Gå til innhold

Splinter Cell: Blacklist er annonsert (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det blir i nærheten av conviction, står jeg glatt over.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de skulle ødelegge tidenes snikeserie og lage en "run of the mill 3PS".

Håper virkelig de kan vende tilbake til røttene, hvor man kan komme seg igjennom spillet uten å ha rørt en eneste vakt.

Lenke til kommentar
Et tilfelle viste hvordan han drepte fire fiender i rask suksesjon ? ved å aktivere en sakte film-effekt ble tre kuler plantet i tre forskjellige panner, før spionen hoppet mot, og knivstakk den fjerde i magen

 

Dette er en videreutvikling av mark and execute som kom i SC: Conviction, et angrep som kan aktiviseres etter at du har tatt et stealthkill på noen.

 

Var aldri noen fan av Splinter Cell før Conviction, men det likte jeg derimot kjempegodt, så dette spillet ser veldig lovende ut for min del, til tros for rimelig bleik bakgrunnshistorie.

Lenke til kommentar

Splinter Cell serien døde etter Double Agent. Chaos Theory er det spillet i serien hvor stealth var herlig, omgivelsene spennende og kontroll over Sam var gode. Double Agent var litt på kanten, men hadde generelt sett Splinter Cell feel over seg og likte veldig godt "Moral choice" systemet og mini-stealth oppdragene i hovedkvarteret til JBA.

 

Conviction var ikke dårlig, men føltes aldri ut som Splinter Cell. Man kunne i noen situasjoner snike seg forbi, men ble alt for ofte tvunget til å omdekorere veggene med hjernemasse.

 

Blacklist, for meg, verken ser eller høres ut som Splinter Cell. Ut i fra videoen å dømme er ikke Michael Ironside med og gameplay ser herlig ut, men det hører bare ikke hjemme i en serie som begynte med stealth.

 

Dette verken ser ut eller føles som et Splinter Cell.

Lenke til kommentar

Er enig med kommentarene over. "Sam Fisher er med dødelig enn noensinne", det er jo ikke det vi vil ha. Med Conviction tok serien et stort steg videre mot mer action og mindre sniking, og dette ser ikke ut til å bringe tilbake noe av den gode snikingen fra tidligere spill.

Lenke til kommentar

Ser ut som et knall spill spør du meg, men det ser absolutt ikke ut som et Splinter Cell spill. Trist å se at de ikke tør satse på nye ip'er for å lage slike spill og heller lar gamle IP beholde det som gjorde de så bra. Reagerte litt på at det ikke var en "less leathal" måte å ta ut noen på, mulig jeg har oversett noe her, men det er iallefall rimelig tåpelig at man blir tvunget til å ta liv... Foretrekker Deus Ex HR og Alpha Protcol sine løsninger der, noen ganger vil man bare være mer human...

Lenke til kommentar

Det handler om å ha et navn å spille på for å selge. Jeg ser absolutt poenget til gamle Sc-fans som nå får en ødelagt serie, men for min del ser dette virkelig kult ut, den håpløse bakgrunnshistorien til tross. Eneste jeg kanskje stusser litt på er at Fisher, som var tydelig gammel i Conviction, nå spretter opp fjellskrenter som bare det. Passer liksom ikke helt inn.

 

En annen ting er også at det kan høres ut som om de har bytta stemmeskuespiller, noe som i hvert fall er trist.

Lenke til kommentar

Det handler om å ha et navn å spille på for å selge. Jeg ser absolutt poenget til gamle Sc-fans som nå får en ødelagt serie, men for min del ser dette virkelig kult ut, den håpløse bakgrunnshistorien til tross. Eneste jeg kanskje stusser litt på er at Fisher, som var tydelig gammel i Conviction, nå spretter opp fjellskrenter som bare det. Passer liksom ikke helt inn.

 

En annen ting er også at det kan høres ut som om de har bytta stemmeskuespiller, noe som i hvert fall er trist.

 

Jeg er rimelig klar over hvorfor de gjør dette ja, det er det som er feil med bransjen. Ingen tør å ta sjanser lengre, og det er rimelig kjipt til tider. Dette spillet hadde utmerket klart å stå på egne ben uten SC som fundament. De tenker de kortsiktige pengene ved å fange nye fans med dette. De tar dog ikke med i regnskapet de gamle fansene som kanskje vil kjøpe det først spillet som ikke følger stilen til favorittserien, men med stor sannsynlighet vil de ikke kjøpe spill nr 2 som fortsetter å "voldta" serien man er glad i. Jeg er i den heldige kategorien som liker begge, men som gjerne skulle sett en skikkelig fortsettelse på den ordentlige SC også. Dette spillet er noe helt annet enn det SC egentlig er for min del, men jeg liker denne typen spill også...

Lenke til kommentar

Tja. Jeg tror ikke SC:C hadde stått på egne bein. Skytemekasnismen (jeg mener da ikke tag'n'bag- funksjonen) var i beste fall middelmådig, historien en gjennomsnittlig spillhistorie, utrolig lav vanskelighetsgrad og spillet hadde en passelig bra coop- funksjon.

Det er jo et tålelig greit spill i seg selv, men som SC var det dårlig.

 

Jeg husker jeg var drittlei på slutten av spillet. De siste bretta snek jeg meg frem til neste klynge med fiender, plasserte ut trip-/remote mines mens jeg rygget bakover, løp frem igjen og skremte opp fiendene for så å la spillet selv ta seg av drepinga.

Lenke til kommentar

Ser moro ut det der. Chaos Theory er den klare favoritten, og Double Agent var en gedigen skuffelse. Føltes så billig og enkelt ut. Crosshair'et husker jeg var fryktelig irriterende. Conviction likte jeg mye bedre, selv om det ikke var en typisk Sam Fisher du tok kontroll over. Var også altfor enkelt selv på realistisk.

 

Stemmen var et minus da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...