Gå til innhold

Kommentar: Twitter har blitt ditt personlige Se og Hør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er disse folkene som bruker Twitter? Jeg har ikke kjennskap til at noen av personene i min omgangskrets bruker Twitter, så jeg trodde det var ganske dødt etterhvert. Personlig har jeg aldri helt sett formålet med det heller. Hvorfor ta det kjipeste fra Facebook, nemlig meningsløse korte meninger publisert gjennom statusoppdateringer, og lage en egen tjeneste rundt det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

hm...jeg bruker stort sett twitter til å finne ut om nettjenester jeg bruker har planlagt nedetid eller om de har noe spesielle tilbud eller konkurranser.

Lenke til kommentar

hm...jeg bruker stort sett twitter til å finne ut om nettjenester jeg bruker har planlagt nedetid eller om de har noe spesielle tilbud eller konkurranser.

Twitter har på mange måter tatt over posisjonen til RSS/email notification når det gjelder det her ja. Dog litt kjipt å spre det over til enda en platform og fragmentere informasjonsflyten ytterelige spør du nå meg.

Lenke til kommentar

For min del er twitter mer et sted å få oppdateringer enn å gi oppdateringer, og slik tror jeg det er for mange. Personlig følger jeg politiske partier så jeg får et kort innblikk i hvilke saker de fokuserer på, jeg følger spillutviklere og -utgivere for å få info om patcher, nedetid og nye spill.

 

Det virkelig positive med twitter er at det ikke "forventes" at man følger vennene sine, slik som det er på facebook. Dermed unngår man en del uviktige oppdateringer, og velger i større grad selv hva slags informasjon man vil ha.

Lenke til kommentar

Jeg er en stolt 29%-er !Måtte trenden med sosiale medier kollapse så hardt at ingen tør prøve igjen på 100 år.

 

+1

 

Disse såkalte sosiale mediene, dvs både FaceBook og Twitter, fremmer en middelmådig overfladisk grilldresskultur hvis fremste verdier er navlebeskuelse, selveksponering, misunnelse, mobbing, sladder, rykter og vinduskjikking. For noen er dette blitt en religion som folk bruker mye tid på å dyrke.

Derfor har jeg ikke konto på noen av disse mediene, og vil aldri skaffe meg en.

 

I fremtiden, når grilldressfolket er gått lei av denne religionen, så kommer folk til å le av dette fenomenet som da vil tilhøre fortiden. Presis som folk idag ler av flowerpower-religionen på 60-70-tallet og yappe-religionen på 80-tallet.

 

Men når den tid kommer så vær sikker på at jeg skal være der og oppfriske hukommelsen til de som var mest aktive på de sosiale mediene, for det er som regel de som prøver å gjemme seg ved å le aller høyest.

 

En kjempegod artikkel av Ingeborg Volan, forresten.

Endret av RadonReady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...