Gå til innhold

Her er oversikten over de nye MacBook-ene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker på å kjøpe en Macbook Air 13", noen som har noen argumenter for og mot dette? Altså, denne istedenfor Macbook Pro 13". Tenker på at jeg ikke trenger cdrom, bruker jo nesten bare usb nå... Og denne skal brukes til vanlig bruk + videregående skole. Og da blir bare Macbook Pro 13" ekstra vekt og størrelse.

Lenke til kommentar

Har hatt air på jobb i 2 år nå. Veldig lett å ta med seg og grei å bruke. Har ikke hatt behov for cd drevet i hele perioden. Trenger du cd drev har apple en ekstern "superdrive".

 

Jeg har ikke prøvd å kjøre noen spill på den, men den taklet fint å kjøre virtualbox med winxp

og office.

 

edit: Dersom du er student kan det være greit å passe på å få med seg studentrabatten i apple's online store..

 

Synd jeg ikke studerer i usa :( (retina mbpro 15": 2,6 GHz til ca.15600,- nok)

Endret av Yamarin415
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en Macbook Pro med retinadisplay som erstattning for den Macbook Proen jeg har i dag, men jeg missliker veldig at de har valgt å droppe ethernet-porten. Den bruker jeg ofte, og det vil si at jeg må ha med enda en adapter for å få gjort ting. Det samme gjelder FireWire. Ukult.

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Eneste argumentet mot er w8 på Asus sine nettbrett+laptop maskiner :-) Asus sin zenbook er så godt som like god som gamle macbook air. Vet ikke hvordan den nye zenbooken er i forhold til den nye airen, men poenget er at Apple og Asus lager veldig gode pcer begge to. Imo de beste produsentene for tiden

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en Macbook Pro med retinadisplay som erstattning for den Macbook Proen jeg har i dag, men jeg missliker veldig at de har valgt å droppe ethernet-porten. Den bruker jeg ofte, og det vil si at jeg må ha med enda en adapter for å få gjort ting. Det samme gjelder FireWire. Ukult.

Hvis du ser på tykkelsen på den nye MacBook Pro så ser du hvorfor ethernet er fjernet. Maskinen er tynnere enn en ethernet-kontakt...

Lenke til kommentar

Fem modeller og ett operativsystem - "komplisert" iflg Microsoft-finansierte HW.no.

 

Jeg tror ikke de er microsoft finansiert, men mener fortsatt at Apple må være den produsenten som gjør det lettest å finne ut av hva som er hva, som både har fordeler og ulemper.

 

Asus lager veldig gode ultrabooks some jeg foretrekker hvertfall. De er nå ute med sin nye Zenbook Prime serie. Der du kan få Ultrabook med i7, dedikert grafikkort og FullHD til en rimeligere pris, men ikke så mye billigere iom at Apple ikke overpriser ultrabooks så mye. Noen som vet om Apple bruker de nye ULV prossesorene som Asus gjør? (De kjører på 17w istedenfor 34, som gjør dem mye mer strømsnille:) )

 

Og Asus kom med sine nye zenbooker for uksvis siden hvis dere lurte. Lurer på hvorfor Apple er så trege någ de har så utrolig mye mer penger enn de andre? De får jo ikke brukt opp alt engang.

 

Så har du jo og Samsung 9 series ofc.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en MacBook Air 13" i dag, og det er en veldig hendig maskin. Bra format og lett å ta med seg. Pluss for Pro er raskere prosessor. Minus er snurredisk og lavere skjermoppløsning.

 

Med mindre du trenger 8 GB ram og optisk drev, er en MacBook Air nok det mest naturlige kjøpet.

Lenke til kommentar
Fem modeller og ett operativsystem - "komplisert" iflg Microsoft-finansierte HW.no.
Er vel mer det att de nesten heter det samme og ser helt lik ut som gjør det "komplisert".

 

Jeg liker Windows best hvis dere vil tro jeg er fanboy, og ville aldri kjøpt Mac.

 

Men nå et gjelder Mac er det uansett ikke komplisert. Det er en lett, en "tung" som er kraftig, og nå en med ekstra høy oppløsning. andre forskjeller er jo skjermstørrelse, minne (to typer) og Ghz på prossesoren. Altså ikke veldig komplisert egentlig.

 

Jeg liker på en måte komplisert jeg. Ikke at det skal være komplisert egentlig. Det beste er hvis alle hadde hatt nettbutikker der du kan konfigurere PCen din helt selv, og mye mer enn det du kan hos Apple, det ville jo vært bedre enn å ha mange varianter v samme modell der butikkene har konfigurert. Det blir mer komplisert, men du får akkurat hva du vil ha og. Ikke mer, og ikke mindre.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en MacBook Air 13" i dag, og det er en veldig hendig maskin. Bra format og lett å ta med seg. Pluss for Pro er raskere prosessor. Minus er snurredisk og lavere skjermoppløsning. Med mindre du trenger 8 GB ram og optisk drev, er en MacBook Air nok det mest naturlige kjøpet.

 

Stemmer det, for det er ganske få som trenger den ekstra ytelsen egentlig. For de fleste bruker den jo til lette oppgaver. Eneste grunn for Mac å være kraftig er jo biledredigering og video. Tror ikke det blir gaming PC bare av å få Diablo III, og til det hadde det ikke gått med noe svakere en NVIDIA Gt 650m, for de er på 25-30 fps (film er 24 fps)

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en Macbook Pro med retinadisplay som erstattning for den Macbook Proen jeg har i dag, men jeg missliker veldig at de har valgt å droppe ethernet-porten. Den bruker jeg ofte, og det vil si at jeg må ha med enda en adapter for å få gjort ting. Det samme gjelder FireWire. Ukult.

Hvis du ser på tykkelsen på den nye MacBook Pro så ser du hvorfor ethernet er fjernet. Maskinen er tynnere enn en ethernet-kontakt...

Ja, jeg forstår jo godt at de ikke har plass til den når de absolutt skal ha maskinene så tynne. Men for meg er funksjonalitet &--#62; tykkelse. Og å ha med en adapter for ethernet, en for firewire, en for dvi og en bærbar superdrive, det blir litt tungvindt. At de gjør det på air-linjen er jo helt forståelig. Men jeg synes Pro-maskinene hvertfall burde ha mulighet for å koble til kablet nettverk uten en adapter.

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig med så høy resolusjon?

 

Det er klart det er det. Målet er jo at det du ser på skjermen skal se likt ut som det andre vi ser med øye, som om vi skulle sett filmen med våre egne øyne. Og ikke digitalisert og nedskalert. Det største problemet er jo ikke å få det til. Sharp har lagd 8Kx4K TVer, noen har lagd en 1,2 tommers skjerm på 650 dpi. Problemet er jo innholdet. Det er det som er problemet. Her har jo Apple en liten fordel iom at de har eget OS, men det er fortsatt lite brukbart til det meste. Desverre. Men bra de gjør dette sånn at andre henger seg på både med innhold og gi oss sånne skjermer, som del ett klarer å lage hvis de vil.

 

Men har et spørsmål, vil ikke teksten i nettleseren fortsatt ha den oppløsningen de som lager nettsida legger den ut i? Hjelper vel ikke med nye Safari om folk lager nettsider der eksten "bare" er i FullHD?

Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe en Macbook Air 13", noen som har noen argumenter for og mot dette? Altså, denne istedenfor Macbook Pro 13". Tenker på at jeg ikke trenger cdrom, bruker jo nesten bare usb nå... Og denne skal brukes til vanlig bruk + videregående skole. Og da blir bare Macbook Pro 13" ekstra vekt og størrelse.

 

Du kan få noen billigere (og bedre *sukk*) vanlige PC-er, men når du først har spart til en Mac er det bare å gå for det ;)

Lenke til kommentar

Er du veldig opptatt av å ha god oppløsning vil nok en Zenbook Prime være best. Den har og bedre ytelse :)

 

Og ikke noe billig skjermtype som TN-panel ellernoe heller hvis noen lurte. Er IPS, altså samme som Apple bruker i iPhone. Kan og fås med SSd til viktigste programmer og windows, med 500GB roterende harddisk. Valgene er mange :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...