Gå til innhold

Norsk filmtjeneste kommer på Xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok si at det er alt for dyrt for å leie en film. Beste måten er nok fastpris slik netflix bruker. Og annet problem slike norske tjenester har er utvalg. Det er alt for dårlig. Få opp utvalget betydlig samt få inn en fastpris på et sted mellom 100 - 200kr mnd så begynner slike tjenester og bli mere lovende. Fram til slik skjer kommer jeg nok personlig aldri til og bruke dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet. Det er normal leie av en blu-ray, og valget er jo enkelt. Enten velger man å leie den, eller så

 

DRITER MAN I DET!

 

Folk har for mye å syte over.

 

Alt for dyrt for en nedlastings tjeneste

En grei pris hviss filmene hadde vært permanent

 

Så du mener faktisk at du skal kjøpe en blu-ray film over 100 kr billigere enn visst du flytter på ræva å kjøper den fysisk? Hvor er logikken din?

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet. Det er normal leie av en blu-ray, og valget er jo enkelt. Enten velger man å leie den, eller såDRITER MAN I DET!Folk har for mye å syte over.

Alt for dyrt for en nedlastings tjenesteEn grei pris hviss filmene hadde vært permanent
Så du mener faktisk at du skal kjøpe en blu-ray film over 100 kr billigere enn visst du flytter på ræva å kjøper den fysisk? Hvor er logikken din?

 

1 server koster mindre enn 20 butikker.

1 server i en serverpark koster mindre i vedlikehold og mannskap enn 20 butikker.

 

Rent logisk sett, så burde prisene på nedlastingsfilmer være innkjøpsprisen til butikken og enda mindre enn det igjen fordi frakt og produksjon ikke er en faktor.

 

Men nå tenker jeg på en fornuftig og velfungerende og rettferdig verden.

HAH!

Lenke til kommentar

1 server koster mindre enn 20 butikker.1 server i en serverpark koster mindre i vedlikehold og mannskap enn 20 butikker.Rent logisk sett, så burde prisene på nedlastingsfilmer være innkjøpsprisen til butikken og enda mindre enn det igjen fordi frakt og produksjon ikke er en faktor.Men nå tenker jeg på en fornuftig og velfungerende og rettferdig verden.HAH!

 

Logikken din hadde kanskje hengt på greip hvis det var selskapene selv som tilbyr filmene direkte til sluttbruker. Men Comoyo er fortsatt en "butikk" som har en innkjøpskostnad forbundet med filmene de har rettigheter til å streame. Å tror at de vil selge tilgang til filmene til "kostpris" er en utopi, og har ingenting med en "velfungerende og rettferdig verden" å gjøre. Men at det er for dyrt med den skisserte prisen, det er jeg enig i. Som tidligere nevnt hadde jeg foretrukket en abonnementsløsning.

 

Lenke til kommentar

Nå er det forsåvidt spiselige argumenter for og mot hvorvidt prisen kan forsvares eller ikke, men når alt kommer til alt er spørsmålet enkelt og relativt uavhengig av evnen til å betale — til og med mer;

 

Vil man betale 59 kroner for å leie en film i HD? — Jeg vil ikke!

 

Da er f.eks. rimelige filmer fra play.com, som jeg kan se igjen, et mer fristende alternativ — selv om de skulle være noe dyrere. Og det plager ikke meg å vente litt til nyheter får folkelige priser.

 

 

Edit; Innlegg direkte på sakssiden takler ikke tankestreker.

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar

Nå er det forsåvidt spiselige argumenter for og mot hvorvidt prisen kan forsvares eller ikke, men når alt kommer til alt er spørsmålet enkelt og relativt uavhengig av evnen til å betale — til og med mer;

 

Vil man betale 59 kroner for å leie en film i HD? — Jeg vil ikke!

 

Da er f.eks. rimelige filmer fra play.com, som jeg kan se igjen, et mer fristende alternativ — selv om de skulle være noe dyrere. Og det plager ikke meg å vente litt til nyheter får folkelige priser.

 

 

Edit; Innlegg direkte på sakssiden takler ikke tankestreker.

 

Men noen vil betale dette. Noen leier fortsatt film. Om dette ikke hadde vært en realitet, hadde ikke tjenesten kunne overleve heller.

 

Det er noe man tenker ut av før man starter en bedrift, om tjenesten man leverer er ønsket. Mens for alle oss andre som ønsker å se en film flere ganger, enten laster ned eller kjøper. Da har man skapt valgmuligheter, som er positive for alle ulike brukere av et produkt som kan distribueres og anskaffes på ulike måter.

 

Noen leaser en bil, andre kjøper. Og noen holder seg bare til buss og taxi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...