Gå til innhold

Snart får du de råeste spillene rett i TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Disse problemene blir imidlertid stadig mindre med den teknologiske utviklingen på feltet, og det er forventet at de vil mer eller mindre forsvinne når nettskybasert spilling eventuelt blir mer utbredt og det blir bygget flere serverparker over større områder.
Bedre båndbredde vil tillate høyere bitrate, men hvordan har dere tenkt at det skal løse forsinkelsesproblemet? Har dere tenkt å bryte naturlover? Selv om overhead i prosessering og routing blir mindre og mindre er det faktisk lyshastigheten som begrenser dette.
Lenke til kommentar

"Musikkbransjen var den første til å falle markant som følge av utbredt piratvirksomhet, men har i de senere årene klart å hindre piratkopiering takket være streamingtjenester som Spotify. "

 

Synd at journalister ikke kan faget sitt.

 

Det finnes ingen seriøse studier som tilsier at piratkopiering var grunnen til at CD-salget falt i sin tid.

 

Det har vært studier som viser at piratkopiering faktisk har hatt en marginal positiv effekt.

 

Jaja.

Lenke til kommentar
Disse problemene blir imidlertid stadig mindre med den teknologiske utviklingen på feltet, og det er forventet at de vil mer eller mindre forsvinne når nettskybasert spilling eventuelt blir mer utbredt og det blir bygget flere serverparker over større områder.
Bedre båndbredde vil tillate høyere bitrate, men hvordan har dere tenkt at det skal løse forsinkelsesproblemet? Har dere tenkt å bryte naturlover? Selv om overhead i prosessering og routing blir mindre og mindre er det faktisk lyshastigheten som begrenser dette.

Problemet vil bli større en vanlige online spill siden alt her avgjøres på server, du trykker på skyteknappen, sgnal sendes til server, du får tilbake blide av at du skyter, men det blir i samme størelseorden.

 

Det jeg ser som et større problem er server hardware. Et PS3 spill er beregnet for å kjøres mot en PS3, ikke mot en renderings server, ja du kan kjøre et pc spill på den, tror det er 4 på en server med 4 skjermkort og fire virtuelle maskiner, men dette blir ikke billigere en en enkel spill pc.

 

Eneste fordelen er at flere kan dele hardware, men de må alikevell ha nok systemer til å takle nye spill relativt greit.

 

 

Lenke til kommentar

"Musikkbransjen var den første til å falle markant som følge av utbredt piratvirksomhet, men har i de senere årene klart å hindre piratkopiering takket være streamingtjenester som Spotify. "Synd at journalister ikke kan faget sitt.Det finnes ingen seriøse studier som tilsier at piratkopiering var grunnen til at CD-salget falt i sin tid. Det har vært studier som viser at piratkopiering faktisk har hatt en marginal positiv effekt.Jaja.

 

Kjelde til desse studiane?

Lenke til kommentar
Musikkbransjen var den første til å falle markant blant annet som følge av utbredt piratvirksomhet, men har i de senere årene klart å hindre piratkopiering takket være streamingtjenester som Spotify. Denne trenden er også økende for film og TV, og nå står antakelig spill for tur.

Dette var da litt av en påstand. Dette er regelrett slett journalistikk og dertil, hvor er kildene dine? Finnes det konkrete eksempler hvor denne påstanden stemmer?

 

Edit: Hva med faktisk å være litt nøytral i fremstillingen og kommentere at nettopp FORDI man fikk et tilbud som markedet har etterspurt lenge -lett og enkel tilgang til musikk(sågar drm-fri hvis mulig) på nett - gjør at forbrukeren faktisk kjøper tjenester som gir denne muligheten.

 

Å nei, det er jo bare en påstand som det ikke finnes bevis for, eller?

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar

"Musikkbransjen var den første til å falle markant som følge av utbredt piratvirksomhet, men har i de senere årene klart å hindre piratkopiering takket være streamingtjenester som Spotify. "Synd at journalister ikke kan faget sitt.Det finnes ingen seriøse studier som tilsier at piratkopiering var grunnen til at CD-salget falt i sin tid. Det har vært studier som viser at piratkopiering faktisk har hatt en marginal positiv effekt.Jaja.

 

Kjelde til desse studiane?

 

Det er jo bare å google litt, så finner du nok noen studier, men det går jo an å f.eks. se på denne artikkelen hos The Guardian, med en ikke heller ukjent utdanningsinstitusjon fra Norge som leverandør av rapporten.

 

Edit: Eller evt. denne rapporten som kommer med en lignende konklusjon.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar
Musikkbransjen var den første til å falle markant blant annet som følge av utbredt piratvirksomhet, men har i de senere årene klart å hindre piratkopiering takket være streamingtjenester som Spotify. Denne trenden er også økende for film og TV, og nå står antakelig spill for tur.
Dette var da litt av en påstand. Dette er regelrett slett journalistikk og dertil, hvor er kildene dine? Finnes det konkrete eksempler hvor denne påstanden stemmer?Edit: Hva med faktisk å være litt nøytral i fremstillingen og kommentere at nettopp FORDI man fikk et tilbud som markedet har etterspurt lenge -lett og enkel tilgang til musikk(sågar drm-fri hvis mulig) på nett - gjør at forbrukeren faktisk kjøper tjenester som gir denne muligheten.Å nei, det er jo bare en påstand som det ikke finnes bevis for, eller?

Hindre er feil ord ja, utkonkurere er et bedre et.

Ser et bruksområde for dette som kansje kan øke spillsalget. Hvis de legger ut demoer her og du kan du prøve dem gratis vil du sikert kjøpe spillet for å spille på et skikkelig system om du liker det. Er er fristende for mange å fortsette å spille et piratkopiert spill du har lastet ned some "demo".

 

Dette kan imidelertid også gjøres på steam og konsollenes online tjenester, her må spillet lastes ned og du vil kun ha en versjon begrenset til noen timer spilltid, kun første level, kun op til level 10 eller andre begrensninger, vil kreve nedlastning, så om du ikke gir tjenesten lov til å laste ned spill den tror du vil like må du vente noen timer.

Fordelen er at grafikk og respons tid blir som i full versjon. På pc kan du sjekke at spillet funker bra og kjøp vil aktivere spillet så du kan spille vidre.

 

Lenke til kommentar
Musikkbransjen var den første til å falle markant blant annet som følge av utbredt piratvirksomhet, men har i de senere årene klart å hindre piratkopiering takket være streamingtjenester som Spotify. Denne trenden er også økende for film og TV, og nå står antakelig spill for tur.
Dette var da litt av en påstand. Dette er regelrett slett journalistikk og dertil, hvor er kildene dine? Finnes det konkrete eksempler hvor denne påstanden stemmer?Edit: Hva med faktisk å være litt nøytral i fremstillingen og kommentere at nettopp FORDI man fikk et tilbud som markedet har etterspurt lenge -lett og enkel tilgang til musikk(sågar drm-fri hvis mulig) på nett - gjør at forbrukeren faktisk kjøper tjenester som gir denne muligheten.Å nei, det er jo bare en påstand som det ikke finnes bevis for, eller?

Hindre er feil ord ja, utkonkurere er et bedre et.

Ser et bruksområde for dette som kansje kan øke spillsalget. Hvis de legger ut demoer her og du kan du prøve dem gratis vil du sikert kjøpe spillet for å spille på et skikkelig system om du liker det. Er er fristende for mange å fortsette å spille et piratkopiert spill du har lastet ned some "demo".

 

Dette kan imidelertid også gjøres på steam og konsollenes online tjenester, her må spillet lastes ned og du vil kun ha en versjon begrenset til noen timer spilltid, kun første level, kun op til level 10 eller andre begrensninger, vil kreve nedlastning, så om du ikke gir tjenesten lov til å laste ned spill den tror du vil like må du vente noen timer.

Fordelen er at grafikk og respons tid blir som i full versjon. På pc kan du sjekke at spillet funker bra og kjøp vil aktivere spillet så du kan spille vidre.

 

Man kan se på store slagere som League of Legends og World of Tanks. Begge spillene er gratis, men gir ekstramateriale for litt penger. Man hadde jo demo-versjoner i spill før i tiden, og det er jo i og for seg et veldig godt argument å ha det nå også. Desverre så viser det seg at DRM er noe EA og Blizzard er veldig glad i, nettopp pga piratkopiering på spill er såpass utbredt. Om det øker salg (noe som er ekstremt tvilsomt i EA sitt tilfelle og Blizzard hadde neppe blitt så store uten f.eks. kjempetitler som Starcraft med sin lan-funksjon).

 

Langsiktighet er vel noe man neppe kan si at mange økonomer er glad i.

 

Problemet som jeg ser med streaming ble for øvrig tatt opp på et seminar på The Gathering 11 av en britisk spillekspert. Problemet ligger i at latency er bortimot umulig å senke til tålererbare nivåer på annet enn "casual gaming". Latency under 0.1sekund vil være en drøm og man snakker fort normal tilstand rundt 0.2 sekunds forsinkelse.

Lenke til kommentar
Disse problemene blir imidlertid stadig mindre med den teknologiske utviklingen på feltet, og det er forventet at de vil mer eller mindre forsvinne når nettskybasert spilling eventuelt blir mer utbredt og det blir bygget flere serverparker over større områder.
Bedre båndbredde vil tillate høyere bitrate, men hvordan har dere tenkt at det skal løse forsinkelsesproblemet? Har dere tenkt å bryte naturlover? Selv om overhead i prosessering og routing blir mindre og mindre er det faktisk lyshastigheten som begrenser dette.
Problemet vil bli større en vanlige online spill siden alt her avgjøres på server, du trykker på skyteknappen, sgnal sendes til server, du får tilbake blide av at du skyter, men det blir i samme størelseorden.Det jeg ser som et større problem er server hardware. Et PS3 spill er beregnet for å kjøres mot en PS3, ikke mot en renderings server, ja du kan kjøre et pc spill på den, tror det er 4 på en server med 4 skjermkort og fire virtuelle maskiner, men dette blir ikke billigere en en enkel spill pc.Eneste fordelen er at flere kan dele hardware, men de må alikevell ha nok systemer til å takle nye spill relativt greit.

 

Dette har jo tidligere tilbydere som OnLive allerede tatt høyde for (altså krevende hardware), og det er ikke noe problem. For brukere er det en win-win situasjon.

Lenke til kommentar
Dessverre for oss her i Norge vil den nye tjenesten i starten være begrenset til bare USA, men det kan muligens omgås ved hjelp av noen smarte triks. Amerikanske brukere vil snart kunne melde seg på en testperiode av det nye produktet.

 

Vet ikke helt om det å streame et spill helt fra Amerika ville vært blant de mest koselige opplevelsene, tror nok forsinkelsen ville vært litt for merkbar.

Lenke til kommentar
Disse problemene blir imidlertid stadig mindre med den teknologiske utviklingen på feltet, og det er forventet at de vil mer eller mindre forsvinne når nettskybasert spilling eventuelt blir mer utbredt og det blir bygget flere serverparker over større områder.
Bedre båndbredde vil tillate høyere bitrate, men hvordan har dere tenkt at det skal løse forsinkelsesproblemet? Har dere tenkt å bryte naturlover? Selv om overhead i prosessering og routing blir mindre og mindre er det faktisk lyshastigheten som begrenser dette.
Problemet vil bli større en vanlige online spill siden alt her avgjøres på server, du trykker på skyteknappen, sgnal sendes til server, du får tilbake blide av at du skyter, men det blir i samme størelseorden.Det jeg ser som et større problem er server hardware. Et PS3 spill er beregnet for å kjøres mot en PS3, ikke mot en renderings server, ja du kan kjøre et pc spill på den, tror det er 4 på en server med 4 skjermkort og fire virtuelle maskiner, men dette blir ikke billigere en en enkel spill pc.Eneste fordelen er at flere kan dele hardware, men de må alikevell ha nok systemer til å takle nye spill relativt greit.

 

Dette har jo tidligere tilbydere som OnLive allerede tatt høyde for (altså krevende hardware), og det er ikke noe problem. For brukere er det en win-win situasjon.

hardware er et problem om mange ønsker å bruke løsningen samtidig, de slipper et storspill og veldig mange logger seg inn for å prøve samtidig som du har alle de andre som spiller andre spill som vanlig.

 

Du må ha en høy nok dekningsgrad av maskiner pr abbonent, 1/10 er trolig alt for lite, 1/3 vil trolig være overkill. Hardware i seg selv er ikke særlig dyr men å få dette til å kjøre i et server miliø vil øke kostnadene betydelig. For konsoll spill vil dette være enda større da du trenger ekstra hardware for å få det til å virke.

 

Ser en bekvemlighes faktor for bruker her men mistenker at dette fort vil bli for dyrt eller for lite tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...