Gå til innhold

[Løst] Temadag 27.mai 2012 - Tema: Fartøy


Anbefalte innlegg

Har overtatt stafettpinnen etter tomsi!

 

Temaet er altså: FARTØY

 

Velger å la temadagen foregå søndag 27.5. (selv om denne altså faller på Pinsedag).....

 

 

Minner om at det ikke er krav til når bildet er tatt, bare at posting må skje den 27.mai 2012! (det kommer info på forsiden av Akam.no Bildekritikk)......

 

Håper å se ditt bidrag på temadagen! Ship ohoi!

post-251380-0-21380600-1337179359.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wikipedia:

"Fartøy er egentlig en betegnelse på et transportmiddel som går til vanns, et skip eller en større båt som er egnet for bruk i rom sjø. Sjøveisreglene definerer fartøy som «enhver farkost, innbefattet farkoster uten deplasement, sjøfly og WIG-fartøy, som brukes eller kan brukes som transportmiddel på vannet». Den egentlige betydningen av begrepet er «redskap til å fare/reise med»."

 

Er vedlagte motiv kvalifisert i kategorien "fartøy" jfr. akam.no?

 

 

post-226353-0-25782500-1337189338_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Er vedlagte motiv kvalifisert i kategorien "fartøy" jfr. akam.no?

post-226353-0-25782500-1337189338_thumb.jpg

Jau då, fartøy i så vid forstand som en bare kan..... (så dersom noen tar bryet med å ta med seg et kamera i verdensrommet så kan en jo være heldig å få et snapshot av et romfartøy f.eks....) :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne, tenker du på?

7204623560_03d57030a6_n.jpg

Tenkte at den rosa balja til Moods of Norway fristet mer ;)

 

Nå skal jeg til Helsinki den helgen, og der er det en del vakre båter, så jeg håper på å kunne by på noe derfra.

Yess! Et fartøy av den mer "modne" typen er jo alltid en lise for øyet!

Balja til MoN kommer også godt innenfor rammen av temaet!

God tur til Helsinki! :yes:

Lenke til kommentar

Har overtatt stafettpinnen etter tomsi!

 

Temaet er altså: FARTØY

 

Velger å la temadagen foregå søndag 27.5. (selv om denne altså faller på Pinsedag).....

 

 

Minner om at det ikke er krav til når bildet er tatt, bare at posting må skje den 27.mai 2012! (det kommer info på forsiden av Akam.no Bildekritikk)......

 

Håper å se ditt bidrag på temadagen! Ship ohoi!

 

Har sendt mail til terje og til [email protected] for flere dager siden, så håper at noen legger ut info på forsiden snart! ;)

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har faktisk bilder av Moods sin første rosa balje :) . Men er usikker på "kvaliteten", så kanskje den kommer siden fotograferingsdatoen ikke teller eller kanskje ikke :hmm:

Det er ingen krav til at bildene til en temadag tas samme dag; dypdykk i arkivet er helt OK. Hvis du føler deg OK med kvaltiteten, så tror jeg et bilde av den første rosa balja vil falle i smak :)

Lenke til kommentar

Temadag - en dag med "ferskvare" :)

 

"Førstkommende helg er det nok en gang klart for båtmesse i Arendal, denne gang med cirka 150 båter, utstyrsboder og et variert program..."

 

Ja, nå når sommeren har ankommet kommer det nok til å bugne av "ferskvarer", men enkelte strøk av landet må nok fortsatt i "fryse-disken"..... :rofl:

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har faktisk bilder av Moods sin første rosa balje :) . Men er usikker på "kvaliteten", så kanskje den kommer siden fotograferingsdatoen ikke teller eller kanskje ikke :hmm:

Det er ingen krav til at bildene til en temadag tas samme dag; dypdykk i arkivet er helt OK. Hvis du føler deg OK med kvaltiteten, så tror jeg et bilde av den første rosa balja vil falle i smak :)

Jeg tror jeg skal delta for første gang, med ett (flere) dypdykk i arkivet. Hvilke begrensinger er det på postede bilder, jeg er klar over begrensninger i størrelse, men hvor få bilder bør man begrense seg til (ikke det at jeg har tenkt å overdrive antallet :) )

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har faktisk bilder av Moods sin første rosa balje :) . Men er usikker på "kvaliteten", så kanskje den kommer siden fotograferingsdatoen ikke teller eller kanskje ikke :hmm:

Det er ingen krav til at bildene til en temadag tas samme dag; dypdykk i arkivet er helt OK. Hvis du føler deg OK med kvaltiteten, så tror jeg et bilde av den første rosa balja vil falle i smak :)

Jeg tror jeg skal delta for første gang, med ett (flere) dypdykk i arkivet. Hvilke begrensinger er det på postede bilder, jeg er klar over begrensninger i størrelse, men hvor få bilder bør man begrense seg til (ikke det at jeg har tenkt å overdrive antallet :) )

Flott hvis du deltar!

Det er stort sett de vanlige regler for posting i Bildekritikken (se linken: http://www.digit.no/info)

 

Kort fortalt kan du i utgangspunktet poste 1 bilde på temadagen 27.5. fra kl.00.00 til og med kl.23.59. , men i tillegg kan du på denne postingen også legge til inntil 2 alternative versjoner! :)

Ellers er det viktig å velge at bildet er med i aktivitet: Temadag (valget blir synlig på den aktuelle datoen).... :yes:

Lykket til ! :D

Lenke til kommentar

Takk til de som bidro på Temadagen! Tilsammen 19 bidrag på en pinsedag må vel karakteriseres som akseptabelt.

Får håpe oppslutningen tar seg opp ved senere anledninger!

 

Kommer til å sende en utfordring pr. PM til en av medlemmene her inne en av de første dager!

 

Fortsatt god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...