Gå til innhold

Nå får du Aftenposten på Windows-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje windows-foner ikke kommer med nettleser
Var vel Apple-dingser som startet denne elendige trenden... :(

Skønner ikke hva som er problemet med det?

 

Apper er spesialtilpasset telefoner, mens nettsidene må være mer generiske. På WP kan appene utnytte tiles, på Android kan de bruke Widgets, og på iOS kan de sikkert og gjøre et eller annet...

 

Selv laster jeg ned apps til de nettsidene jeg bruker mest, og bruker nettleseren til alt annet.

 

 

Lenke til kommentar

Apper er spesialtilpasset telefoner, mens nettsidene må være mer generiske. På WP kan appene utnytte tiles, på Android kan de bruke Widgets, og på iOS kan de sikkert og gjøre et eller annet...

 

Selv laster jeg ned apps til de nettsidene jeg bruker mest, og bruker nettleseren til alt annet.

Men hva oppnår du med å ha "tiles", "widget", eller et iOS-ikon? Veldig lite. Du kan heller feste en snarvei på startskjermen.

 

Ikke misforstå, det er praktisk å ha app'er på telefonen. Men de må jo ha en funksjon! Å kun presentere data fra en nettside er ingen funksjon som man allerede ikke har. Nettjenester der man skal behandle data, bla i menyer og gjøre det kjapt og snedig kan være et poeng, spesielt hvis tjenesten pusher data til deg eller skal minne deg på noe, men nettaviser, blogger og tilsvarende burde holde seg langt unna appene. Appene har (for dem) så mange flere ulemper enn fordeler.

 

VG og Dagbladet har jo forstått det. "Appen" er kun en link til nettutgaven. Forsåvidt greit for dem som er så "hippe" at de bare MÅ ha en app, men litt meningsløst for oss andre.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd ut Aftenpostens app siden den kom ut, og synes den fungerer glimrende. Den gir god oversikt, enkel navigasjon og god ytelse.

 

Jeg er forsåvidt enig i at det ikke er noe fordel å ha en App i seg selv, så fremst man klarer å lage en nettside som fungerer like bra som en app. Jeg er dog skeptisk til at man kunne klart det. VG, som brukes som eksempel over, har en ålreit mobilside de, men layout og ytelse kan ikke matche det Aftenpostens dedikerte WP7-app gir.

 

Ett stort minus dog, hvor er Oslopuls?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...