Gå til innhold

Galaxy S III selger som hakka møkk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shipped betyr fortsatt ikke solgt, og vær så snill og ikke link til googleoversettelser som kilder for disse fantastiske tallene.

 

Det står klart at det er forhåndsbestilt, det samme står i kilden fra gsmarena. Og hvilken googleoversettelse er det du tenker på? Finner ingen....

Lenke til kommentar
Korea Economic Daily is reporting that the Samsung Galaxy S III has received over 9 million pre-orders from 100 carriers around the world.

 

Er dette forhåndsbestillinger gjort gjennom operatører, eller av operatørene? Bestiller operatørene selv telefoner for å ha de på lager, eller er det snakk om ni millioner kunder som har sagt «den telefonen vil jeg ha»?

Lenke til kommentar
Korea Economic Daily is reporting that the Samsung Galaxy S III has received over 9 million pre-orders from 100 carriers around the world.

 

Er dette forhåndsbestillinger gjort gjennom operatører, eller av operatørene? Bestiller operatørene selv telefoner for å ha de på lager, eller er det snakk om ni millioner kunder som har sagt «den telefonen vil jeg ha»?

Står jo tydelig: Forhåndsbestillingene har altså allerede en kunde som venter i andre enden.

Lenke til kommentar

Står jo tydelig: Forhåndsbestillingene har altså allerede en kunde som venter i andre enden.

 

Det er noe Amobil har lagt til selv. Kilden de henviser til sier bare «from 100 carriers», og jeg lurte da på hva dette betydde. Men du har sikkert rett, beklager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

slett!

 

Står jo tydelig: Forhåndsbestillingene har altså allerede en kunde som venter i andre enden.

 

Det er noe Amobil har lagt til selv. Kilden de henviser til sier bare «from 100 carriers», og jeg lurte da på hva dette betydde. Men du har sikkert rett, beklager.

Så Amobil legger bare til ting, uten at det stemmer? Er det det du sier?

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Runar: Kildehenvisningene våre er alltid nederst. Her har vi primært brukt Gsmarena, selv om flere andre har kjørt saken. Sakser derfra; "Also, these are pre-order figures, not shipments, and are almost as good as actual sales figures."

 

Jeg overså visst den ene linjen. Takk!

Lenke til kommentar

Runar: Kildehenvisningene våre er alltid nederst. Her har vi primært brukt Gsmarena, selv om flere andre har kjørt saken. Sakser derfra; "Also, these are pre-order figures, not shipments, and are almost as good as actual sales figures."

Det er noe GSMArena har lagt til selv, og sier ikke at dette er forhåndsbestillinger gjort av kunder.

 

Leser man Reuters sin dekning kommer det ganske klart fram at dette er forhåndsbestillinger gjort av operatører, fordi de forventer at SGS3 skal selge bra. Hvis de faktisk hadde fått inn 9 mill forhåndsbestillinger, så ville jo ordren operatørene hadde lagt inn til Samsung ligget enda høyere, ellers ville de gått tom med en gang.

 

Det kan forresten lønne seg å bestille så fort som mulig, for fabrikken har visst bare kapasitet på 5 mill enheter i måneden, og med disse forhåndsbestillingene vil det bli ventetid.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Den kommer nok til å selge godt, men de høye salgstallene er vel mye på grunn av at opertørene forventer at S3 gjør det like godt eller bedre enn S2, derfor tørr de satse på å bestille inn store partier av telefonen. Samsung har uansett fått betalt for mobilene.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er da forhåndsbestillinger gjort av operatører TIL operatørenes egne nettbutikker, og ikke forhåndssolgte varer til kunder. Lost in translation...

Da må jeg si jeg atter en gang er skuffet over kvaliteten på Amobil sine artikler. At VG skriver slikt svada, er som forventet, men at et dedikert nettsted for mobiltelefoner, ikke klarer å grave frem fakta, er skuffende. Men etter noen år som fast leser av Amobil, må jeg si jeg ikke akkurat blir overrasket....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...