Gå til innhold

Her er Samsungs nye operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer, "anti iOS" brukere og utviklere, nå tråkket dere i salaten. Det er ingen hemmelighet at iOS er så stort som det er fordi det er enkelt. Det finnes én platform, og én mobil. Alle vet hva det er, og det er enkelt. Ved å introdusere et nytt operativsystem har vi laget mer kaos i linjene, og vi vil få mobiler fra forskjellige produsenter med tizen (litt av et navn), diverse versjoner av android over alt, windows mobile og symbian i utkanten, og én siste konkurent som er så enkel at selv 5-åringer kan identifisere den, jo, iPhone. Hva tror dere brukerene vil kjøpe? Tror dere at de vil bruke en uke på å lære de forskjellige OSene og merkene, eller vil de plukke opp en iPhone og si "denne kjenner jeg, jeg tar den."?

 

Lenke til kommentar

"Operativsystemet bygger på teknologier som HTML 5; web-apper vil altså spille en stor rolle."

 

Dere er journalister altså. Det har ikke noe å gjøre med webaps. At de fokuserer på HTML/JS betyr bare at de dropper Qt til fordel for å tegne vanlig HTML/CSS med Webkit/Gecko/Hva enn de bruker.

 

For min del så synes jeg dette er et steg opp, men jeg ville likt å kjøre vanlig GTK/Qt applikasjoner i stedet. Men dette blir nok for avansert for vanlige brukere, og jeg er sikker på de lar deg installere din egen DE om du vil det.

 

Lenke til kommentar

Gratulerer, "anti iOS" brukere og utviklere, nå tråkket dere i salaten. Det er ingen hemmelighet at iOS er så stort som det er fordi det er enkelt. Det finnes én platform, og én mobil. Alle vet hva det er, og det er enkelt. Ved å introdusere et nytt operativsystem har vi laget mer kaos i linjene, og vi vil få mobiler fra forskjellige produsenter med tizen (litt av et navn), diverse versjoner av android over alt, windows mobile og symbian i utkanten, og én siste konkurent som er så enkel at selv 5-åringer kan identifisere den, jo, iPhone. Hva tror dere brukerene vil kjøpe? Tror dere at de vil bruke en uke på å lære de forskjellige OSene og merkene, eller vil de plukke opp en iPhone og si "denne kjenner jeg, jeg tar den."?

 

Du skal være rimelig amøbe for å ikke klare å bruke android da!

 

Min mor fikk en android telefon til jul. Hun er ikke akkurat noe teknisk vidunder, men tok henne ca. en time å lære seg alt hun trengte på android.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se dette. Det er glimrende at det kommer alternativer til de tre/fire etablerte. Jeg vil gjerne ha en tizen telefon, men trenger ikke pc med det. Om det blir ett stort, kommersielt system tviler jeg vel mer på, men er vel neppe det som er meningen heller.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se dette. Det er glimrende at det kommer alternativer til de tre/fire etablerte. Jeg vil gjerne ha en tizen telefon, men trenger ikke pc med det. Om det blir ett stort, kommersielt system tviler jeg vel mer på, men er vel neppe det som er meningen heller.

 

Om Tizen er en RPM Linux distro. Veldig liten grunn til at det ikke skal egne seg til PC eller nettbrett. Det finnes jo tross alt for som klarer seg med Windows og Mac OS

Lenke til kommentar

Gratulerer, "anti iOS" brukere og utviklere, nå tråkket dere i salaten. Det er ingen hemmelighet at iOS er så stort som det er fordi det er enkelt. Det finnes én platform, og én mobil. Alle vet hva det er, og det er enkelt. Ved å introdusere et nytt operativsystem har vi laget mer kaos i linjene, og vi vil få mobiler fra forskjellige produsenter med tizen (litt av et navn), diverse versjoner av android over alt, windows mobile og symbian i utkanten, og én siste konkurent som er så enkel at selv 5-åringer kan identifisere den, jo, iPhone. Hva tror dere brukerene vil kjøpe? Tror dere at de vil bruke en uke på å lære de forskjellige OSene og merkene, eller vil de plukke opp en iPhone og si "denne kjenner jeg, jeg tar den."?

 

Du skal være rimelig amøbe for å ikke klare å bruke android da!

 

Min mor fikk en android telefon til jul. Hun er ikke akkurat noe teknisk vidunder, men tok henne ca. en time å lære seg alt hun trengte på android.

Det er ikke snakk om å klare å bruke den, fordi de fleste potensielle androidbrukere kommer aldri så langt. Det er snakk om å velge. Det er kun en minoritet av markedet som vet hva de kjøper. Resten hører på mannen bak kassa, eller gjetter selv. Og hvis de velger selv, så har folk flest en tendens til å velge det de kjenner. Hvor mange fler kjenner vel ikke iPhone enn feks Samsung Galaxy Nexus? "Galaxy Nexus" kunne like gjerne vært et band, eller et sportslag (den siste gjelder kanskje mest for de som ikke er helt on-par i engelsk). Problemet med Android er at det er så mye forskjellig. Produsenter, modeller, versjoner. Det blir for mye for folk flest.

Ikke missforstå meg, jeg er en Androidbruker selv. Jeg ville aldri kjøpt en iPhone, men det er fordi jeg kan det tekniske. Jeg er en minoritet i massemarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står desverre lite om Tizen her , prøvde Meego systemet (som var ganske bra), faktisk genialt på multitasking og likte Swype menyene.

 

Kjørt Lumia 800 etter N8 (symbian) og N9en (Meego)

Føler meg mer trekt mot Android (og sannsynligvis 808 Purview)

etter som dette systemet ikke har alle de fordømt irriterende begrensningene på Windows Phone og , den jentemobilen mange ser ut til å like.

Det å gå fra full frihet med sending/mottak av filer over blåtann , organisering i mapper (noen sett hvor lange program listene på WP7 kan bli?) , USB minnepinne/HDD support, HDMI ut, FM sender (digg) , FRITT VALG av ringetoner og alarmlyder!, det å kunne bruke windows utforsker for å flytte fritt fram og tilbake på filer på mobilen => alle disse tingene og mer jeg savner, på Windows Phone (og det like irriterende begrensede iOS ) .

 

Tror det er rom for Tizen (Taizen?) hvis det er et godt OS .

Vil ikke se på det som veldig interessant hvis det blir like begrenset som de 2 OSene jeg nettopp nevnte.

 

Tror at Android er lettest å svelge for tidligere Symbian brukere.

 

Har kun prøvd iOS ganske kort, , kjekt ,raskt lett OS , WP 7.5 even more so

Veldig mye kjekt med Lumiaen og andre WP og ,- men - begrensningene irriterer vettet av meg.

 

:p takker meg heller til litt mer klumsete men mye åpnere OS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil man kunne føre tizen inn i en mobil som normalt kommer med android, som f.eks p9s?

 

Kan allerede kjøre andre OSer på flere Android mobiler , så slettes ikke umulig / heller sannsynlig

 

HTC HD2 kjører alt fra Windows Mobile 6.5 , til Android til WP7

 

Nokia N9 som ble den eneste Meego mobilen (jeg kjenner til) har smarte hjerner og gjort mulig å bruke Android på (crap jeg solgte min :p )

Lenke til kommentar

Kjørt Lumia 800 etter N8 (symbian) og N9en (Meego)

Føler meg mer trekt mot Android (og sannsynligvis 808 Purview)

etter som dette systemet ikke har alle de fordømt irriterende begrensningene på Windows Phone og , den jentemobilen mange ser ut til å like.

Det å gå fra full frihet med sending/mottak av filer over blåtann , organisering i mapper (noen sett hvor lange program listene på WP7 kan bli?) , USB minnepinne/HDD support, HDMI ut, FM sender (digg) , FRITT VALG av ringetoner og alarmlyder!, det å kunne bruke windows utforsker for å flytte fritt fram og tilbake på filer på mobilen =&--#62; alle disse tingene og mer jeg savner, på Windows Phone (og det like irriterende begrensede iOS ) .

 

Tror mange er enig med deg i nettopp dette. Jeg selv er av akkuratt samme oppfatning, nemlig att jeg vil ha ett OS uten alle mulige "begrensninger" i hytt og pine...

Tror dette er endel av grunnen til att nettopp WP7 selger dårlig, mobilene frister ikke i forhold til andre toppmodeller med eks. Android eller Belle..

 

Selv ser jeg også veldig frem til Nokia 808 Pureview kommer, der har man "alt" man trenger og slipper å bekymre seg for att noe ikke er mulig :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gratulerer, "anti iOS" brukere og utviklere, nå tråkket dere i salaten. Det er ingen hemmelighet at iOS er så stort som det er fordi det er enkelt. Det finnes én platform, og én mobil. Alle vet hva det er, og det er enkelt. Ved å introdusere et nytt operativsystem har vi laget mer kaos i linjene, og vi vil få mobiler fra forskjellige produsenter med tizen (litt av et navn), diverse versjoner av android over alt, windows mobile og symbian i utkanten, og én siste konkurent som er så enkel at selv 5-åringer kan identifisere den, jo, iPhone. Hva tror dere brukerene vil kjøpe? Tror dere at de vil bruke en uke på å lære de forskjellige OSene og merkene, eller vil de plukke opp en iPhone og si "denne kjenner jeg, jeg tar den."?
Du skal være rimelig amøbe for å ikke klare å bruke android da!Min mor fikk en android telefon til jul. Hun er ikke akkurat noe teknisk vidunder, men tok henne ca. en time å lære seg alt hun trengte på android.
Det er ikke snakk om å klare å bruke den, fordi de fleste potensielle androidbrukere kommer aldri så langt. Det er snakk om å velge. Det er kun en minoritet av markedet som vet hva de kjøper. Resten hører på mannen bak kassa, eller gjetter selv. Og hvis de velger selv, så har folk flest en tendens til å velge det de kjenner. Hvor mange fler kjenner vel ikke iPhone enn feks Samsung Galaxy Nexus? "Galaxy Nexus" kunne like gjerne vært et band, eller et sportslag (den siste gjelder kanskje mest for de som ikke er helt on-par i engelsk). Problemet med Android er at det er så mye forskjellig. Produsenter, modeller, versjoner. Det blir for mye for folk flest.Ikke missforstå meg, jeg er en Androidbruker selv. Jeg ville aldri kjøpt en iPhone, men det er fordi jeg kan det tekniske. Jeg er en minoritet i massemarkedet.

Sett i lys av markedsandelen Android har, vil jeg hevde at Android er et ekstremt vellykket system. Og med det mener jeg ikke at noen andre IKKE er det. Så hvor du har fra at "de fleste potensielle androidbrukere" ikke ender opp med android, kunne vært interessant å sett.

 

Jeg ser heller ikke helt hvorfor du forvirrer fragmentering av Android inn her. Tizen har ingen ting med Android å gjøre. Jeg ønsker Tizen velkommen og jeg ser flere positive enn negative sider ved enda et system. Jeg er glad for valgmulighetene! Mangfoldet gir utvikling og fremgang og kan være ett av kjennetegnene på velstand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
... quotes ...

Sett i lys av markedsandelen Android har, vil jeg hevde at Android er et ekstremt vellykket system. Og med det mener jeg ikke at noen andre IKKE er det. Så hvor du har fra at "de fleste potensielle androidbrukere" ikke ender opp med android, kunne vært interessant å sett.

 

Jeg ser heller ikke helt hvorfor du forvirrer fragmentering av Android inn her. Tizen har ingen ting med Android å gjøre. Jeg ønsker Tizen velkommen og jeg ser flere positive enn negative sider ved enda et system. Jeg er glad for valgmulighetene! Mangfoldet gir utvikling og fremgang og kan være ett av kjennetegnene på velstand.

Situasjonen er, slik jeg ser det, iOS mot alt annet. Uten å ha noen direkte tall på dette vil jeg hevde at det er iOS og Android som står sterkest, og for folk flest er smarttelefoner forvirrende nok som det er. At man har tusen modeller, hundre produsenter, og nå snart et titalls OSer å velge mellom gjør det VELDIG MYE LETTERE å velge det man har kjennskap til fra før, og i de fleste tilfeller vil dette være iPhone.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...