Gå til innhold

Test: Asus G55VW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal snart flytte utenlands og kan da ikke dra med meg en svær desktop pc så hadde derfor tenkt til å gå til innkjøp av en kraftig bærbar jeg kan spille på. Hadde kikket på denne modellen, men ble litt usikker etter å ha lest dette...er det noen som har noen anbefalinger på en god gaming laptop? Vil helst ikke at den skal se utrolig glorende ut da jeg skal ha den med på forelesinger osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal snart flytte utenlands og kan da ikke dra med meg en svær desktop pc så hadde derfor tenkt til å gå til innkjøp av en kraftig bærbar jeg kan spille på. Hadde kikket på denne modellen, men ble litt usikker etter å ha lest dette...er det noen som har noen anbefalinger på en god gaming laptop? Vil helst ikke at den skal se utrolig glorende ut da jeg skal ha den med på forelesinger osv.

Hvis den ikke skal se glorete ut så se på anbefalingen i testen, multicom

Lenke til kommentar

Skal snart flytte utenlands og kan da ikke dra med meg en svær desktop pc så hadde derfor tenkt til å gå til innkjøp av en kraftig bærbar jeg kan spille på. Hadde kikket på denne modellen, men ble litt usikker etter å ha lest dette...er det noen som har noen anbefalinger på en god gaming laptop? Vil helst ikke at den skal se utrolig glorende ut da jeg skal ha den med på forelesinger osv.

 

Selv ikke en Alienware vil se glorete ut på forelesninger, du har nemlig den fine muligheten til å skru av alt av lys. Syns det er rimelig rart at HW.no trekker laptoper fordi de har lys i keyboardet når det kan skrus av. Baklys i keyboard på en laptop er faktisk utrolig praktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sitat: ...og selv ute i parken på en solrik dag lyse rom, og selv ute i parken på en solrik dag dersom du skulle ønske det *host*, nerd, *host*.

 

Ganske mange "vanlige" folk som sitter ute i parken med en laptop. Kanskje ikke til spilling, men uansett. Hardware.no begynner å bekymre meg...

Lenke til kommentar

GTX 660M som sitter igjen denne maskinen kan lett overklokkes til å yte bedre enn GTX 670M. Last ned msi Afterburner og sett inn gang! :-) ASUS har kanskje den beste kjøleløsningen, så temperatur er ikke en bekymring :-) Dette kortet er Kepler, i motsetning til 670 og 675, som er overklokkede Fermi-er som blir mye varmere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere tester spill, bruker dere de høyeste konfigurasjonene? Eller klarer ikke pcen å kjøre metro osv på 1920x1080 uansett innstillinger? Jeg er enig i kommentarene ovenfor. Dere bør fase ut spill.. Shogun 2 har forresten en egen benchmarkmulighet, så dere trenger ikke starte spillet i det hele tatt :-P

 

Også lurer jeg på om det er mulig å ta ut dvden og putte inn en 2,5" sATA2 istedenfor? Så kan man kombinere ssd og hdd :-)

 

Når dere tester spill, bruker dere de høyeste konfigurasjonene? Eller klarer ikke pcen å kjøre metro osv på 1920x1080 uansett innstillinger? Jeg er enig i kommentarene ovenfor. Dere bør fase ut spill.. Shogun 2 har forresten en egen benchmarkmulighet, så dere trenger ikke starte spillet i det hele tatt :-P

 

Også lurer jeg på om det er mulig å ta ut dvden og putte inn en 2,5" sATA2 istedenfor? Så kan man kombinere ssd og hdd :-)

Lenke til kommentar

Har kikket litt på denne selv, dvs jeg vurderer egentlig G75VW. For min del blir det ekstremt sjelden å ta med den bærbare ut av leiligheten, så den kan godt være slepbar for min del. Det viktigste for meg vil være lite støy og god ytelse (en dårlig kombo som oftest), til en overkommelig pris (smertegrense rundt 12 k tenker jeg.

 

Hvilke andre alternativer vil eventuelt være gode? Jeg trenger en maskin som er god på bildebehandlig (vurderer også ekstern skjerm), men vil også ha en som kan kjøre nyere spill (ikke nødvendigvis på max).

Lenke til kommentar

Har kikket litt på denne selv, dvs jeg vurderer egentlig G75VW. For min del blir det ekstremt sjelden å ta med den bærbare ut av leiligheten, så den kan godt være slepbar for min del. Det viktigste for meg vil være lite støy og god ytelse (en dårlig kombo som oftest), til en overkommelig pris (smertegrense rundt 12 k tenker jeg.

 

Hvilke andre alternativer vil eventuelt være gode? Jeg trenger en maskin som er god på bildebehandlig (vurderer også ekstern skjerm), men vil også ha en som kan kjøre nyere spill (ikke nødvendigvis på max).

Du kan jo vurdere en mini-ITX stasjonær

Større enn en bærbar, men ikke så stor at du ikke kan frakte den med til andre steder med en bag.

 

3Dmark11 scoren stemmer vel ikke helt?

 

På andre tester jeg har sett av G55VW så får den ~ca. 2500 i score.

 

Eller er testen utført uten tesselation eller noe i den duren ?

Entry

Lenke til kommentar

Har kikket litt på denne selv, dvs jeg vurderer egentlig G75VW. For min del blir det ekstremt sjelden å ta med den bærbare ut av leiligheten, så den kan godt være slepbar for min del. Det viktigste for meg vil være lite støy og god ytelse (en dårlig kombo som oftest), til en overkommelig pris (smertegrense rundt 12 k tenker jeg.

 

Hvilke andre alternativer vil eventuelt være gode? Jeg trenger en maskin som er god på bildebehandlig (vurderer også ekstern skjerm), men vil også ha en som kan kjøre nyere spill (ikke nødvendigvis på max).

Du kan jo vurdere en mini-ITX stasjonær

Større enn en bærbar, men ikke så stor at du ikke kan frakte den med til andre steder med en bag.

 

Hehe. Har tatt diskusjonen om stasjonær vs bærbar hjemme, og det ble bærbar gitt. :)

Tror jeg vil ha bærbar uansett og, for jeg liker å kunne ta den med dit det passer meg innenfor hjemmet. Det være seg kontoret, stua, kjøkkenet eller soverommet.

 

Men takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...