Gå til innhold

Test: Asus P8Z77-V Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle jeg hatt ett Z77 hovedkort ville det nok heller blitt Asus P8Z77-V Premium. Har min lyst på Thunderbolt :p

Det er jo dobbelt så dyrt :nei:

 

Er nok bare en midlertidig pris, kortet har ikke kommet ut enda.

 

 

Det bør nevnes at ASUS har en toppmodell av dette kortet, nemlig Asus P8Z77-V DELUXE

 

Toppmodellen er Premium, ikke Deluxe.

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt ett Z77 hovedkort ville det nok heller blitt Asus P8Z77-V Premium. Har min lyst på Thunderbolt :p

Det er jo dobbelt så dyrt :nei:

 

Er nok bare en midlertidig pris, kortet har ikke kommet ut enda.

 

Deluxe versjonen har en thunderbolt port på hovedkortet men man må kjøpe ledningene til denne porten selv. Jeg vet ikke hvordan man skal få tak i en slik ledning.

Lenke til kommentar
BIOS

Asus har utstyrt P8Z77-V Pro med en oversiktlig UEFI BIOS, som inneholder innstillingsmulighetene du har behov for.

Her er det noe som ikke rimer. UEFI, som erstatter EFI, ble laget for å erstatte BIOS, på samme måte som SATA ble laget for å erstatte PATA. Vi kaller ikke SATA for "SATA PATA", gjør vi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

fornøy med kortet eg, gjenstår bare å se hvor mye oc eg får til på riggen. gikk for 3770k istede for 2500k. satser på å komme opp mot 4,8 med noctua kjøler.

 

stund siden sist eg oppgraderte, og siden min gamle sata dvd-rom var kaputt, så var det noe krøll å få installert win. hovedkortet støtter ikke lenger ide-kabler^^

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor så mange sata3-porter?

 

Skal man kjøre raidløsning med flere disker, så er det da man ev. når grensa for båndbredde, foruten de raskeste SSD'ene.

 

Greit å ha en eller 2 SATA3 da optiske drev ikke har nytte av sata6.

 

Til Wulong: Premium har vel 32 GB SSD på mSata i tillegg, så det forklarer endel av det ekstreme prishoppet... ;-)

Lenke til kommentar

Hvorfor så mange sata3-porter?Skal man kjøre raidløsning med flere disker, så er det da man ev. når grensa for båndbredde, foruten de raskeste SSD'ene.Greit å ha en eller 2 SATA3 da optiske drev ikke har nytte av sata6.Til Wulong: Premium har vel 32 GB SSD på mSata i tillegg, så det forklarer endel av det ekstreme prishoppet... ;-)

 

Heller et lass med sata3 en en kombinasjon med sata2... sata3 er jo bakover kompatibel!

Lenke til kommentar
Hvorfor så mange sata3-porter?Skal man kjøre raidløsning med flere disker, så er det da man ev. når grensa for båndbredde, foruten de raskeste SSD'ene.Greit å ha en eller 2 SATA3 da optiske drev ikke har nytte av sata6.Til Wulong: Premium har vel 32 GB SSD på mSata i tillegg, så det forklarer endel av det ekstreme prishoppet... ;-)
Heller et lass med sata3 en en kombinasjon med sata2... sata3 er jo bakover kompatibel!

 

Ja den er jeg jo helt enig i, men jeg ville helst hatt 6xSata6, og 2xSata3+2xeSata6. Kanskje til og med enda flere Sata6...

Lenke til kommentar
Skulle jeg hatt ett Z77 hovedkort ville det nok heller blitt Asus P8Z77-V Premium. Har min lyst på Thunderbolt :p
Det er jo dobbelt så dyrt :nei:
Liker ikke designet på det kortet.Går heller for MSI Z77A GD65
Har det så mye å si? du skal vel kun se på hovedkortet når du skal fjerne støv.

 

Over 3000,- for et hovedkort er litt dyrt uansett hvordan man vrir og vender på det. Selvom det er "apple kontaker". :D

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor så mange sata3-porter?Skal man kjøre raidløsning med flere disker, så er det da man ev. når grensa for båndbredde, foruten de raskeste SSD'ene.Greit å ha en eller 2 SATA3 da optiske drev ikke har nytte av sata6.Til Wulong: Premium har vel 32 GB SSD på mSata i tillegg, så det forklarer endel av det ekstreme prishoppet... ;-)
Heller et lass med sata3 en en kombinasjon med sata2... sata3 er jo bakover kompatibel!

 

Ja den er jeg jo helt enig i, men jeg ville helst hatt 6xSata6, og 2xSata3+2xeSata6. Kanskje til og med enda flere Sata6...

 

Vi snakker om: http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA#SATA_revision_3.0_.28SATA_6_Gbit.2Fs.29 <- Sata3 6gbit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...