Gå til innhold

Google innrømmer:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde VR briller så tidlig om på midten av 90 tallet, og jeg var overbevist om at når teknologien kommer dit, så vil VR briller være like normalt som en TV. Men nei, jeg tok dessverre feil, men ikke pga teknologien, for den er der, men folk fatter ikke hvor sinnsykt kult det hadde vært om det ble satset på kommersielt...

Håper disse AR brillene vil sparke igang en ny bølge, og kanskje om 5 år sitter vi med optiske projeksjoner som går direkte på netthinnen... lov å drømme, ey?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten en lettelse, for slik videoen malte det, så jeg for meg mange problemer med ikoner som var i veien når du ikke ville ha dem der, og som var umulig å få frem når du ville bruke dem.

 

Er da mye mer interessant å f.eks. ha en klokke som alltid er i kanten av synsfeltet ditt.

Lenke til kommentar

Nesten en lettelse, for slik videoen malte det, så jeg for meg mange problemer med ikoner som var i veien når du ikke ville ha dem der, og som var umulig å få frem når du ville bruke dem.Er da mye mer interessant å f.eks. ha en klokke som alltid er i kanten av synsfeltet ditt.

De ikonene var hyper iriterende, ikke noe jeg ville ha poppene opp mitt i fleisen, hvorfor ikke små oppe ved ramma, en tekst rett under.

 

Men at den ikke har samme funksjonalitet som en enkel tellefon var skuffende.

Lenke til kommentar

Er mennesket blitt så lat at vi trenger digitale briller for å gjøre hverdagslige ting? Jeg ler.

 

Samme argument kan man vel bruke om nærmest hver eneste oppfinnelse siden 1800-tallet, men likevel sitter du vel der med mobilen, bilen, PCen, mikrobølgeovnen, vaskemaskinen, tørketrommelen din osv. osv. osv. osv. Har vi virkelig blitt så lat at vi trenger alt dette for å gjøre hverdagslige ting? Ja, og vi har fått mer tid til å gjøre det vi vil på grunn av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Er mennesket blitt så lat at vi trenger digitale briller for å gjøre hverdagslige ting? Jeg ler.
Samme argument kan man vel bruke om nærmest hver eneste oppfinnelse siden 1800-tallet, men likevel sitter du vel der med mobilen, bilen, PCen, mikrobølgeovnen, vaskemaskinen, tørketrommelen din osv. osv. osv. osv. Har vi virkelig blitt så lat at vi trenger alt dette for å gjøre hverdagslige ting? Ja, og vi har fått mer tid til å gjøre det vi vil på grunn av det.

 

tja, noen av dem er nå viktige å ha.

vaskemaskinen er det vel ingen som i dag greier seg helt uten da vasken vil ta for lang tid.

for mange er bilen viktig . her har man fått andre kjøretøy i forlengelsen av billen.

 

mens andre oppfinnelser har ført til et kunstig forbruk.

( det kan man si om mange av mulighetene en mobil gir )

 

Har man bruk for alle disse oppfinnelsene eller er det bare noe som er kjekt å ha ?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er mennesket blitt så lat at vi trenger digitale briller for å gjøre hverdagslige ting? Jeg ler.
Samme argument kan man vel bruke om nærmest hver eneste oppfinnelse siden 1800-tallet, men likevel sitter du vel der med mobilen, bilen, PCen, mikrobølgeovnen, vaskemaskinen, tørketrommelen din osv. osv. osv. osv. Har vi virkelig blitt så lat at vi trenger alt dette for å gjøre hverdagslige ting? Ja, og vi har fått mer tid til å gjøre det vi vil på grunn av det.
tja, noen av dem er nå viktige å ha.vaskemaskinen er det vel ingen som i dag greier seg helt uten da vasken vil ta for lang tid.for mange er bilen viktig . her har man fått andre kjøretøy i forlengelsen av billen.mens andre oppfinnelser har ført til et kunstig forbruk.( det kan man si om mange av mulighetene en mobil gir )Har man bruk for alle disse oppfinnelsene eller er det bare noe som er kjekt å ha ?

Mobiler er kjekke, tenk hvor kronglete det var å organisere noe før dem, ja det gikk men mye tid gikk bort til venting ble mer rot.

Mye av funksjonene i en mobil er en erstating av ting som fantes i seperate enheter, kamera, walkman, håndholdte spill, også nyttige ting som kart eller gps, at dette er i en enhet gjør det mer praktisk, så andre en spesielt intereserte bruker det.

I liket med pcer kan du gjøre veldig mye med en smart telefon, er bare å lage et program.

Brillene er et nytt steg her som en mer effektiv måte å vise ting på, I steden for å holde opp telefonen får du minimap.

 

Lenke til kommentar

Mobiler er kjekke, tenk hvor kronglete det var å organisere noe før dem, ja det gikk men mye tid gikk bort til venting ble mer rot.Mye av funksjonene i en mobil er en erstating av ting som fantes i seperate enheter, kamera, walkman, håndholdte spill, også nyttige ting som kart eller gps, at dette er i en enhet gjør det mer praktisk, så andre en spesielt intereserte bruker det.I liket med pcer kan du gjøre veldig mye med en smart telefon, er bare å lage et program.Brillene er et nytt steg her som en mer effektiv måte å vise ting på, I steden for å holde opp telefonen får du minimap.

 

JA! Minimap! Jeg liker idéen!

 

Alle nyvinninger har til hensikt å spare oss for tid. Det har ingenting med latskap å gjøre. Jeg vil bruke så mye som mulig av tiden min på oppgaver jeg synes er givende.

Lenke til kommentar
Er mennesket blitt så lat at vi trenger digitale briller for å gjøre hverdagslige ting? Jeg ler.
Samme argument kan man vel bruke om nærmest hver eneste oppfinnelse siden 1800-tallet, men likevel sitter du vel der med mobilen, bilen, PCen, mikrobølgeovnen, vaskemaskinen, tørketrommelen din osv. osv. osv. osv. Har vi virkelig blitt så lat at vi trenger alt dette for å gjøre hverdagslige ting? Ja, og vi har fått mer tid til å gjøre det vi vil på grunn av det.
tja, noen av dem er nå viktige å ha.vaskemaskinen er det vel ingen som i dag greier seg helt uten da vasken vil ta for lang tid.for mange er bilen viktig . her har man fått andre kjøretøy i forlengelsen av billen.mens andre oppfinnelser har ført til et kunstig forbruk.( det kan man si om mange av mulighetene en mobil gir )Har man bruk for alle disse oppfinnelsene eller er det bare noe som er kjekt å ha ?

 

Jeg syntes ihvertfall det blir feil å argumentere imot ny og tidsbesparende teknologi fordi vi ikke skal bli "for late", når vi allerede er omringet av slik teknologi som vi i dag ikke ville ha vært foruten. Det handler ikke om latskap, syntes jeg, men om friheten til å bruke tid på det man vil. Man er ikke *nødt* til å bruke VR-briller selv om de finnes på markedet.

 

Personlig barberer jeg meg med kniv og såpe som blandes i en skål, selv om dette tar lengre tid enn å spraye det ut av en flaske. Jeg vil ikke påstå at du er lat fordi du (kanskje) bruker engangsblader fra Gilette med påfølgende barberskum. Om du ikke vil bruke mer tid enn nødvendig på barbering, så er du så heldig at du slipper det.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Tøft konsept selv om de prøver ulike løsninger og starter på et lavere nivå. Jeg er 100% sikker på at ingen av disse løsningene kommer til å ligne på tilsvarende teknologi om 20 år. Vi er omtrent før startgropa og vil se store endringer før konspetene fra de ulike produsentene begynner å se nesten identiske ut.

 

Se f.eks på teknologier som biler og telefoner. I starten var design og funksjonalitet svært forskjellig og svært begrenset. I dag har disse tingene blitt stadig likere hverandre og inneholder mye av det samme.

 

Jon Ivar: Noe av problemet er nok nettopp den kommersielle biten. Så lenge patenter, designbeskyttelse, lisensavtaler og produktkoblinger hindrer friere konkurranse, inspirasjon fra andre og gjenbruk av eksisterende løsninger. Når alle produsentene må finne opp hjulet på nytt fordi noen andre har patentert det, så går det unødvendig mye tid og ressurser med til sånt i stedet for å utvikle nytenkende konspeter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993

Ta bilder og dele dem til Googles sosiale nettverk Google+. Ta bilder av alt man ser og dele? tongue.png

Endret av medlem-267993
Lenke til kommentar
Er mennesket blitt så lat at vi trenger digitale briller for å gjøre hverdagslige ting? Jeg ler.
Samme argument kan man vel bruke om nærmest hver eneste oppfinnelse siden 1800-tallet, men likevel sitter du vel der med mobilen, bilen, PCen, mikrobølgeovnen, vaskemaskinen, tørketrommelen din osv. osv. osv. osv. Har vi virkelig blitt så lat at vi trenger alt dette for å gjøre hverdagslige ting? Ja, og vi har fått mer tid til å gjøre det vi vil på grunn av det.
tja, noen av dem er nå viktige å ha.vaskemaskinen er det vel ingen som i dag greier seg helt uten da vasken vil ta for lang tid.for mange er bilen viktig . her har man fått andre kjøretøy i forlengelsen av billen.mens andre oppfinnelser har ført til et kunstig forbruk.( det kan man si om mange av mulighetene en mobil gir )Har man bruk for alle disse oppfinnelsene eller er det bare noe som er kjekt å ha ?

Mobiler er kjekke, tenk hvor kronglete det var å organisere noe før dem, ja det gikk men mye tid gikk bort til venting ble mer rot.

Mye av funksjonene i en mobil er en erstating av ting som fantes i seperate enheter, kamera, walkman, håndholdte spill, også nyttige ting som kart eller gps, at dette er i en enhet gjør det mer praktisk, så andre en spesielt intereserte bruker det.

I liket med pcer kan du gjøre veldig mye med en smart telefon, er bare å lage et program.

Brillene er et nytt steg her som en mer effektiv måte å vise ting på, I steden for å holde opp telefonen får du minimap.

 

før brukte man telefonen kun til prate og man bruket et kamera til å ta bilde.

sånn sett så er det greit at de er i samme enhet

Da skulle man tro et man kan klare seg med færre ting , men slik er det ikke.

Man har forsatt mobil og kamera i 2 forskjellige enheter .

Det samme kan sies om andre ting også

 

nå vil jeg påstå at disse brillen er egentlig ikke så nye en ide.

jagerfly piloter har i mage år kunnet få informasjon i synsfeltet

 

Da er spørsmålet hvilken nytte det vil gi.

Mange av disse tingen har man egentlig ikke behov for før noen skaper et kunstig behov .

 

det har skjedd med alle dataspillene ,det her delvis skjedd med bilde meldinger og tekstmeldinger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...