Gå til innhold

Test: Asus PadFone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DOD: Var muligens litt upresis der. Dette er den første fra Asus som ser ut til å bli vanlig hyllevare i Norge :)

 

Garmin Asus-produktene ble aldri vanlige i norske butikkhyller, hvis de i det hele tatt rakk å komme innom.

 

Det kan tenkes at gamle Idedata og andre veldig spesifikke Windows Mobile-forhandlere hadde de eldre Windows-produktene fra Asus, men dette var likevel heller ikke noe som fantes i vanlige elektrobutikker.

 

Ser man på Transformer-produktene som en egen generasjon produkter er det også den første telefonen som passer inn sammen med andre "vanlige" smarttelefoner slik vi kjenner dem. Det rakk vel akkurat å komme en eller to Android-modeller i Garmin Asus-dagene, og den gangen var skjermen dekket av en meny som overhodet ikke liknet Android slik vi ellers kjenner det.

 

http://www.amobil.no...rmin-asus/79074

 

Asus har altså laget mobiltelefoner før, men ikke for norske kunder :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

DOD: Var muligens litt upresis der. *snip*

 

Ja, nå ble det plutselig noe annet :) På det Norske mobilmarkedet er ASUS helt klart en eksotisk frukt, og heller ikke i utlandet har de vel egentlig hatt noen voldsom suksess selv om jeg har inntrykk av at mange som brukte dem var generelt fornøyde. Er også enig i at det er den første 'moderne smarttelefonen' fra ASUS, selv NuviPhones er jo liksom en generasjon (eller to) gammel. Både NetCom og Telenor har forøvrig sagt at de ikke var interesserte i å ta inn ASUS (PadFone) som mobil fordi den var såpass ukjent.

 

Forøvrig imponerende å se hvor stor kunnskap dere sitter på om ASUS sine tidligere mobil-satsinger, stor kontrast fra den tidligere formuleringen. Beklager en skarp tone :)

 

Etter å ha lest igjennom testen og satt den i sammenheng med ett par andre tester som ikke lar seg blende av konseptet og avfeier problemer de støter på som bagateller, så har jeg nå avbestilt min PadFone hos komplett. Dårligere skjerm alene skulle jeg klart meg med (stortrives med min Desire Z fremdeles), men alt i alt så blir det for mye problemer for 6500,-. En TF700T er bestilt i stedet, og Z'en får klare seg en stund til da jeg ikke har sett noen gode alternativer med qwerty.

 

Egentlig skuffende av ASUS at PadFone i seg selv er såpass "midt på treet", har liksom blitt vant til at de lager produkter med alle bjeller og fløyter og noe attåt... Håper uansett at ASUS vidreutvikler konspetet og kommer med en bedre generasjon snart. Den første Transformeren hadde jo også sine barnesykdommer, men se hvor de er i dag!

Lenke til kommentar

Herlig konsept, spesielt hvis man tar det litt videre og setter inn en dokk til telefonen i en PC skjerm også slik at man kan sitte å jobbe ved en vanlig kontorstasjon, og kanskje en i TVen slik at man kan bruke den til media løsninger og en i bilen for navigasjon og biltelefoni osv.

Er vel fortsatt litt manglende ytelse i telefonen til alt man øsnker seg, men det nærmer seg godt nok for de fleste oppgavene.

 

Så håper det blir satset litt på slike løsninger, og at man standardiserer tilkoblingene slik at man oppgradere telefon neste gang uten å måtte gjøre det samme med resten.

Lenke til kommentar

Virkelig et konsept som er på rett vei. Dumt at skjermen ikke er bedre og at overgangen mellom telefon og pad ikke er mer sømløs.

 

At det hele veier litt og blir tykt ser jeg ikke på som noe problem egentlig.. En måte de kunne spart litt tykkelse, er å ha telefonen i tastaturdelen og dermed brukt den som musepeker. Men da ville man ikke kun gått rundt med skjermen og mobiltilgangene...

 

Jeg synes ikke at vekt og tykkelse burde bli satt på minussiden, det et resultat av løsningen. Skjerm + mobil = tykt!

Lenke til kommentar

Må bare le av produktnavnet. 'PadFone'.......

 

:rofl:

 

Den 'kreative' prosessen til Asus var sikkert noe sånt som det her:

 

iPad + iPhone -> La oss klistre de navnene sammen men fjerne i foran -> 'Phone' er for generisk, la oss bruke Fone i stedet...

 

Du er klar over at "Phone" og "Pad/tablet" er genereiske ord? Som betyr noe og betegner en produktgruppe? Hvorfor skulle de tatt navnet fra iphone? Begynner folk å tro at apple oppfant begrent phone også?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DOD: Ja, vi er også ganske skuffet over dette. Vi hadde håpet produktet var mer gjennomarbeidet - slik Asus-produkter vanligvis er. Det er lov å håpe at Asus gir denne en generasjon nummer to selv om den kanskje ikke gjør det så bra i sin nåværende form :)

 

bIsk0p: Forslaget ditt om telefonen som pekeplate høres vel nesten ut som det som burde være fasit her. Da hadde hele konstruksjonen blitt mindre baktung også :)

Lenke til kommentar

bIsk0p: Forslaget ditt om telefonen som pekeplate høres vel nesten ut som det som burde være fasit her. Da hadde hele konstruksjonen blitt mindre baktung også :)

 

Det er vist noen koseptbilder av noe lignende som Asus Padphone med mobil som pekeplate.finner ikke linken , hadde det som bokmerke men finnner det ikke , skal google litt mer

 

EDIT: finner bare den her akk nå /http://www.digitaltr...y-phone-laptop/

 

vet jeg har sett mobil som pekeplate hengslet ned i tastaturet,

 

Edit 2 : nærmer meg den riktige men med mobil som pekeplate http://androidandme.com/2011/09/devices/korean-spider-concept-device-docks-into-laptop-video-game-controller-tablet/

Endret av Panzerhansa
Lenke til kommentar

Må bare le av produktnavnet. 'PadFone'.......

 

:rofl:

 

Den 'kreative' prosessen til Asus var sikkert noe sånt som det her:

 

iPad + iPhone -> La oss klistre de navnene sammen men fjerne i foran -> 'Phone' er for generisk, la oss bruke Fone i stedet...

 

Du er klar over at "Phone" og "Pad/tablet" er genereiske ord? Som betyr noe og betegner en produktgruppe? Hvorfor skulle de tatt navnet fra iphone? Begynner folk å tro at apple oppfant begrent phone også?

 

AtW

 

Det der var ikke akkurat poenget mitt heller. Poenget mitt er at jeg syntes produktnavnet er tragisk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...