Gå til innhold

Megaupload-brukere får kanskje lov til å hente filene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...hmmm

 

Hvis jeg har produsert noe, uten bruk av noe annet materiale enn det jeg har laget selv og lastet det opp til en side som dette, f.eks musikk eller film ... så kommer MPAA og stenger den og sier; "Nei! Du får ikke tilgang til DITT materiale!" Vil de ikke da også bryte opphavsretten på en eller annen måte? Siden de da er i besittelse av MITT produserte materiale og ikke engang åpner for at jeg skulle kunne få det tilbake?

 

Bare en tanke ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...hmmmHvis jeg har produsert noe, uten bruk av noe annet materiale enn det jeg har laget selv og lastet det opp til en side som dette, f.eks musikk eller film ... så kommer MPAA og stenger den og sier; "Nei! Du får ikke tilgang til DITT materiale!" Vil de ikke da også bryte opphavsretten på en eller annen måte? Siden de da er i besittelse av MITT produserte materiale og ikke engang åpner for at jeg skulle kunne få det tilbake?Bare en tanke ...

 

De har mer penger enn deg, så det gir de langt faen i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
? MPAAs medlemmer har sympati for lovlige brukere som har brukt Megaupload til å lagre lovlig anskaffet eller skapt materiale, selv om Megauploads retningslinjer sa i klartekst at de ikke kunne garantere for framtidig tilgang til filene som ble lastet opp, skriver MPAAs advokat.

 

Så søtt.

SÅ om noen lagrer penger i banken, en bank som mangler oversikt over transaksjoner, og banken som alle andre banker ikke selv kan garantere for at innskuddene vil være der for evig...

 

OG MPAA TAR BESLAG I BANKEN OG PENGENE TIL BRUKERENE -- så er de liksom "snille" når de påpeker at BANKEN ikke kan garantere for sparepengene til folk når det er MPAA selv som har beslaglagt pengene???????????????

 

???????

 

??

 

Jeg vil bytte planet.

Til en med intelligent liv.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det blir spennende å se hvordan MPAA kan forsvare sin egen praksis her, og hvordan de skal få til å skille mellom lovlig og ulovlig materiale...

 

Hvis det er en bruker som har lastet opp 99% lovlig materiale og én ulovlig mp3, vil de da utlevere alt bortsett fra den fila, eller vil de frarøve brukeren alt pga en liten foreteelse...?

 

Tror ikke MPAA har tenkt over noenting her jeg, akkurat som alle andre antipirater. De tenker vel ut hva de mener basert på hva det viser seg at folk og stat krever. De er langt ute i skogen og plukker bær...

 

*lener seg tilbake i stolen med en bolle popcorn*

Lenke til kommentar
I dag svarte MPAA på begjæringen i en langt vennligere tone enn de har gjort tidligere

Det er vel føderale myndigheter som har tatt beslag i serverne, dermed er det vel som et minimum føderale myndigheter som skal avgjøre hvorvidt folk skal få filgang til filene sine. Jeg kan ikke skjønne annet enn et MPAA egentlig ikke burde ha noenting de skulle ha sagt her. Saken er jo overtatt av rettsvesenet. Et massesøksmål tilbake burde strengt tatt vært mulig her.

 

At denne saken er pill råtten og skulle vært avvist pga feil rettspraksis er jeg også temmelig overbevist om.

Endret av sikotryne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det blir spennende å se hvordan MPAA kan forsvare sin egen praksis her, og hvordan de skal få til å skille mellom lovlig og ulovlig materiale...Hvis det er en bruker som har lastet opp 99% lovlig materiale og én ulovlig mp3, vil de da utlevere alt bortsett fra den fila, eller vil de frarøve brukeren alt pga en liten foreteelse...?Tror ikke MPAA har tenkt over noenting her jeg, akkurat som alle andre antipirater. De tenker vel ut hva de mener basert på hva det viser seg at folk og stat krever. De er langt ute i skogen og plukker bær...*lener seg tilbake i stolen med en bolle popcorn*

Ser ikke dette som et problem, har du piratkopiert materiale vil du skjelden be om å få det tilbake, enklere å laste ned på nytt.

Få andre en de som har lovelig materiale kommer til å be om det.

 

Nå kunne folk gjort noe gøy, alle som har rent mel i posen kan be om filene sine selv om de ikke trenger dem bare for å plage MPAA,

Lenke til kommentar
Etter to minutters søking, så fant jeg ut at Straffeprosesslovens §34 bruker til inndragning. Hvis en ulovlig fil finnes blandt alle de andre lovlige filene, så tar de alle sammen.
Gjelder norske lover?

Nei, loven i New Zeland gjelder for megaupload firmaet om det er der det er registrert, samme gjelder for Dotcom selv, for de ulike serverene gjelder nasjonal lovgivning.

Hva som skjer vidre her er veldig uklart annet en at masse advokater kommer til å ha mye arbeide i en lang tid fremover.

 

Regner med at Dotcom kommer til å saksøke NZ, hele denne saken virker utrolig uprofesjonell av FBI med tanke på hvor komplekst den er.

 

Tipper at megaupload og Dotcom skattet i NZ, om de har papirene i orden her faller den saken bort, i spørsmål om brud på opphavsrett / ulovelig virksomhet gjelder straffeloven i New Zeland osv.

Internasjonale arestordre er beregnet for enkele og alvorlige saker som drap, ikke komplisert økokrim.

 

ja det hjalp sikkert mye at Dotcom oppførte seg litt for mye som en mafiaboss til daglig, en lavere profil eller fokus på å få mektige venner hadde vært smartere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ja det hjalp sikkert mye at Dotcom oppførte seg litt for mye som en mafiaboss til daglig, en lavere profil eller fokus på å få mektige venner hadde vært smartere.

Er ikke å skaffe mektige venner en del av "mafiaboss" oppførselen? Han har hatt flere kjendiser på siden til selskapet i alle fall, men om de kan regnes som "mektige" er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...