Gå til innhold

– Vi kan ikke nå fotorealisme (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"? Vårt mål er å ha 200 figurer på skjermen under våre massive slag. Dette gjør at vi har begrensninger med tanke på antall polygoner, teksturer og slike ting. Derfor kan vi ikke nå fotorealisme. Så for at spillet skal se bra og interessant ut, gjør vi det stilisert."

 

Verken Tera, Age of Conan eller Secret World har så mange karakterer på skjermen på en gang. I tillegg vil nok Elder Scrolls Online ha en stor, åpen verden, mens f.eks Age of Conan hadde knøttsmå områder. Da blir det mindre å rendre på en gang, så de kan la det se bedre ut. Jeg synes det var et klassisk eksempel på grafikk over gameplay. Jeg vil ha en stor, åpen verden, ikke gå fra rom til rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"? Vårt mål er å ha 200 figurer på skjermen under våre massive slag. Dette gjør at vi har begrensninger med tanke på antall polygoner, teksturer og slike ting. Derfor kan vi ikke nå fotorealisme. Så for at spillet skal se bra og interessant ut, gjør vi det stilisert."Verken Tera, Age of Conan eller Secret World har så mange karakterer på skjermen på en gang. I tillegg vil nok Elder Scrolls Online ha en stor, åpen verden, mens f.eks Age of Conan hadde knøttsmå områder. Da blir det mindre å rendre på en gang, så de kan la det se bedre ut. Jeg synes det var et klassisk eksempel på grafikk over gameplay. Jeg vil ha en stor, åpen verden, ikke gå fra rom til rom.

 

Så har man render distance, Hvordan kan du si gameplay over grafikk når både AoC og TSW har bedre gameplay en de fleste andre mmo'er der ute. Problemet var at de krevde litt mer av spillerene, slik at folk ikke kunne sitte å facerolle gjennom hele spillet(AoC)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"? Vårt mål er å ha 200 figurer på skjermen under våre massive slag. Dette gjør at vi har begrensninger med tanke på antall polygoner, teksturer og slike ting. Derfor kan vi ikke nå fotorealisme. Så for at spillet skal se bra og interessant ut, gjør vi det stilisert."Verken Tera, Age of Conan eller Secret World har så mange karakterer på skjermen på en gang. I tillegg vil nok Elder Scrolls Online ha en stor, åpen verden, mens f.eks Age of Conan hadde knøttsmå områder. Da blir det mindre å rendre på en gang, så de kan la det se bedre ut. Jeg synes det var et klassisk eksempel på grafikk over gameplay. Jeg vil ha en stor, åpen verden, ikke gå fra rom til rom.

 

Så har man render distance, Hvordan kan du si gameplay over grafikk når både AoC og TSW har bedre gameplay en de fleste andre mmo'er der ute. Problemet var at de krevde litt mer av spillerene, slik at folk ikke kunne sitte å facerolle gjennom hele spillet(AoC)

 

Du mener Age of Conan har bra gameplay? Jeg kunne ikke klatre opp en stige fordi jeg ikke hadde høy nok skill (!). Slossingen ble gørrkjedelig etter ti minutter, fiendene var stokk dumme, bosser lå på bakken og truet meg lenge etter at de var døde, det var null variasjon i utseendet på folk, quest-givers og butikker dukket ikke opp før etter et halvt minutt, historien var håpløst kjedelig osv osv osv.

 

Har ennå ikke prøvd Secret World, men har fint lite tro på det etter å ha sett gameplay-videoer.

 

Det burde ikke være noe problem å ha dagens standard på grafikk og godt gameplay.

 

Offline er det ikke noe problem. Det er verre når det er et MMO med veldig mange spillere med dårlig linje og/eller dårlig PC.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Så har man render distance, Hvordan kan du si gameplay over grafikk når både AoC og TSW har bedre gameplay en de fleste andre mmo'er der ute. Problemet var at de krevde litt mer av spillerene, slik at folk ikke kunne sitte å facerolle gjennom hele spillet(AoC)

Du glatter jo over det de sier her. Skal man ha store slag med 200 personer så kan man ikke kjøre grafikk på linje med AoC.

 

Problemet med AoC var forøvrig heller ikke at de 'krevde litt mer av spillerne', med mindre det kravet du sikter til er å holde ut med et uferdig spill (uten quests på level 40-50+) som hadde skikkelig stivt gameplay.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke klatre opp en stige fordi jeg ikke hadde høy nok skill (!). Slossingen ble gørrkjedelig etter ti minutter, fiendene var stokk dumme, bosser lå på bakken og truet meg lenge etter at de var døde, det var null variasjon i utseendet på folk, quest-givers og butikker dukket ikke opp før etter et halvt minutt, historien var håpløst kjedelig osv osv osv.

 

I Elder Scrolls kan man ikke klatre i stiger i det hele tatt. :p Resten høres ut som en beskrivelse av Skyrim. Så forskjellen er altså at man i Age of Conan kan klatre i stiger om man har høy nok skill. :p

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Vi må heller ikke glømme at AoC nå er 4 år gammelt! Bugs og innhold er forsåvidt ikke relevant for diskusjonen her da det ikke har noe med kapasitet å gjøre.

 

Grafikken er ikke problem(med mindre du har svak pc), AO(funcoms første mmo) hadde en begrensing på 500 spillere per zone, fant ikke data for de AoC men de har da virkelig 96 spillere samtidig for sieges, og dette er i det spill som for de fleste klasser ikke er hotkey basert, det har ikke GC og det er full collision detection for alle. Langt mer trafikkdata enn for ditt gjenomsnitts hero engine spill.

 

Etter med AoC expansion kom også området på størrelse med det vi så i SWtor, et annet hero engine spill.

 

Uten AoC kunne jeg kansje vært enig i hva de sier, men siden det spillet finnes peker jeg bare til det og sier: Dette er hva man kunne få til for 4 år siden!

 

Hvorfor komme med slik bull Zenimax? Vi vet det er mulig å gjøre bedre fordi vi har sett det, bare si at dere ikke ønsker det for deres spill og dere vil virke langt mer kompetente.

Lenke til kommentar

Skyrim så bokstavelig talt stygt ut med tanke på grafikken selv med de høyeste innstillingene, ini-moding, supersampling, osv..

 

For en absurd påstand uten rot i virkeligheten overhodet. Virker som det går sport i å hate populære spill så intenst at man sitter og knytter hendene, hver gang spillet blir nevnt. Det blir rett og slett tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en absurd påstand uten rot i virkeligheten overhodet. Virker som det går sport i å hate populære spill så intenst at man sitter og knytter hendene, hver gang spillet blir nevnt. Det blir rett og slett tåpelig.

 

Det er nok din påstand som er idiotisk på bakgrunn av det faktum at du ikke har noen kjennskap til mine preferanser. Nøyaktig hvor i kommentaren min konstaterer jeg at spillet er dårlig? Jeg har på ingen måte definert spillet som en helhet og tok kun utgangspunkt i den dårlige grafikken - som er et faktum da de fleste andre PC-spill ser bedre ut enn Skyrim. Du kan umulig være en PC-gamer - eller så mangler du generell kunnskap om PC-gaming.

Endret av Symmetrical
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"? Vårt mål er å ha 200 figurer på skjermen under våre massive slag. Dette gjør at vi har begrensninger med tanke på antall polygoner, teksturer og slike ting. Derfor kan vi ikke nå fotorealisme. Så for at spillet skal se bra og interessant ut, gjør vi det stilisert."

 

Verken Tera, Age of Conan eller Secret World har så mange karakterer på skjermen på en gang. I tillegg vil nok Elder Scrolls Online ha en stor, åpen verden, mens f.eks Age of Conan hadde knøttsmå områder. Da blir det mindre å rendre på en gang, så de kan la det se bedre ut. Jeg synes det var et klassisk eksempel på grafikk over gameplay. Jeg vil ha en stor, åpen verden, ikke gå fra rom til rom.

 

Kunne ikke vert mer uenig. Grunnen til at jeg har spilt Age of Conan i nesten 5 år er nettopp på grunn av spillets overlegne gameplay. Har prøvd ALLE mellomstore og større MMORPG som har kommet siden WoW multipliserte spredningen av sjangere, og har aldri spilt et MMORPG med bedre kamp system. Si hva du vil, men ingen MMORPG får svetten min til å renne mer enn AoC, både PvP og de vanskelige delene av PvE.

Lenke til kommentar
For en absurd påstand uten rot i virkeligheten overhodet. Virker som det går sport i å hate populære spill så intenst at man sitter og knytter hendene, hver gang spillet blir nevnt. Det blir rett og slett tåpelig.
Det er nok din påstand som er idiotisk på bakgrunn av det faktum at du ikke har noen kjennskap til mine preferanser. Nøyaktig hvor i kommentaren min konstaterer jeg at spillet er dårlig? Jeg har på ingen måte definert spillet som en helhet og tok kun utgangspunkt i den dårlige grafikken - som er et faktum da de fleste andre PC-spill ser bedre ut enn Skyrim. Du kan umulig være en PC-gamer - eller så mangler du generell kunnskap om PC-gaming.

 

Koslig med personangrep. Jeg spiller utelukkende pc og har en relativt heftig spillmaskin. Man kan si mye negativt om skyrim, men å presentere det som et "bokstavelig" faktum at et spill som de aller fleste er enige om er objektivt pent, som stygt, blir direkte banalt.

 

Å definere din svært merkverdige påstand som et faktum, istedenfor å si at du ble skuffet av grafikken, vitner om at du er et troll kun ute for å provosere.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kunne ikke vert mer uenig. Grunnen til at jeg har spilt Age of Conan i nesten 5 år er nettopp på grunn av spillets overlegne gameplay. Har prøvd ALLE mellomstore og større MMORPG som har kommet siden WoW multipliserte spredningen av sjangere, og har aldri spilt et MMORPG med bedre kamp system. Si hva du vil, men ingen MMORPG får svetten min til å renne mer enn AoC, både PvP og de vanskelige delene av PvE.

 

Jeg har også spilt AoC en del og vil nok også påstå at gameplayen var best helt fram til Tera Online ble lansert. Etter å ha spilt Tera Online mye så er det ingen tvil om at Tera har bedre gameplay enn AoC hvorav Tera også krever mere ferdigheter av spilleren.

Lenke til kommentar

Koslig med personangrep. Jeg spiller utelukkende pc og har en relativt heftig spillmaskin. Man kan si mye negativt om skyrim, men å presentere det som et "bokstavelig" faktum at et spill som de aller fleste er enige om er objektivt pent, som stygt, blir direkte banalt.

 

Å definere din svært merkverdige påstand som et faktum, istedenfor å si at du ble skuffet av grafikken, vitner om at du er et troll kun ute for å provosere.

 

Du kan umulig ha en 'heftig spillmaskin' dersom du syntes at Skyrim ser bra ut. Jeg kan lage en liste med flere hundre eldre spill av både kjente og mindre kjente spillutviklere hvorav de er på et helt annet nivå enn Skyrim med tanke på grafikk. Det er ingen tvil om at du troller og at hovedformålet med kommentaren din var å irritere meg.

 

Dersom du faktisk hadde hatt en 'heftig spillmaskin' så hadde du nevnt det faktum at Skyrim hovedsakelig er en konsollport som er dummet ned i favør for konsoller. Beklager, du er et troll og har ingen kunnskaper om PC-gaming.

Endret av Symmetrical
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...