Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott test og mobil... Men mener alle windows mobiler er overpriset forhold til maskinvare... :/
Alle...? Hva med Nokia Lumia 710, Samsung Omnia W, og HTC Titan som alle tre har tilnærmet samme prosessor og samme grafikkbrikke? De to første har 8GB internlagring though, men om man klarer å se forbi det får man en lynrask Windows Phone til godt under 2000!

 

ok, "de fleste" da ;) Se på denne , 4000 for noe som tilsvarer Samsung galaxy s plaus til 2000. Greit nok den er mer smooth, men fremdeles lite for prisen.

 

PS: Dette er min mening ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Flott test og mobil... Men mener alle windows mobiler er overpriset forhold til maskinvare... :/
Alle...? Hva med Nokia Lumia 710, Samsung Omnia W, og HTC Titan som alle tre har tilnærmet samme prosessor og samme grafikkbrikke? De to første har 8GB internlagring though, men om man klarer å se forbi det får man en lynrask Windows Phone til godt under 2000!

 

ok, "de fleste" da ;) Se på denne , 4000 for noe som tilsvarer Samsung galaxy s plaus til 2000. Greit nok den er mer smooth, men fremdeles lite for prisen.

 

PS: Dette er min mening ;)

 

Jada, jeg er enig i at denne er ganske dyr, Lumia 800 også forsåvidt, men om du ser på denne listen med de 10 Windows Phone 7.5-modellene som for øyeblikket føres i det norske markedet, er det faktisk kun Lumia 800 og 900 som koster over 3000. Mange vil også se på det som en fordel at WP7.5 er mer effektivt programmert, slik at en slik mobil lett kan klare seg med en enkeltkjerne :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

6er på denne? Hva med å nevne pris i forhold til innmat? Det at Windows Mobile krever mindre har null relevans i denne sammenheng.

 

Ingen masselagring? Dette er en alvorlig mangel på en så dyr telefon.

800x400 skjermoppløsning på en telefon til 4000,- og 4.3 " skjerm? Dette er noe dere garantert ville ha trukket en Android-telefon for. Nei og nei. Denne telefonen er nok ikke noe mer enn en 4 spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt denne i 1 måned nå, og har aldri vært mer fornøyd med en mobil. Gruser virkelig iphone 4s. Skulle ønske at flere hadde gitt den en sjanse istedenfor å bare slakte den for de specsa den har. Virkelig bra mobil.

Endret av Fisen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mente Windows Phone 7,5 støttet NFC. Det kommer en Lumia 610NFC om et par mnd. Det eksisterer også en LG telefon med NFC støtte.

Jeg mener å ha lest at Microsoft bekreftet at NFC var støttet i 7.5, men at det var opp til produsentene å implementere det. Det var ikke et hardware krav.

Lenke til kommentar

6er på denne? Hva med å nevne pris i forhold til innmat? Det at Windows Mobile krever mindre har null relevans i denne sammenheng.Ingen masselagring? Dette er en alvorlig mangel på en så dyr telefon. 800x400 skjermoppløsning på en telefon til 4000,- og 4.3 " skjerm? Dette er noe dere garantert ville ha trukket en Android-telefon for. Nei og nei. Denne telefonen er nok ikke noe mer enn en 4 spør du meg.

 

4.3" skjerm er i mine øyne en perfekt størrelse så se ikke hvorfor det skal trekke ned Ikke alle som ønsker en 5" skjerm i lomma. Skjermen er for øvrig den beste på markedet når det kommer til bruk i sola.

 

http://www.pocketpccentral.net/newscenter/2012/05/08/lumia-900-sunlight/

 

Ellers så mener jeg at masselagring rett og slett ikke er ett tema i dag, bortsett fra video, og kanskje audio ser jeg rett og slett ikke noe som må/bør lagres på telefonen, hvorfor streve med å kopiere frem og tilbake når man bare kan ha alt liggende i skyen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...