Gå til innhold

3D lokker ikke folk til å kjøpe TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-5a6f9

de fleste må en eller annen gang finne ut at de har svidd av nok penger på TV-apparater.

Gang på gang er det lovet det fremste av teknologi, og folk har betalt i bøtter og spann for nye TV-apparater, bare for å våkne opp noen dager senere til nyheten om at deres fabelaktige TV til mange tusen kroner er avleggs.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske man fikk kjøpt seg en helt enkel monitor, jeg. Gjerne med bildekvalitet á la Pioneer og Samsung, men uten alt mulig annet rask. Min drømme-TV er uhorvelig dum, men med knallgod bildekvalitet, bra design og rikelig med tilkoblinger. Trenger ikke antenneinngang heller, for min drømme-TV har ingen innebygget dekoder. Bort med all dritten!

 

 

Ja, den mottakerbiten (eller hva enn som juridisk sett går som en mottaker) kan de godt spare seg for. Bestiller man en TV i vanvare så finner man ganske kjapt en giro fra NRK i postkassen. Butikkene tyster til NRK om at du har kjøpt deg en tv-mottaker. Så få noen som allerede har TV til å bestille for deg.

 

Hvor mye koster det å få plombert antenneinngangen eller kortleseren på en tv? Man kan gjøre det selv, men det man betaler for er kvitteringen på at det er gjort ordentlig. Slik at man kan sende det til lisensavdelingen og informere de om at man nå kun har en monitor, ikke en fjernsynsmottaker.

 

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å få plombert antenneinngangen eller kortleseren på en tv? Man kan gjøre det selv, men det man betaler for er kvitteringen på at det er gjort ordentlig. Slik at man kan sende det til lisensavdelingen og informere de om at man nå kun har en monitor, ikke en fjernsynsmottaker.

 

I de trådene som fjernsynsavgiften så leser jeg ofte at mange sier at de sender brev til NRK hvor de sier mer eller mindre: "Vis dere vil plombere, skal dere få lov til det. Jeg bruker ikke tven til dette uansett."

Lenke til kommentar

Foruten dårlig utvalg av 3d filmer eller sendinger så må man jo også ha en BD med 3d .

De fleste klare seg enda en stund med DVD.

 

Så kommer det noe nytt "i morgen" da gidder jeg ikke bruke penger på noe nytt så lenge den gamle tv fortsatt fungerer ok

 

Man må også få på plass en felles standard for 3D .

det er jo bare å se litt tilbake på BD - hd-dvd krigen . jeg tror at mange lærte litt av det

 

nå forsøker man også å innlemme noen man allerede har fra før , inn i tv .

Det heter smart tv . men funger dårligere en det man får til meden vanlig pc

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg er lei av jernkontroller.

Jeg har ekstern tuner fra Altibox, og en Samsung Smart-TV.

Det er to fjernkontroller å betjene, med delvis overlappende funksjoner.

Den eneste knappen jeg bruker på TVen er av/på-knappen, og noen ganger lyd. Men lyden kan jeg stille på tuneren også.

 

SMART-funksjonene stinker.

Nettleseren føles som Internet Explorer 6, bare enda verre.

Og å prøve å skrive noe med fjernkontrollen er tortur.

3 av 4 tastetrykk blir ikke registrert. Jeg sitter bare 2 meter unna apparatet, og peker rett mot det, med ferske batterier i fjernkontrollen.

Med min gamle TV kunne jeg peke i en tilfeldig retning, og TVen så det uansett.

Denne fjernkontrollen er som å spille dart, og treffer du ikke bullseye, må du prøve igjen.

 

Smart-funksjonene er ikke gode nok, så jeg bruker en gammel mac som HTPC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fjernkontrollen(e) til altibox ( det vil si et ekstra tastatur ) som man få som ekstrautstyr er en langt bedre ide en alle krumspringen man gjør med smarttyvene.

 

Hvorfor ham man ikke det valgte for smart-tv ?

De fleste kanal distributørene tilbyr allerede filmleie da har man overhode ikke bruk for dette vi smart-tv

Lenke til kommentar

3D er bare en eneste stor gimmick og flopp. Det er gøy de første 10 minuttene da du merker at ting er foran andre ting, men mesteparten av tiden er det bare en hodepine og trøtte øyne som er resultatet.

 

Da er det helt ærlig ikke 3D som er problemet men dine øyne. Og det er forskjell på bra 3D og dårlig 3D, bare fordi en film er i 3D betyr ikke automatisk at det skal være heftig 3D hver gang...det spørs hvor flinke dem har vært med den biten.

 

For å ikke snakke om bra tv og dårlig tv....3D klistret på et tv betyr ikke at 3D effekten er like bra på noe til 6 lapper som et til 20 fks..

 

EDIT: Og 3D som er på kino er passiv 3D (noe som er veldig "snilt" på øyne dine i forhold til aktiv), om en har problemer å se det og får vondt i hode og blir kvalm osv så er det øyne som er problemet. Men det er faktisk så ille at endel ikke vet hvordan er skal se på 3D innhold.

 

Høres kanskje veldig rart ut men det er nå slik at hvor i en 2D film så kan øyne vandre litt rundt på skjermen og det er ikke noe problem. Så i 3D så må en se på det som er skarpt og ikke prøve å fks fokusere på ting som ikke er like skarpt. Da stresser du øyne dine voldsomt og folk med helt friske øyne vil også garantert får vondt i øyne og hode.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3D er bare en eneste stor gimmick og flopp. Det er gøy de første 10 minuttene da du merker at ting er foran andre ting, men mesteparten av tiden er det bare en hodepine og trøtte øyne som er resultatet.

 

Da er det helt ærlig ikke 3D som er problemet men dine øyne. Og det er forskjell på bra 3D og dårlig 3D, bare fordi en film er i 3D betyr ikke automatisk at det skal være heftig 3D hver gang...det spørs hvor flinke dem har vært med den biten.

 

For å ikke snakke om bra tv og dårlig tv....3D klistret på et tv betyr ikke at 3D effekten er like bra på noe til 6 lapper som et til 20 fks..

 

Hvis bransjen lanserer et produkt med en funksjon som kanskje så mange som 1/3 av brukerne har problemer med å bruke (noen ser ikke 3D-effekten i det hele tatt, andre blir kvalme, svimle, får epileptisk anfall etc), og enda flere sier at de ikke er interessert i denne funksjonen i det hele tatt, da er det bransjen som har et problem, ikke de som enten ikke kan eller vil benytte seg av funksjonen.

 

Hjernen vår er ikke konstruert til å oppfatte 3D på den måten, og derfor må vi fremprovosere effekten ved å "lure" signalene til hjernen. Ikke rart folk har problemer med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...