Gå til innhold

Nå kan vi betale for Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par idéer til facebook:

 

* Reklame i begynnelsen av alle videoer lastet opp på facebook.

* Egen "trending" liste med de mest likte postene for dagen.

* Kjøpe "likes" ($1 per stk. ?).

* Kjøpe "shares" til facebook-sider som har undertegnet avtale om at facebook kan poste stuff fra andre facebook-sider mot betaling.

(f.eks. coca-cola betaler facebook for å dele videre en post fra veggen deres til 10 random facebook-sider med mer enn 50k "likes" som får... $100 for å ha reklame fra coca-cola på facebook veggen sin? Hadde vært morsomt å se reklame fra mcdonalds på veggen til PETA :D )

 

 

Noen som tror noen av disse kan bli en realitet? =P

Lenke til kommentar

Noen som helst måte å skille poster som har blitt promotert fra de som ikke har blitt promotert?

 

Etter det vi har sett så langt er det ikke merket på veggen til brukerne om et post er betalt oppføring eller ikke. Dermed er det umulig for dere å se om vi har betalt for å spre budskapet eller ikke. Akkurat det tror jeg de er nødt til å endre på om de skal beholde tilliten, men vi får vente å se.

 

Lenke til kommentar

Noen som helst måte å skille poster som har blitt promotert fra de som ikke har blitt promotert?

 

Etter det vi har sett så langt er det ikke merket på veggen til brukerne om et post er betalt oppføring eller ikke. Dermed er det umulig for dere å se om vi har betalt for å spre budskapet eller ikke. Akkurat det tror jeg de er nødt til å endre på om de skal beholde tilliten, men vi får vente å se.

 

Tenker ikke på merking akkurat, men om det står noe i kildekoden f.eks. som skiller "vanlige" poster fra promoterte poster...

 

Hadde vært kjekt om man kunne høyreklikke på en post --> inspect element --> finne variabler som "promoted=TRUE" elns. som kan brukes av en extension...

 

Noe slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde vært kjekt om man kunne høyreklikke på en post --> inspect element --> finne variabler som "promoted=TRUE" elns. som kan brukes av en extension...

 

Jeg finner ikke noe som antyder at det er merket i kildekoden heller.

 

Oh! se ka æ fant! :D

 

Where do my promoted posts show on Facebook? What do they look like?

 

All promoted posts will show in the news feeds of the people who like your Page and, when they interact with the post, to their friends. These posts will be labeled as "Sponsored" in the news feed. Promoted posts will not be shown in the right-hand column of Facebook.

 

k, så det er mulig å se hvilke poster som er "promoted"... da må man bare finne en måte for å avdekke hvilke poster som er promotert uten å være venn med siden...

 

Kanskje en løsning med en tullekonto som er venner med alle sidene, og som registrerer alle poster med markeringen "Sponsored", og sender informasjonen til en extension som legger til "sponsored" til alle de som ikke er venner av siden! :D

 

Did i crack it? :p

Lenke til kommentar

Mark Zuckerberg ser ikke på hvordan han kan forbedre Facebook, han ser på hvordan han kan tjene mer penger på Facebook. Det eneste som står i hodet på han er rikdom.

 

Har store vanskeligheter for å ta han seriøst. Han tror han er smart og profesjonell. Han er ung, uerfaren og uprofesjonell. Det sier seg selv når han ikke bryr seg om hvilket inntrykk han gir, man går ikke i hoodie på møter liksom. Ikke at det alene skal dømme han, men det lukter pengesult lang vei av han.

 

Jeg unnskylder hvis dette ble upassende.

Endret av morten-89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke sånn med alle bedrifter da? At de vil tjene så mye penger som mulig altså?

 

ja, men om zuckerberg ikkje slutter å innføre tjenester som gjør facebook mer og mer til en markedsføringskanal, kan han miste brukerne sine til google+ og so.cl etterhvert...

 

Folk digger tjenester uten reklame, bare se på adblock lissom...

Lenke til kommentar

Rett over "Nyhetsoppdatering" strømmen, så er der ett lite felt som heter Sorter:

Der kan man velge mellom Topphendelser og Siste Nytt.

 

Jeg vil anta, at om man her velger Siste Nytt, så blir men ikke påvirket av betalingsmekanismen sin "floating" funksjon på innlegg.

 

MEN, så snart man går ut og inn av FB, så endrer denne seg tilbake til Topphendelser som er standard oppsett. Og har ikke funnet noen god måte å endre standard innstillingen på ennå.

Lenke til kommentar

Fant ut et par nyttige ting til nå. Facebook gir statistikk på hvor mange brukere man når med den betalte promoteringen.

 

post-1-0-23695000-1338481071_thumb.png

 

 

I tillegg ser det ut til at de kun tar seg betalt avhengig av hvor stor suksess promoteringen har. Om jeg forstår dette riktig har vi bare brukt 3,79 kr til nå på promoteringen fordi det ikke er så mange som har fått med seg budskapet.

 

post-1-0-62834800-1338481078_thumb.png

 

Det ryktes at Facebook tester ut ulike modeller for betaling. Noen som har vært borti andre modeller enn den som er aktivert hos oss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for min del kan de gjøre hva de vil så lenge man har mulighet til å ikke ta del av alt dette. det er nok ikke lurt av de å presse ting på veggen til folk. å så det med reklame før videoavspilling som personer har lagt ut å det blir bare feil etter min mening

Lenke til kommentar

Skjønner godt at tjenester som facebook trenger inntekter. Men må si jeg er lit skeptisk til denne. Til nå virker det som ting som skjer blir rangsjert ut i fra en eller annen statistikk ut i fra hvem jeg samhandler med. Venner jeg ikke har mye kontakt med forsvinner mer eller mindre, mens venner jeg har mye kontakt med kommer ofte opp.

 

Frykter at man med et slikt betalsystem kan risikere og drukne brukerne i oppdateringer de er mindre intereserte i. Noe som vil senke opplevelsen og kunne gjøre at folk flyter over på andre løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...