Gå til innhold

Se brukernes beste aprilbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Endelig kom den! :)Me happy!! Dette er en høydare hver eneste gang!! Blir like forundret hver gang jeg finner et bilde i fra meg i denne tråden! :p Jeg forventer ikke det, i all konkurransen med de alle andre flotte bildene som man finner i disse trådene! :)

 

Masse flotte bilder, og gode fotografer! Takk til redaksjonen for en flott artikkel!! :)

Lenke til kommentar

Igjen gir dere profesjonelle fotografer gratis reklameplass.

 

Dersom akam skal være et sted for amatører er jeg enig, men det skal vel være plass til begge deler her?

Personlig er jeg drit lei oppstilte studiobilder, gir meg like mye glede som et myggstikk. Men det betyr jo ikke at man skal bli grinete når slike bilder blir valgt ut

 

Likte Kenneth Solfjeld sitt portrett av den røykende mannen

Lenke til kommentar

Igjen gir dere profesjonelle fotografer gratis reklameplass.

 

Dersom akam skal være et sted for amatører er jeg enig, men det skal vel være plass til begge deler her?

Personlig er jeg drit lei oppstilte studiobilder, gir meg like mye glede som et myggstikk. Men det betyr jo ikke at man skal bli grinete når slike bilder blir valgt ut

 

Likte Kenneth Solfjeld sitt portrett av den røykende mannen

 

Oppstilte studiobilder gir heller ikke meg noe,synes slike bilder ofte har noe dødt i seg.

 

Men bevares det finnes en del bra også der.

Likte bildene på side 2 best jeg,mye inspirasjon å hente der. :hmm:

Lenke til kommentar

Forslag, hvorfor lar dere ikke akams lesere stemme frem mnd bilder? Vil tro resultatet hadde vært noe anderledes.

Det er jo ikke poenget. Vil du se hva folk liker så er det bare å se i månedstråden og se hvilke som har flest pluss.

Her ser vi hvilke bilder Akam-redaksjonen liker og hvorfor. Disse artiklene har blitt veldig populære. Hvorfor endre på noe som så tydelig funker?

Lenke til kommentar

Forslag, hvorfor lar dere ikke akams lesere stemme frem mnd bilder? Vil tro resultatet hadde vært noe anderledes.

 

Noe av det som gjør disse trådene så populære , er at de heldige som får bildet sitt på trykk også får en tilbakemelding/vurdering fra profesjonelle fagfolk innen foto. I dette tilfellet Akam.no´s redaktør. Man får en helt annen tilbakemelding enn de dagligdagse kommentarene fra "vanlige" mennesker. Da jeg fikk mitt bilde i måneds-tråden for en stund tilbake, var det teksten under bildet som var det morsomste. Ikke at jeg ble trukket frem og at flere mennesker fikk se bildet mitt. Det var gøy å bli valgt, og det var enda mer gøy å få en begrunnelse. Vi har måneds-utfordringer hvor brukerne er med på å stemme frem de beste bildene. Med tanke på den lave aktiviteten der tror jeg nok det holder.

Endret av Krølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun et fåtall av de bildene vi har trukket frem her er tatt av profesjonelle, og om så var, hva så? Vi vurderer bildene, ikke folka.

Dere har en mulighet til å fremheve amatørfotografene i Norge på en måte amatøren selv ikke har. Og en kommentar i en artikkel kan være det som får personen til å fortsette med fotografering. Det er veldig lett å bli lei denne hobbyen. En profesjonell fotograf får jo allerede betalt for bildene, og folk går til han/hun for å ta bildene.

 

Igjen gir dere profesjonelle fotografer gratis reklameplass.

 

Hva er din definisjon av profesjonell i denne sammenhengen her?? :)

En fotograf som får betalt for å ta bilder, og som bruker studio, og som gjør dette som en inntektskilde.

Lenke til kommentar

Forslag, hvorfor lar dere ikke akams lesere stemme frem mnd bilder? Vil tro resultatet hadde vært noe anderledes.

 

Noe av det som gjør disse trådene så populære , er at de heldige som får bildet sitt på trykk også får en tilbakemelding/vurdering fra profesjonelle fagfolk innen foto. I dette tilfellet Akam.no´s redaktør. Man får en helt annen tilbakemelding enn de dagligdagse kommentarene fra "vanlige" mennesker. Da jeg fikk mitt bilde i måneds-tråden for en stund tilbake, var det teksten under bildet som var det morsomste. Ikke at jeg ble trukket frem og at flere mennesker fikk se bildet mitt. Det var gøy å bli valgt, og det var enda mer gøy å få en begrunnelse. Vi har måneds-utfordringer hvor brukerne er med på å stemme frem de beste bildene. Med tanke på den lave aktiviteten der tror jeg nok det holder.

 

Jeg har ingen sterke meninger om dette, men hvorfor skal man i såfall vurdere bilder til proffe fotografer? De vet vel selv hva som er bra og dårlig med et bilde, i alle fall like bra som redaksjonen til akam. Nå høres det nesten ut som om jeg er i mot deltakelse fra proffene, men det er jeg ikke.

 

redaksjonen kunne vel kommet med en vurdering av bildene selv om det var akams lesere som valge de ut (med hemmelig avsteming selfølgelig)

Lenke til kommentar

Alltid morro og føle meg beæret å få bli med :) og alltid morro å lese diskusjoner etterpå.

 

profosjonel eller ikke så legger jeg ut mine bilder her på akam, fordi det er gjennom akam jeg har lært å fotografere. Jeg har ikke gått på noe skole eller workshops for å lære det jeg kan. Helt siden jeg har tatt halvdårlige dråpebilder og fluebilder har jeg fått mye utav hva akam kan gi av krtikk og informasjon.

 

:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis en kommentar (eller mangel på kommentar) er nok til at en person fortsetter (eller slutter med) fotografering, synes man kanskje ikke hobbyen er så fryktelig morsom i utgangspunktet? ;)

 

Profesjonell eller ikke: Noen av bildene til Fotofashion er langt mer enn studiobilder for meg. Synes han ofte viser en herlig form for kreativitet som skiller bildene fra de vanlige reklameplakatbildende av ymse fotomodeller.

 

Gitarbildet til Per-Erik er for øvrig meget godt, og hvorvidt han fikk betalt for bildet eller ikke må vel være uvesentlig i den sammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kun et fåtall av de bildene vi har trukket frem her er tatt av profesjonelle, og om så var, hva så? Vi vurderer bildene, ikke folka.
Dere har en mulighet til å fremheve amatørfotografene i Norge på en måte amatøren selv ikke har. Og en kommentar i en artikkel kan være det som får personen til å fortsette med fotografering. Det er veldig lett å bli lei denne hobbyen. En profesjonell fotograf får jo allerede betalt for bildene, og folk går til han/hun for å ta bildene.
Igjen gir dere profesjonelle fotografer gratis reklameplass.
Hva er din definisjon av profesjonell i denne sammenhengen her?? :)
En fotograf som får betalt for å ta bilder, og som bruker studio, og som gjør dette som en inntektskilde.

 

Gjør dette, så blir det plutselig mye mindre stas å få bildet sitt der. Da går det inflasjon i verdien på bilder, da man ignorerer mange flotte bilder for å få det aktuelle på "trykk". Ha en skikkelig konkurranse, så blir det mer stas når man først får noe opp. Folk hadde brydd seg mindre om mange av konkurrentene hadde blitt diskvalifisert. Nå er det også en fin blanding synes jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...