Gå til innhold

Kommentar: Vi forventer mer enn dette, Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo er vel det eneste selskapet som høster jubel når de åpner for bruk av to håndkontroller og HD. Mange år etter alle andre.

 

Nintendo er unike for at de prøver noe nytt, selv om hardcore-gamers visstnok bare vil ha en boks med nytt skjermkort, slik at de kan spille CoD: Same as Last Game med penere grafikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vegrer meg for å kalle spill som har vært ute så lenge som ett år når konsollen kommer for "noe nytt".

 

Bra noen ønsker å teste grenser, men jeg tar heller noen interessante spill over interessante kontrollere. Move, Kinect og sågar sixaxis-kontrolleren til PS 3 er jo alle bevis for hvor lite nyttig slike ting er, all den tid vanlige kontrollere gjør nytten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Årets konferanse for Nintendo var katastrofal, og jeg står sterkere på at Wii U er en konsoll jeg ikke gidder å kjøpe, for Mario og gjengen holder ikke mål for min del. Gi meg ett Zelda på konsollen så skal jeg heller vurdere det.

 

Dette er elendig Nintendo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nintendo er vel det eneste selskapet som høster jubel når de åpner for bruk av to håndkontroller og HD. Mange år etter alle andre.
Nintendo er unike for at de prøver noe nytt, selv om hardcore-gamers visstnok bare vil ha en boks med nytt skjermkort, slik at de kan spille CoD: Same as Last Game med penere grafikk.

 

nytt? dei gjekk ned til ein arcaden og tok første iden dei såg med wii, det med motion er langt i fra nytt og funket veldig dårlig til dei sendte ut forsterkeren du koblet på enden

 

om du ser kva du får på pengen på ein wii så blir du egentlig robbet i hardware

 

håper bare Nintedo snart legger seg på konsol bølgen igjen i stedet for sole på stranda, fordi wii U ser temmlig kjedlig ut og bør tør og satse meir

 

det er mer ein CoD på pc og du trenger ikkje siste iinnen grafikk kort for og spille på pc. men siden vi er inne på og slå under belte så kan eg legge til for prisen for wii+ alt ekstra dill dal kan eg kjøpe ein sterkere pc med emolator og oppkobling som funker bedre, har brukt wii emolator på pc lenge

 

funker bedre ein wii seg selv med ein billig mottaker, støre lagrinplass og kan faktisk bruke den som pc på siden!

Lenke til kommentar

Jeg føler at Wii U er litt i samme situasjon som iPad'en før den kom i salg. Ingen skjønte hva man skulle med en PC uten tastatur, eller en stor smarttelefon man verken kan ringe med eller ha i lomma.

 

Å ha en touch skjerm på kontrolleren snur ikke verden opp ned. Det er bare veldig kjekt og hendig. Man kan sitte på do og spille CoD eller Rayman om man vil, med to analogspaker og skikkelig konsollgrafikk. Og ja, man har kart og items i fanget. Dette er ikke gimmicky, men små fremskritt som gjør livet litt bedre.

 

Hva er det å ikke like?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vell ikke hva storspillerene tenker om konsollen, men hvor bra den vil selge. Nintendo fokuserer på et marked utenom det Sony og Microsoft gjør - markedet med mye barn og barnefamilier. Det er leit for oss som vokste opp med NES/SNES/N64 som det beste valget, men nå er nok virkeligheten en annen. Kanskje vi rett og slett bør slutte å bli skuffet? Hadde jeg hatt småbarn hadde jeg kjøpt en Wii til de.

 

Skal jeg driste meg til en hypotese om hvordan maskinen vil lykkes vil det være ca. at:

 

(1) Wii U går omtrent som Wii 1.0. Store salg, også til endel gamere, men de sistnevnte vil la den ligge brakk det meste av tiden. Noen gode spill på samme måte som Super Mario Galaxy, og masse masse spill hvor Nintendo melker kua si som før. Morro for unga. Tryghetsfølelse for far og mor. Gøy av og til for gamere, gjerne høye på nostalgi. Shame shit.

 

(2) Storspillene vil trolig ikke komme til Wii U, i alle fall ikke etterhvert som neste generasjon konsoller får fart på seg. Som utvikler tenker jeg du ønsker å jobbe med det nyeste og det som selger, slik at du både får kompetanse og inntekt.

Lenke til kommentar

Nintendo er vel det eneste selskapet som høster jubel når de åpner for bruk av to håndkontroller og HD. Mange år etter alle andre.

 

Nintendo er unike for at de prøver noe nytt, selv om hardcore-gamers visstnok bare vil ha en boks med nytt skjermkort, slik at de kan spille CoD: Same as Last Game med penere grafikk.

Noe nytt som marospill eller zeldaspill nummer 50 tenker du da eller?

 

AtW

Lenke til kommentar
Nintendo er vel det eneste selskapet som høster jubel når de åpner for bruk av to håndkontroller og HD. Mange år etter alle andre.
Nintendo er unike for at de prøver noe nytt, selv om hardcore-gamers visstnok bare vil ha en boks med nytt skjermkort, slik at de kan spille CoD: Same as Last Game med penere grafikk.

 

Jeg er både enig og uenig med deg. Mange "hardcore" gamere liker ikke Wii fordi wii ikke har maskinvare for å støtte "hardcore" spill. Wii fungerer hos gruppen med "casual" gamere som den er ment for.

 

Selv mener jeg at motion-control er en blindvei fordi de ikke klarer å trekke en spiller inn ettersom de mangler fysisk feedback. Personlig spiller jeg for å slappe av og jeg slapper ikke av dersom jeg skulle spilt Wii, hadde følt meg mer som en airtraffic-controller under Hindenburgkatastrofen.

 

Wii og Wii U er imponerende på sine måter, men har ingenting å stille opp med for gamere generelt. Jeg spiller xbox selv, har prøvd Wii og det var bare ikke meg.

Lenke til kommentar

Jeg syntes nintendo fortjener en del av kritikken de har fått for presentasjonen sin, så jeg vel ikke fullstendig overbevist selv, men det er jo litt drøyt å kalle wii u for en flopp allerede.

 

Det å vise et "gammelt" batman-spill som er oppdatert for wii u, ødelegger litt for showet, men det er jo en greit tillegg i samlingen av lanseringsspill. Jeg har ikke spilt det selv, og jeg syntes det er ålreit at jeg slipper å kjøpe en gammel konsoll for å spille det. Men ja, hvorfor gi det så mye fokus? At det kommer et nytt mario plattform-spill er flott, men de klarte vel ikke helt å overbevise at dette var noe mer enn new super mario bros wii i HD-grafikk, og det er vel kanskje ikke nok når de har så mye å bevise når det gjelder fordelene med å ha en ekstra skjerm som kontroller. Og folk lurer på hvor det ble av nye zelda, selv om det forrige kom ut for et halvt år siden, jaja...

 

Jeg liker konseptet med wii u, og jeg tror vi får se en del morsomme spill, også fra tredjepart.

Problemet med wii var jo at den var for svak i forhold til xbox og ps3 grafikkmessig, og det tror jeg skremte utviklerne, selv med det enorme salget av wii, så ble eksklusive wii-spill sett på som høy risiko. Denne gangen har de ingen unnskyldning. Selv om de ikke gidder å fokusere på å utnytte kontrolleren til det maksimale for wii u versjonen, så man kan iallefall slippe å ha en ekstra konsoll for i å hele tatt få spilt det.

 

Når det gjelder motion-kontrollere, så er ikke dette søppel, det er bare ikke perfekt implementert enda. Problemet er respons og presisjon, men det kan fikses med bedre hardware og litt mindre latskap fra utviklerne. 1.generasjons-kontrollerne er nå utprøvd og har vist en del mangler, la oss håpe at wii u og fremtidige konsoller fra sony og MS forbedrer disse.

 

Jeg tror også at nintendo har skjønt at det er viktig å få konsollen sin online denne gangen, og at spill blir mer integrert i en sosialt nettverk. Jaja, velkommen etter, men who cares? Det handler om hvem som har det, ikke hvem som fant det opp.

 

Jada, nintendo burde sikkert hatt nvidia 690 SLI og i7-cpu og en drøss av unreal 4 engine baserte spill for å gjøre folk fornøyd, men ingen vil betale 15 000+ for en konsoll, så da må man være realistisk. Jeg bare blir irritert når folk blir forbanna når den nye konsollen ikke bare skal være en sort boks med en pimped out xbox-kontroller og mer eye candy på skjermen.

 

Uansett hva Wii U blir og ikke blir, så kan vi leke med den i november allerede. Yay! Så uansett om sony og ms sine neste konsoller gruser den i både grafikk, nettverk og spillopplevelser, så er det så langt frem i tid at man ikke trenger å velge den bort nå til fordel for dem.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid et Nintendo-produkt, og jeg tror ikke Wii U kommer til å bli det første. Kontrolleren er spennende den, men den totale mangelen på annonserte spill jeg faktisk kan være mer enn interessert i lagt sammen med hvor få interessante spill det er kommet til Wii frem til nå så gir jeg konsollen lite håp. Jeg er fortsatt på gjerdet og håper det kommer noen interessante nye IP'er (og ikke bare Mario og Zelda-spill samt tredjepartsutviklere med gamle spill). Gjør det ikke det, vel så får jeg bare vente enda en stund med å gi penger til Nintendo.

Lenke til kommentar

Konsollen ser grei ut den. Det samme gjør også lanseringsspillene. Mitt problem med Nintendos E3-presentasjon var at de ikke røpte noe om hvilke planer de har for 2013 . Jeg er ikke kravstor, så en teaser for for eksempel Retro Studios eller EAD Tokyos neste spill hadde holdt i massevis.

 

Slik som det er nå så kommer jeg ikke til å investere noe i platformen før jeg får vite mer om hva som kommer etter maskinens lansering.

Lenke til kommentar

Jeg syntes nintendo fortjener en del av kritikken de har fått for presentasjonen sin, så jeg vel ikke fullstendig overbevist selv, men det er jo litt drøyt å kalle wii u for en flopp allerede.

 

 

Jeg tror Wii U blir en suksess. Uansett hva slags spill man liker vil Wii U være det beste alternativet de neste par årene.

 

Jeg forutsetter rimelig pris og at online-systemet ikke er helt idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...