Gå til innhold

Test: Sony Xperia P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1300mAh batteri er den største skuffelsen ved modellen...

 

Grunnen til at Sony har puttet et 1300mAh-batteri på Xperia P er fordi den har den såkalte "White Magic"-skjermteknologien som sparer strømbruket med (nesten) 50%. Levetiden på telefonen er like lenge som storebroren Xperia S.

 

Hadde de puttet et større batteri på P så hadde nok de fleste gått for den enn for S, tenker jeg meg..

Endret av eksepsjonell
Lenke til kommentar

Når det gjelder dagens mobiler og lesbarhet i sollys, vekker det minner. Jeg har en gammel PDA, en HP6515 eller noe slikt. Den har en litt unik skjerm. Det er en gammel LCD-teknologi, men av en type der bakgrunnen er lys, så når bakgrunnslyset slukker etter en tid er den faktisk fortsatt lesbar om det blir lyst nok. Faktisk er den enda med lesbar i sterkt sollys med bakgrunnslyset avslått. Jo mer sollys, jo klarere skjerm. Hvorfor kan ikke noe av denne teknologien benyttes på dagens mobiler? Det hadde jo spart enormt med strøm på dagtid.

Tygg på den, dere produsenter....

Lenke til kommentar

Hææ? Dårligere prossessor, mindre skjerm, mindre oppløsning dårligere kamera (mindre mega iaff), bare 16gb lagringsplass.Så får den bedre karakter enn Xperia S, som er bedre på alt nevnt ovenfor.. hæ?

 

Skal gi deg et hint: prisforskjell.

 

I tillegg har Xperia S dårligere byggekvalitet. Denne gir nok mer for pengene. En helt fortjent karakter.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så stor prisforskjellen på P og S.

På f,eks Sony experia S koster 3999kr og Xperia P koster 3499 på teknikmagasinet. (i butikk). Og da er de ulåste.

 

Men de har jo også glemt å nevne det viktigste på Xperia P.

Docking functionen. Smart Dock.

Siden alle knappene er på en side.

Er også alle hullene på andre siden.

Genial som både holder,lader, hdmi og sync med USB.

 

Jeg har tenkt tanken på å bytte ut min iPhone og prøve ut Andoid.

Og da har jeg faktisk tenkt på Xperia P.

Likt den siden jeg prøvde den i februar.

Lenke til kommentar

Ved omfattede test av mobiltelefonen blir flere egenskaper testet, men ikke ett eneste ord om kvaliteten på lyd - som mobiltelefon. Kanskje vi snart kan fjerne tilknytningen til mobilnettet? Er jeg alene om å etterspørre den type egenskaper, etter flere år med spørsmål fra andre enden; jeg hører deg så dårlig - det er hakkete lyd etc.

Lenke til kommentar

Xperia P har sykt digg byggekvalitet, og er helt suveren på lysstyrke. Parkerer alt jeg har testet mot. Senest SIII og One X.

Fine og brukervennligemenyer og god flyt. Bra kamera. Ser veldig fram til ICS på den.

Perfekt hvis du vil ha en litt mindre telefon enn toppmodellene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...