video om det gull nintendo spillet :o) Meget morsom.

 

Dette er for folk som samler på gamle spill som andre samler på frimerker. Gjelder å ha en komplett samling, såpas mange samlere at spill i meget små opplag blir auksjons objekter.

 

Hehe, ja den serien er morsom - har sett den noen ganger. Jeg kan forstå at samlere virkelig er villige til å betale så mye for spill men er ikke vandt med tanken om at dette kan gjelde for spill i likhet med andre ting. Det er sikkert veldig vanskelig å få tak i disse spillene med mindre de har blitt overført og emulert på PCer. :)

En emulering eller piratkopi er ikke det samme, han hadde en kopi versjon av det dyre spillet men det var gull versjonen som telte.

Slutten var konge, fant ut at spillet var dårlig så han knuste dem.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg at en cd/dvd spill noen gang blir så verdifullt. For det første blir alle spill i dag trykt opp i så sinnsyke mengder at selv collectors og limited edition dekker enorme mengder av markedet og for det andre så er levetiden på en cd/dvd estimert til like rundt 25 år (ved fin behandling, lite bruk og optimal lagring). Og la meg ikke en gang begynne å snakke om alle de spillene som er avhengige av en server for å fungere, eller de spillene som kun er kjøpt digitalt på en konto, de kan man strengt tatt glemme å få solgt senere... Å samle spill er vel en utdøende hobby siden man i praksis kun har de gamle klassikerne å samle på... Det eneste jeg kan se for meg som kan funke for framtidige spill samlinger er om de nye spillene begynner å komme på minnepinner eller noe langvarig slik som cartridge/kasettene var...

 

Fortsatt bitter for at muttern bestemte seg for at C64'en min var skrot som aldri kom til å bli brukt og kastet den sammen med en hundretalls spill, både kopier og orginaler. Hadde til og med noen cartridges til enten C16 eller C64, men jeg husker ikke lenger...

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke akseptert de spillene selv gratis. Jeg kan forstå at de har en sentimental verdi for gamlinger men annet enn det, nei takk. =)

 

Hva i....antyder de at 1980 modellene er gamle?? Nå har jeg aldri......fornærme dine likesinnede gamere på det viset *fnys* ungdommen nå til dags!!!

Litt alvor og, 31 år gammel, gamer stort sett så mye jeg har tid til i mellom alt som skjer i hverdagen (får da til rundt 4-6 timer dagen selv om man er gift og har 4 barn og 3 bikkjer.....blir lite søvn dog :p ) Og også ivrig samler (har alle nintendo, sega osv osv osv) Det handler dels om ha de samme spillene man hadde da man var ung, og gjenoppleve de gode klassikerne fra den tiden på ordentlig måte, altså crt tv og orginal håndkontroller i hånda mens man forbereder seg ved å blåse ren cartridgen. Og dels om å få tak i flere spill som man ikke hadde råd til på den tiden, men som man nå som godt voksen rimelig enkelt får tak i, og da blir det jo også å oppleve helt "nye" opplevelser fra den "gylne" tiden da man var ung, spill man hørte om men som ukelønna ikke strakk til.

Grafikken var kanskje ikke den beste, men på den tiden så var gameplay og story kongen på haugen, det store "vi ser bedre ut enn de andre" racet var ikke så gjeldende på den tiden (litt kniving i mellom de forskjellige konsollene...og eierne av de, det var det jo seff). Spill som ble opplevd som gode fikk også godt rykte, og du måtte høre det fra en kompis som hadde hørt det av en venn til fettern til kompisen hans, og så kunne du prøve å huske de spillnavnet (hvis det i det hele tatt var riktig spill navn) og se om du fant det neste gang du var i leketøys sjappa.

 

Men men, i digress, ble for mye mimring :)

Poenget mitt var, at selv om "de har en sentimental verdi for gamlinger" som du så fint skriver, så kan det faktisk hende at den karen som nettopp knerta deg i bf3, er den gamlingen du sikter til,

'

Gå og legg deg nå, barne tv er ferdig og vi gamlinga vil spille :)

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

*Snipp*

 

Beste jeg har lest til nå!

 

Takk for at du tok opp våpen for å sette på plass disse skrekkelige ungdommene :p

Vi gamlinger fra 80 tallet var jo med på tiden da spill virkelig tok av, det er vi som vet hva skikkelige spill er :p

Står forresten respekt av å klare å klemme inn spilling i blant kone, 4 barn og tre bikkjer, plutselig så ikke framtiden min så mørk ut alikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...