Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært en lang tids Nokia eier (Siden 1997). Og har gjort meg veldig avhengig av dems EKSTREMT bra GPS/Kart løsning siden Nokia N80.

 

Kjøpte min Lumia 900 på lørdag, og oppdaget dessverre en stor mangel. Nokia Maps og Nokia Drive er fortsatt i utviklingsfasen.

 

Man kan fra i går endelig synkronisere sine maps.nokia.com favoritter til Nokia Maps appen. Men man kan IKKE offline kart i Nokia Maps. Noe som gjør appen så og si det samme som google maps. Man må streame ned kart data.

 

Man kan offline kart i Nokia Drive, men man kan ikke få favorittene inn ditt. Ei kan man heller velge fra favorittene når man skal navigere. Man må manuelt søke opp for hver gang. Dette er et STORT minus.

 

Men dette er jeg 100% sikker på at de jobber med.

 

Utenom det er mobilen super sexy, og ett fint steg opp fra min Nokia N9 jeg hadde sist. Er man ikke avhengig av kartløsningen for navigering kan jeg anbefale den til hvem som helst!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Har vært en lang tids Nokia eier (Siden 1997). Og har gjort meg veldig avhengig av dems EKSTREMT bra GPS/Kart løsning siden Nokia N80.

 

Kjøpte min Lumia 900 på lørdag, og oppdaget dessverre en stor mangel. Nokia Maps og Nokia Drive er fortsatt i utviklingsfasen.

 

Man kan fra i går endelig synkronisere sine maps.nokia.com favoritter til Nokia Maps appen. Men man kan IKKE offline kart i Nokia Maps. Noe som gjør appen så og si det samme som google maps. Man må streame ned kart data.

 

 

Samme her, kartløsningen til Nokia er også en av grunnene til att jeg er meget fornøyd.

Jeg er selv vant med å ha hele Europakartet på mobilen :)

 

Tydeligvis holder Nokia på med noen endringer på kartsystemet da....

Mener du att vi som har bestillt 808 også kan forvente oss samme problemet ??

Lenke til kommentar

Har vært en lang tids Nokia eier (Siden 1997). Og har gjort meg veldig avhengig av dems EKSTREMT bra GPS/Kart løsning siden Nokia N80.

 

Kjøpte min Lumia 900 på lørdag, og oppdaget dessverre en stor mangel. Nokia Maps og Nokia Drive er fortsatt i utviklingsfasen.

 

Man kan fra i går endelig synkronisere sine maps.nokia.com favoritter til Nokia Maps appen. Men man kan IKKE offline kart i Nokia Maps. Noe som gjør appen så og si det samme som google maps. Man må streame ned kart data.

 

 

Samme her, kartløsningen til Nokia er også en av grunnene til att jeg er meget fornøyd.

Jeg er selv vant med å ha hele Europakartet på mobilen :)

 

Tydeligvis holder Nokia på med noen endringer på kartsystemet da....

Mener du att vi som har bestillt 808 også kan forvente oss samme problemet ??

 

Dette gjelder bare Lumia serien. Det er "prosessen" med å overføre løsningen til en helt ny platform. Symbian og N9 har jo full løsing med offline, sync av favoritter og slikt akkurat som før.

 

Apropo overgang til ny plattform. Hvor vanskelig er det å lage en bluetooth sync med Outlook lokalt mot en PC?? Nokia har hatt dette siden tidenes morgen på eldre modeller. Men med N9 og nå Windows Phone så er det umulig....

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Kan dere inkludere noe tekst om selve lydpluggen i testen? Selv om 3.5 mm jack er "standard" finnes det utallige varianter av denne. Jeg kunne tenke meg å bruke et dritbra headset med mic/svarknapp-funsjon, men dette er ikke uten videre greit.

 

iPhone har (selvfølgelig) en egen standard der de har bytta om jord- og mic-polen (AHJ, trur jeg). Lumia 900 skal også ha AHJ, men ved å lese diverse forum på nettet ser det ikke ut til at man kan bruke iPhone-kompatible headset på Lumia 900 likevel. Synd, for utvalget til iPhone (fra Bose, Sennheiser etc) er veldig bra, men alle andre telefoner er satt i skyggen.

Lenke til kommentar

Har vært en lang tids Nokia eier (Siden 1997). Og har gjort meg veldig avhengig av dems EKSTREMT bra GPS/Kart løsning siden Nokia N80.

 

Kjøpte min Lumia 900 på lørdag, og oppdaget dessverre en stor mangel. Nokia Maps og Nokia Drive er fortsatt i utviklingsfasen.

 

Man kan fra i går endelig synkronisere sine maps.nokia.com favoritter til Nokia Maps appen. Men man kan IKKE offline kart i Nokia Maps. Noe som gjør appen så og si det samme som google maps. Man må streame ned kart data.

 

 

Samme her, kartløsningen til Nokia er også en av grunnene til att jeg er meget fornøyd.

Jeg er selv vant med å ha hele Europakartet på mobilen :)

 

Tydeligvis holder Nokia på med noen endringer på kartsystemet da....

Mener du att vi som har bestillt 808 også kan forvente oss samme problemet ??

 

Dette gjelder bare Lumia serien. Det er "prosessen" med å overføre løsningen til en helt ny platform. Symbian og N9 har jo full løsing med offline, sync av favoritter og slikt akkurat som før.

 

Apropo overgang til ny plattform. Hvor vanskelig er det å lage en bluetooth sync med Outlook lokalt mot en PC?? Nokia har hatt dette siden tidenes morgen på eldre modeller. Men med N9 og nå Windows Phone så er det umulig....

 

AKIRA

 

 

Veldig dårlig at Nokia ikke klarer å få med en fullgod OVI MAPS over på de nye win telefonene. En av de virkelig store fordelene med Nokia har jo vært Ovi Maps.

Synd det. Da har nok Nokia mistet en kunde til Lumi 900.

Lenke til kommentar

Har vært en lang tids Nokia eier (Siden 1997). Og har gjort meg veldig avhengig av dems EKSTREMT bra GPS/Kart løsning siden Nokia N80.

 

Kjøpte min Lumia 900 på lørdag, og oppdaget dessverre en stor mangel. Nokia Maps og Nokia Drive er fortsatt i utviklingsfasen.

 

Man kan fra i går endelig synkronisere sine maps.nokia.com favoritter til Nokia Maps appen. Men man kan IKKE offline kart i Nokia Maps. Noe som gjør appen så og si det samme som google maps. Man må streame ned kart data.

 

 

Samme her, kartløsningen til Nokia er også en av grunnene til att jeg er meget fornøyd.

Jeg er selv vant med å ha hele Europakartet på mobilen :)

 

Tydeligvis holder Nokia på med noen endringer på kartsystemet da....

Mener du att vi som har bestillt 808 også kan forvente oss samme problemet ??

 

Dette gjelder bare Lumia serien. Det er "prosessen" med å overføre løsningen til en helt ny platform. Symbian og N9 har jo full løsing med offline, sync av favoritter og slikt akkurat som før.

 

Apropo overgang til ny plattform. Hvor vanskelig er det å lage en bluetooth sync med Outlook lokalt mot en PC?? Nokia har hatt dette siden tidenes morgen på eldre modeller. Men med N9 og nå Windows Phone så er det umulig....

 

AKIRA

 

 

Veldig dårlig at Nokia ikke klarer å få med en fullgod OVI MAPS over på de nye win telefonene. En av de virkelig store fordelene med Nokia har jo vært Ovi Maps.

Synd det. Da har nok Nokia mistet en kunde til Lumi 900.

 

1. Ovi maps finnes ikke lengre, er nokia maps nå.

2. Tar tid å få det over på en helt ny plattform. Så dette kommer skal du se :) Må bare ha litt tålmodighet

Lenke til kommentar

Det er et eller annet som trekker meg i mot Windows Phone. Har kjempelyst til å teste ut en Windows Phone mobiltelefon engang, men det er ingen direkte fristende modeller der ute. Nokia Lumia serien er fin nok den, men personlig så blir det litt for mye plastikk og litt for lite interessante spesifikasjoner som noe litt veike skjermkort (tenker da mest på spillytelse), ikke de beste oppløsningene på skjermene osv.. Det mangler kort sagt prikken over i-en som gjør at jeg snubler over en modell som frister meg skikkelig.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg fikk min Nokia Lumia 900 i dag og her kan jeg laste ned kart både fra regionene Afrika, Amerika, Asia, Australia og Europa. Velges under innstillinger i Nokia kjør.

 

Mvh

 

Marius

 

Ja, Nokia Drive kan offline kart. Det er vi klar over. Var det noe spesielt du ville si?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Det er et eller annet som trekker meg i mot Windows Phone. Har kjempelyst til å teste ut en Windows Phone mobiltelefon engang, men det er ingen direkte fristende modeller der ute. Nokia Lumia serien er fin nok den, men personlig så blir det litt for mye plastikk og litt for lite interessante spesifikasjoner som noe litt veike skjermkort (tenker da mest på spillytelse), ikke de beste oppløsningene på skjermene osv.. Det mangler kort sagt prikken over i-en som gjør at jeg snubler over en modell som frister meg skikkelig.

 

Anbefaler deg å prøve og holde Lumia 800/900. En av de mest solide telefonene jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...