Gå til innhold

Kommentar: ? Hvorfor vil ingen selge noe til mora mi på nettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Æh.. er virkelig selskaper så blinde at nettbank revelusjonen har gått dem hus forbi ?

Jeg er rimelig sikker på at bankenes iver etter å la kundene selv gjøre jobben (= nettbank) har gitt overveldene mange senoirer en fot innenfor den digitale verden. Derfra er veien kort til også å utnytte andre tjenester.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dessuten er begrepet

sosiale medier

et underlig fenomen. Dette fordi endringen primært ligger i distribusjonen og ikke i det sosiale. Folk forteller akkurat de samme skrønene, men distribuerer disse anderledes. Slik sett er det egentlig ikke noen endring i det sosiale selv om uttrykket "sosiale medier" synes å gi intrykk av dette.

 

Det merkelige er at hjernen til folk ikke er helt med når distribusjonen endres. Normalt er mange nervøse for å prate til en forsamling, men slik oppfattes det sjelden når en prater til en diger forsamling godt skjult bak et tastatur.

- "Gud, jeg tør ikke holde tale i bryllupet"

- "Du er jo på face'rn, forskjellen er bare at du ikke ser de du prater til."

- "Åh ... ?"

 

.. Folk er rare.

Lenke til kommentar

De har en høyere formue pga nedbetalt boliglån. Dette er kapital som er låst i eiendom, og som derfor ikke har mye å si for generell kjøpekraft. Min bestemor som mottar minstepensjon har feks høyere forme enn meg på papiret, men jeg har allikevel mer til overs hver måned som kan brukes på tull. Formue er derfor en dårlig indikator på kjøpekraft, og jeg tviler på at noen kommer til å selge boligen sin for å få råd til gullmynter i diverse FB spill...

 

Den "ideelle" kjøperen er single menn over 30. De har som regel ingen forme, men er den gruppen som sitter igjen med mest penger hver måned etter at alle regninger er betalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest en annen artikkel, på engelsk, om dette. Den var kalt noe sånn som "Old is the new young" og fokuserte på hvordan markedsføringskronene gav lite utbytte ved at det ble fokusert på demografien som kanskje har størst kjøpelyst, men langt fra størst kjøpeevne.

 

Poenget var delvis at bransjen ble styrt av unge, som enda var for umodne/uerfarne til sinns til å skjønne at det ikke er i det hippe og kule (trend)markedet, de største/jevneste pengene ligger. Også bl.a. p.g.a. de unges generelle mangel på lojalitet.

Lenke til kommentar

Bedre skrevet og mer innhold enn de forrige, så kommer seg helt klart.

 

Overskrift har lite med artikkelen å gjøre og begynner å bli dyktig lei disse tåpelig overskriftene på kommentarene.

"Hvorfor selge til mora mi på nett" - det var vel det artikkelen handlet om.

 

Hvis man skal gå på overskriften, alt selges til "mora di" på nett. Like mye som til andre grupper. Jeg kunne nesten like godt argumentert for dette. Så det blir tåpelig med en overskrift som ikke gir mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten er begrepet

sosiale medier

et underlig fenomen. Dette fordi endringen primært ligger i distribusjonen og ikke i det sosiale. Folk forteller akkurat de samme skrønene, men distribuerer disse anderledes. Slik sett er det egentlig ikke noen endring i det sosiale selv om uttrykket "sosiale medier" synes å gi intrykk av dette.

 

Det merkelige er at hjernen til folk ikke er helt med når distribusjonen endres. Normalt er mange nervøse for å prate til en forsamling, men slik oppfattes det sjelden når en prater til en diger forsamling godt skjult bak et tastatur.

- "Gud, jeg tør ikke holde tale i bryllupet"

- "Du er jo på face'rn, forskjellen er bare at du ikke ser de du prater til."

- "Åh ... ?"

 

.. Folk er rare.

 

Det er vel ikke rart i det hele tatt? Du går jo selv i fella, fordi ting er jo like som før, folk har aldri vært nervøse for å skrive ett avisinnlegg mange leser på samme måte som å holde en tale, eller skrive en artikkel for den saks skyld. Det er den type ting som er sammenliknbart med facebook, ikke holde en tale.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kommunikasjonsrådgiver i sosiale medier, hva har man utdannet seg innen for å kalle seg dette? Sosialantropologi? Sosiologi? Markedsføring og flink med internett? Eller har man gått den tunge bloggerstien?

 

Hva har det med saken å gjøre? en rådgiver er en rådgiver, og et år er et år, uansett hva slags idiot som har lørt deg faget...

Lenke til kommentar
Kommunikasjonsrådgiver i sosiale medier, hva har man utdannet seg innen for å kalle seg dette? Sosialantropologi? Sosiologi? Markedsføring og flink med internett? Eller har man gått den tunge bloggerstien?
Hva har det med saken å gjøre? en rådgiver er en rådgiver, og et år er et år, uansett hva slags idiot som har lørt deg faget...

 

Nei, en rådgiver er ikke en rådgiver:

 

Rådgiver i bank - Selger kundene de produktene banken tjener mest på og kunden tjener minst på.

Politisk rådgiver - Lærling i det politiske apparatet, f eks i departement. betalt over skatteseddelen.

 

Derfor er det absolutt på sin plass å stille spørsmål ved hva en digital kommunikasjonsrådgiver er. Hadde det enda vært rådgiver for digitale applikasjoner eller digitale medier?

 

Men "digital kommunikasjonsrådgiver", ærlig talt! Jeg har hørt om digital klokke som motpol til analog klokke.

 

Kanskje firmaet som har ansatt henne bare har svært dårlig språkforståelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...