Gå til innhold

Vanntett fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, synes egentlig de kunne beholdt ARC S designet :p

Greit nok at det er et eldre design, men de kunne forbedret det ytterlige.

 

Sony Sparc kunne de kalt den og latt den arc-e fra begge sider (buet skjerm og buet rygg). Arc / Arc S i hvit vil jeg si fremdeles er en av de finere telefonene som finnes. Den ser veldig kul ut der den kurvede ryggen ligger mot bordet

 

ps. jeg har ikke en SE/Sony telefon selv altså :p (i tilfelle noen trodde jeg var en fanboy). Men ja. Jeg synes den nye telefonen til høyre her, minner noe om de stygge nokiaene. Den til venstre minner om baksiden av en SGSII

 

Men det er kanskje de fineste vanntette mobilene på markedet(?).

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker rene spesifikasjoner, fremfor spesifikasjoner med alle plussordene man finner i pressemeldingen. Amobil pleier da ikke å la produsentere diktere omtrent halve artikkelen ved produktlanseringer?

 

For å ta et konkret eksempel:

3,5-tommers Reality Display med Mobile BRAVIA® Engine gir knivskarpe bilder

Er 480 x 320 pixler på 3,5" knivskarpt, Espen?

Endret av genser
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

HVOR VANNTETT er denne Acro telefonen? Ønsker meg en vanntett telefon jeg kan bruke til å filme under vannet med, uten at telefonen ellers er for dårlig(les Motorola Defy, SE Active og Samsung Xcover.

Greit å ha en telefon som er virkelig vanntett OG en klar kandidat til å være hovedtelefon også.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker rene spesifikasjoner, fremfor spesifikasjoner med alle plussordene man finner i pressemeldingen. Amobil pleier da ikke å la produsentere diktere omtrent halve artikkelen ved produktlanseringer?For å ta et konkret eksempel:

3,5-tommers Reality Display med Mobile BRAVIA® Engine gir knivskarpe bilder
Er 480 x 320 pixler på 3,5" knivskarpt, Espen?

 

Hei,

Dette var Sonys egen spesifikasjonsliste, og den burde selvfølgelig vært "moderert". Vi har oppdatert artikkelen nå. Har også fått med oppløsningen på skjermene i spesifikasjonslisten.

 

 

 

Lenke til kommentar

HVOR VANNTETT er denne Acro telefonen? Ønsker meg en vanntett telefon jeg kan bruke til å filme under vannet med, uten at telefonen ellers er for dårlig(les Motorola Defy, SE Active og Samsung Xcover.Greit å ha en telefon som er virkelig vanntett OG en klar kandidat til å være hovedtelefon også.

 

Hei,

Xperia acro er den minst vanntette, mens Xperia go er mest vanntett. Sony oppgir såkalt IP-kode for hver av de, f.eks. IP67 for Xperia go. Det første sifferet indikerer hvor godt telefonen tåler støv, det andre sifferet vann. IP6x betyr at det er helt støvtett, mens IP5 betyr "støvbeskyttet" (skalaen går fra 0-6). Det andre sifferet indikerer vann, og IPx7 betyr at produktet kan senkes ned i vann ned til 1 meter i opptil 30 minutter. Skalaen går fra 0-8.

 

IP67 for Xperia Go betyr altså at den er helt støvtett og at den kan senkes 1 meter ned i vann i opptil 30 min.

 

IP57 for Xperia acro betyr at den er støvbeskyttet, men at den ikke bør utsettes for store mengder finstøv. 7-tallet til slutt betyr at den kan senkes 1 meter ned i vann i opptil 30 min. Men så oppgir Sony både IP55 og IP57 for denne, og IP55 betyr at den tåler "forsiktig høyttrykksspyling" i minst tre minutter, ikke nedsenking i vann. Litt uklart hvor mye den tåler, med andre ord.

 

Sjekk for øvrig denne Wikipedia-artikkelen for mer info om hva IP-kodene betyr: http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykt hvor mange mobiler som kommer fra Sony.. Xperia S, P, U, Sola, GX, SX og nå Acro S og Go. Skulle gjerne byttet min Xperia S mot Acro S! Blir vel som en Xperia S med noen forbedringer (mer responsiv touch-knapper, av/på knappen på siden, volumtastene lengre ned, micro-sd støtte). Hadde vært digg med "vanntett" mobil.

Rart at de fremdeles bruker Sony Ericsson logoen, trodde Sony ville kvitte seg med den fortest mulig..

 

hvis du ser nøye på acroen så ser du en WALKMAN logo! :O

Det er musikkspilleren, kommer også til Xperia S med ICS oppdateringen i slutten av neste måned ;)

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

Dette er jammen på tide. I dag bør man kunne kreve mobile dingser tilpasset den verden vi lever i. Når noen får vist at det er mulig å lage støv og vanntette produkter uten at det går ut over funksjonalitet, visuelt design og ytelse håper jeg forbrukerne bidrar til å presse hele bransjen til å følge etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...