Gå til innhold

Slik er nye Macbook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billigste 11" air har i alle fall gått opp noen hundrelapper. Tror billigste 13" har gått ned fra 10 290, mens den dyreste 13" er hvor den var før oppdateringen. Usikker på den dyreste 11".

 

Grei oppdatering, men jeg tror jeg holder på 13" mid-2011 en stund til.

Lenke til kommentar

Selve oppgraderingen var temmelig standard, bare en IvyBridge specc bump så knapt bedre prosessor men mer strømeffektive også endel bedre skjermkort som tar Intel HD 3000 skjermkortet som er helt i grenseland hva ytelse angår og gir deg noe som burde være ganske så fornuftig med tanke på oppløsning og formfaktor.

 

Interessant å se at batteri levetiden skal være den samme i og med at prosessoren vell skal bruke mindre strøm sammenlignet med forrige generasjon og skjermkortet skal bruke ca det samme? Apple skryter av raskere SSD-er, spørsmålet er hvem som er fabrikant her og om den økte sekvensielle ytelsen betyr økt tilfeldig ytelse (random read / write) og IOPS også. Trenden i markedet det siste året har jo vært SSD som ved første øyekast kan virke mye raskere basert på spesifikasjoner, men som i praksis ikke spesielt raskere som operativsystem disk.

Lenke til kommentar

Ingen roper ut om overprising, for den faktisk ikke er overpriset iforhold til hva du får av maskinvare, byggekvalitet, design og programvare? De som faktisk er ute etter dette føler vell at disse maskinene leverer akkurat hva de hadde håpet på og forventer og derfor er det ingen grunn til å slenge med leppa?

 

Du er vell forøvrig klar over at GTX 690 koster ca 8000kr og MacBook Air starter på 8290kr? Hvordan får du budsjettert en stasjonær-PC med GTX 690 + en bærbar-PC til denne prisen?

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SKUFFENDE at Air ikke får Retina skjerm :(

-Om Retina skjerm var et faktum, så hadde det blitt kjøp for min del.

Hadde virkelig vært en nyydelig PC, men akk nei!

 

Dumme, dumme Apple. Det er bare et tidsspørsmål før de oppgraderer Air med Retina, så er nok flere som beholder det de bruker i dag, og venter....

Antakeligvis et helt år med venting. Pokker!

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å kjøpe ny Air dersom den hadde SIM-kort og 4G, samt en skjerm som fungerer i sollys.

Den har tydeligvis ikke SIM-kort. :(

Men jeg har ikke funnet ut noe om skjermen i nye Air. Det eneste jeg fant er at den ikke er Retina.

 

Noen som kan fortelle meg om hvordan den er i sollys?

Jeg har en MacBook Pro fra 2010, og skjermen er grusom å bruke utendørs. Den reflekterer et speilbilde av meg selv så jeg ikke kan se det jeg ønsker å se.

 

Forresten... Fattern hadde tenkt å kjøpe iMac, men Apple her ikke lansert noen ny iMac denne gangen. Når kommer det?

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å kjøpe ny Air dersom den hadde SIM-kort og 4G, samt en skjerm som fungerer i sollys.

Den har tydeligvis ikke SIM-kort. :(

Men jeg har ikke funnet ut noe om skjermen i nye Air. Det eneste jeg fant er at den ikke er Retina.

 

Noen som kan fortelle meg om hvordan den er i sollys?

Jeg har en MacBook Pro fra 2010, og skjermen er grusom å bruke utendørs. Den reflekterer et speilbilde av meg selv så jeg ikke kan se det jeg ønsker å se.

 

Forresten... Fattern hadde tenkt å kjøpe iMac, men Apple her ikke lansert noen ny iMac denne gangen. Når kommer det?

 

 

Skjermen på MacBook Air har ikke glasslaget som MacBook Pro maskiner så den gir vesentlig mindre refleksjon og gjenskinn, men vil nå ikke påstå at den er så alt for god i steikende solskinn akkurat.

 

Hva iMac angår så tipper jeg både Mac Mini og iMac vil få en "stille oppdatering" i forbindelse med Mac OS X Mountain Lion i neste måned, altså at de kommer med IvyBridge istedenfor SandyBridge og at det ikke vil være noe offisiell annonsering rundt det annet enn at Apple Store oppdateres i det stille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ofte datamaskinen med meg ut. Hvilken maskin er best i solskinn?Er det MacBook Air, eller har f.eks. Dell noe som funker enda bedre i solskinnet?Jeg kommer ikke til å kjøpe ny med det første, men jeg prøver å lære, og holde meg oppdatert.Hvilken laptop er best i solskinn?

 

Har lest gode ting om Asus U31A (Prime) i sterkt solskinn. Full-HD IPS monitor og lavere pris enn 13" Air er heller ikke å forakte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...