Gå til innhold

Video: Nye Macbook Pro i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se annet enn at et Nvidia 650M kort må bli stusselige greier for å dra rundt på så mange pixler

 

Må nå også trekke fram et sitat fra videoen her. "When you combine the most powerfull graphics chips with the latest quad core processor and the fastest ram"

Nå har jeg aldri sett apple levere den kraftigste grafikkløsningen fra Nvidia eller AMD. Men de stempler fortsatt modellene midt på treet som de kraftigste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg syns det er flott at de har fjernet CD-spilleren. Den tar unødvendig mye plass og det er sjeldent man bruker optisk medium (hvertfall i mitt tilfelle). Her kan du se hvor mye plass den tar i den gamle MBP:

inside15mbp.jpg

 

Tja, til den prisen kunne de i det minste lagt ved eksternt drev. Det er tross alt 15.4", det er ikke snakk om en ultraportabel maskin, så jeg hadde i det minste satt pris på drev.

Lenke til kommentar

Du har valget om å kjøpe med ekstern drev. Du kan kjøpe en billig en, eller Apple sin som gjør nøyaktig det samme. Jeg syns det er bra at ikke all får med ekstern drev, da sikkert bare 20% vil bruke denne. Prisen på maskinen blir lavere og det blir mindre søppel.

 

Jaha? Du tror den blir billigere?

 

Jeg tror Apple tjener enda mer penger:-) det hadde ikke vært noe problem å putte en slim-drive inn i denne maskinen..

Lenke til kommentar

Denne likte jeg! Og jeg har aldri vært fan av macintosh.

 

Hvorfor i huleste klarer ikke de andre produsentene og lager tynne pc'er med kraftige skjermkort???

 

Vifteløsningen på denne så virkelig bra ut.

 

Men det er prisen som skremmer meg litt... får jo en kraftigere Clevo som er billigere...

 

Hvordan er det med Windows 7 og retina display?:)

Endret av BIG1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

vi er ikke langt unna før ting som skjermoppløsning, grafikkytelse, størrelse etc. ikke kan forbedres særlig mer. Tenk på "unlimited detail" som kommer ut om et lite år, som er en slags grafikkmotor der man fjerner alle polygoner og isteden bruker en database med "atomer" som "tilpasser" seg pikslene på skjermer avhengig av kamera projeksjonen...

Dette er algorithmer som vil trenge et viss mengde med prosessorkraft avhenig av skjermoppløsningen.

Siden skjermoppløsningen vil på et tidspunkt ikke ha behov for flere piklser, vil heller ikke skjermkort ha behov for mer enn en viss kraft for å kjøre denne "unlimited detail" grafikken.

 

:green:

Endret av Peppermix
Lenke til kommentar

[...] Tenk på "unlimited detail" som kommer ut om et lite år [...]

 

Unlimited detail er vaporware.... "Pics or it didnt happen". Gi oss en demovideo á la Unreal 4 presentasjonen med editor view og noen som pirker rundt i motoren realtime. Da vet vi at det eksisterer :p

 

On track:

 

Hadde jeg ikke nettopp kjøpt meg en 15" VAIO SE så hadde mbp retina stått på toppen av lista... Likevel angrer jeg ikke en plass på kjøpet. Mobilt bredbånd er vanvittig befriende, lemme tell ya ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Du har valget om å kjøpe med ekstern drev. Du kan kjøpe en billig en, eller Apple sin som gjør nøyaktig det samme. Jeg syns det er bra at ikke all får med ekstern drev, da sikkert bare 20% vil bruke denne. Prisen på maskinen blir lavere og det blir mindre søppel.

 

Bare for moro skyld, hvor får du "sikkert bare 20%" fra ?

 

Tror du prisen på maskinen hadde økt tilsvarende det man må betale for Apples eksterne drev ? Vi snakker tross alt om en maskin til praktisk talt 18 000, mtp prisen og produksjonskostnadene for de eksterne drevene så hadde det vel neppe vært krise å lagt ved drev.

Lenke til kommentar

If you never change anything, then what you can really engineer is incremental.

 

Her snakker de tydeligvis om den døende Mac Pro.

Det vel ikke noen tvil om at Apple har hovedfokus på itoys produktene de lager.

 

Hadde håpet Apple var litt forut også på desktop serien.

Skuffende release!

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...