Gå til innhold

Sviande nederlag for Silikon Knights (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske skremmende hvor mye som gikk feil med utviklingen av Too Human.

 

Skulle egentlig lanseres til Playstation i 1999, men måtte stoppe utviklingen da de plutselig ble en eksklusiv partnere med Nintendo og måtte utvikle det for GameCube isteden. De laget en helt fungerende prototype på GameCube som de viste til pressen.

Men så stoppet de utviklingen helt for å gi ut Ethernal Darkness og Metal Gear Solid isteden, og spillet lå i dvale i 5 år.

Helt de til de så annonserte seg som partnere med Microsoft og skulle gi det ut til Xbox 360. De kjøpte seg Unreal Engine, men klarte ikke å overføre prototypen 100% til motoren de hadde kjøpt for Microsoft sine penger.

 

Når de så viste fram spillet på E3 i 2006 fikk de veldig dårlige tilbakemeldinger fra pressen som hadde ventet lenge og hadde store forhåpninger. Samme måneden etter E3 kom unnskyldningene om at spillet ikke klarte å levere på grunn av motoren de hadde kjøpt.

 

Rettsaken ble nok satt i gang bare for å kunne prøve og overbevise Microsoft til å bli værende slik at de kunne lage en triologi. Men vil tro at Microsoft backet ut og at det er derfor vi ikke ser noe til oppfølgeren. Og det er vel også derfor de tapte rettsaken vil jeg tro :)

Lenke til kommentar

Silicon Knights burde lage Eternal Darkness 2. Eternal Darkness er et av de spillene som jeg verdsetter mest i spill samlingen min, og den er ikke liten. Det finnes både artikler og forum som referer til hvor mange som lengter etter en oppfølger, og om ikke Silicon Knights tar på seg den jobben, håper jeg at noen andre gjør det.

Lenke til kommentar

Trist å se hvor langt Silicon Knights har falt. Eternal Darkness var min absolutte favoritt på gamecube og kanskje også fra den generasjonen konsoller generelt. Det var en nydelig hyllest til Lovecraft og Poe, hadde et interessant gameplay og spennende historie. Too Human hadde potensiale, det kunne vært en slags God of War bare med norrøn mytologi, men desverre valgte de å lage en slags Diablo klone og feilet ganske greit med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...