Gå til innhold

Førsteinntrykk: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ability og skill points med jamne intervall som minner veldig om levelling (du har sågar ein progress bar nedst på skjermen ), men ulikt level-system er det ikkje nokon eksponentiell auke i kor mykje du må spele for å få desse, uansett kor mange du har. Med mindre eg har blingsa veldig.

 

Også får du ikkje meir liv etc. av å levle, du må investere poeng for å bruke betre utstyr.

 

Det er eit ganske kjekt system, synest eg, einaste eg ikkje ser vitsen med er at opplåsing av nye abilities er "tiered" - altså kan du ikkje velje fritt innanfor kvar "sektor" av ability-sirkelen, du må låse dei opp i rekkjefølgje. Så sjølv om du berre kan ha sju aktive og sju passive skills ender du nok opp med å låse opp mykje meir for å få tak i nøyaktig dei skillsa du vil ha.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Man får faktisk AP/SP i et hurtigere og hurtigere tempo, samtidig som abilities og skills blir dyrere og dyrere. Det gjør at det er ganske så ufarlig å ekseperimentere litt på starten.

 

Et av målene Funcom har med TSW er at alle abilitiene skal være like gode, men på forskjellige måter. De du får i starten er relativt enkle og klarer seg bra på egenhånd, mens de du får senere krever litt mer spesialiserte builds for å fungere bra.

Lenke til kommentar

"Kombinert med skiftende kameravinkler klarer det å dra meg inn i verdenen og jeg merker at jeg lar meg engasjere i oppdragene."

 

- Em, leser jeg dette riktig i at det er spillet som velger kameravinkel for deg (grøss og gru) og ikke freecam?

Lenke til kommentar

Det er FANTASTISK BRA at klasser og nivåer er vekk - det er noe av det kjedeligste og mest hemmende som finnes i spill. Heller få følelsen av at man gjør ting og blir bedre med de tingene, enn å vente på et pling etter x antall fiender og være låst i et mønster.

 

Betaen har vist meg at SW og GW2 er de beste MMO'ene på markedet og det veldig langt forbi sine konkurrenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er FANTASTISK BRA at klasser og nivåer er vekk - det er noe av det kjedeligste og mest hemmende som finnes i spill. Heller få følelsen av at man gjør ting og blir bedre med de tingene, enn å vente på et pling etter x antall fiender og være låst i et mønster.

 

Betaen har vist meg at SW og GW2 er de beste MMO'ene på markedet og det veldig langt forbi sine konkurrenter.

 

Det er din mening men etter å ha spilt MMORPGs i mange år er jeg også veldig lei av det tradisjonelle systemet. Men husk at GW2 har klasser og nivåer... :)

Lenke til kommentar
Det er FANTASTISK BRA at klasser og nivåer er vekk - det er noe av det kjedeligste og mest hemmende som finnes i spill. Heller få følelsen av at man gjør ting og blir bedre med de tingene, enn å vente på et pling etter x antall fiender og være låst i et mønster.Betaen har vist meg at SW og GW2 er de beste MMO'ene på markedet og det veldig langt forbi sine konkurrenter.
Det er din mening men etter å ha spilt MMORPGs i mange år er jeg også veldig lei av det tradisjonelle systemet. Men husk at GW2 har klasser og nivåer... :)

 

GW2 har det ja, men ikke på samme måte, de er mer irrelevante, og ferdighets sammensetningen er viktigere :)

Lenke til kommentar
Det er FANTASTISK BRA at klasser og nivåer er vekk - det er noe av det kjedeligste og mest hemmende som finnes i spill. Heller få følelsen av at man gjør ting og blir bedre med de tingene, enn å vente på et pling etter x antall fiender og være låst i et mønster.Betaen har vist meg at SW og GW2 er de beste MMO'ene på markedet og det veldig langt forbi sine konkurrenter.
Det er din mening men etter å ha spilt MMORPGs i mange år er jeg også veldig lei av det tradisjonelle systemet. Men husk at GW2 har klasser og nivåer... :)

 

GW2 har det ja, men ikke på samme måte, de er mer irrelevante, og ferdighets sammensetningen er viktigere :)

 

Ja, det stemmer. Det som er litt komisk er hovedsakelig at de MMORPGene som har blitt lansert i år og fjor har mange sterke sider som man kunne satt sammen til et utrolig spill..

 

- Tera Online sitt gameplay

- SWTOR sin voice acting

- TSW sin story

- GW2 sine dynamiske events, klassesystemet, osv..

Lenke til kommentar

"Kombinert med skiftende kameravinkler klarer det å dra meg inn i verdenen og jeg merker at jeg lar meg engasjere i oppdragene."- Em, leser jeg dette riktig i at det er spillet som velger kameravinkel for deg (grøss og gru) og ikke freecam?

 

Det er freecom som i de fleste andre MMO. Ikke noe skummelt der nei :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si om betaen, det er vel blant det mest skuffende jeg har sett siden Funcom leverte mye kvalitet med musikk, animasjoner og omgivelser med Age of Conan. Her virker det som det er utviklet av noen som nettopp har startet med MMO.

 

Alt fra brukergrensesnittet til cutscenene er bare rart. SWTOR hadde fabelaktig cutscenes hvor din spiller også snakket og du hadde valg som påvirket din karakter. Du har jo ingenting av dette i Secret World så hvordan kan gamer.no påstå at det er bedre ?

 

Kampsystemet er også kjedelig og selv om enkelte av omgivelsene er vakre så er verdenen helt død. NPC'er står helt stille og ser skumle ut, samme med andre spillerne. Man får en stor følelse av at dette er en verden man ikke vil være i for lenge ....... Klarer ikke å se hvordan dette spillet skal tiltrekke seg kjøpere i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...