Gå til innhold

Denne teknologien kommer neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig. Ser ut som de har klart å få reaksjonstiden på sensoren ned på noe brukbart ifht Kinect imo.

Så gjenstår det å håpe på at de ikke har "pyntet" på demovideoen for å skape interresse.

 

Har en svak mistanke om at sensoren de bruker er en souped-up Theremin, evt to stk for å få stereoskopisk feedback. Det ser liksom ikke ut som om det er noen form for optikk på den lille matte klumpen. Jeg klarer ikke å komme på noe annet som kan brukes, i mine øyne er ekkolokasjon ikke nøyaktig nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stilig. Ser ut som de har klart å få reaksjonstiden på sensoren ned på noe brukbart ifht Kinect imo.Så gjenstår det å håpe på at de ikke har "pyntet" på demovideoen for å skape interresse.Har en svak mistanke om at sensoren de bruker er en souped-up Theremin, evt to stk for å få stereoskopisk feedback. Det ser liksom ikke ut som om det er noen form for optikk på den lille matte klumpen. Jeg klarer ikke å komme på noe annet som kan brukes, i mine øyne er ekkolokasjon ikke nøyaktig nok.

 

Alle demovideoer er pynta på, på mobiler så har man jo for eksempel redigert på skjermen for at man ikke skal få sånn flimring osv.

Lenke til kommentar

Dette virker genialt sammen med grensesnitt som er tilrettelagt for berøringsstyring. F.eks Metro.

 

Må jo være genialt for BIM program dette, ser for meg å orbite bygninger, zoome, dra opp linjer osv bare med hendene :D

Jepp, lovende, men kjenner jeg bransjen rett så tar det mange år før det finner veien til de programmene.

Lenke til kommentar

Dette virker genialt sammen med grensesnitt som er tilrettelagt for berøringsstyring. F.eks Metro.

Må jo være genialt for BIM program dette, ser for meg å orbite bygninger, zoome, dra opp linjer osv bare med hendene :D
Jepp, lovende, men kjenner jeg bransjen rett så tar det mange år før det finner veien til de programmene.

 

True, men får krysse fingrene for at noen smarte hoder lager en plugin, eller at f eks Brian McClendon ( is a VP of engineering at Google overseeing Geo products including Google Earth, Google Maps, Sketchup) pusher på :)

 

.http://leapmotion.com/investors.html

Lenke til kommentar
Dette virker genialt sammen med grensesnitt som er tilrettelagt for berøringsstyring. F.eks Metro.
Må jo være genialt for BIM program dette, ser for meg å orbite bygninger, zoome, dra opp linjer osv bare med hendene :D
Jepp, lovende, men kjenner jeg bransjen rett så tar det mange år før det finner veien til de programmene.
True, men får krysse fingrene for at noen smarte hoder lager en plugin, eller at f eks Brian McClendon ( is a VP of engineering at Google overseeing Geo products including Google Earth, Google Maps, Sketchup) pusher på :).http://leapmotion.com/investors.html

 

Dette høres jo også lovende ut:

 

"Starting today, Leap Motion will be looking for a few hundred developers, but will quickly expand the program by sending out between 15,000 and 20,000 free developer kits. Buckwald said the company is immediately starting to take applications for that program, "and we're going to ask developers what kinds of things they envision building and from that, we're going to make decisions about the order on which we bring developers into the program."

 

kilde: http://games.yahoo.com/blogs/plugged-in/leap-motion-3d-hands-free-motion-control-unbound-182158671.html

Lenke til kommentar

Responstiden (jeg regner med det er dette folk mener når de sier FPS) imponerer meg i mye større grad enn den påståtte nøyaktigheten. Hovedårsaken til at jeg misliker bevegelseskontroll på samtlige spillkonsoller er at det er helt grusomt dårlig respons. Det tar jo et halvt sekund fra man gjør noe til det skjer noe.

 

Dersom responstiden viser seg å ha vært "fikset på" i disse videoene så er dessverre teknologien igjen uinteressant for meg.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...