Gå til innhold

Fujifilm forbedrer X100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott hvordan Fujifilm fortsetter å støtte dette kameraet. Det viser at de tar tilbakemeldingene seriøst, og med slike oppdateringer gjør de kameraet interessant igjen. Hadde man bare vært så nøye fra starten av :(

 

Er imponerende til å være første generasjon av ett nytt produkt. Var ikke så finslipt når det kom ut, men det er virkelig blitt bedre.

Er ihvertfall veldig spent på andre generasjon av X serien, de MÅ fikse autofokusen og fjerne den teite focus-by-wire >.< før jeg ihvertfall kommer til å tørre å satse fullt og helt på Fuji. For når det gjelder bildekvalitet, ISO, dynamisk omfang, så er X100 noe av det beste jeg har sett og vært borte i!

 

Lenke til kommentar

Flott hvordan Fujifilm fortsetter å støtte dette kameraet. Det viser at de tar tilbakemeldingene seriøst, og med slike oppdateringer gjør de kameraet interessant igjen. Hadde man bare vært så nøye fra starten av :(

 

Er imponerende til å være første generasjon av ett nytt produkt. Var ikke så finslipt når det kom ut, men det er virkelig blitt bedre.

Er ihvertfall veldig spent på andre generasjon av X serien, de MÅ fikse autofokusen og fjerne den teite focus-by-wire >.< før jeg ihvertfall kommer til å tørre å satse fullt og helt på Fuji. For når det gjelder bildekvalitet, ISO, dynamisk omfang, så er X100 noe av det beste jeg har sett og vært borte i!

 

Jeg er veldig enig i det du sier. Det er interessant at du nevner en oppfølger, f.eks X200. Enkelte har jo luftet tanken om at X200 ikke er nødvendig da X10 og Xpro-1 utfyller hverandre svært godt. Noen mener at vi isteden vil se en billigere x-pro1, eller en x-pro1 med fast brennvidde istedenfor å bygge videre på X100.

 

Det virker jo fornuftig at de fortsetter å oppdatere X100, og dermed gjøre den salgsbar, fordi de ikke har planer om noen etterkommer. Man skulle tro at fokuset ville vært på en ny utgave, fremfor å fortsette å oppdatere et kamera som nå runder et år. Fuji er jo normalt svært raskt ute med en ny genrasjon.

 

Forhåpentligvis får vi noen flere svar i løpet av høsten. Fujifilms nye produkter kommer jo ofte ved en høst eller vår lansering :)

Lenke til kommentar

[…]

 

Fujifilm har virkelig klart det med sin X serie. Kameraene leverer ypperlig kvalitet, og har en retro stil som mange elsker. X100 er en fryd å fotografere med, hvis man trekker bort utrolig treg autofokus, og har ikke hørt annet ifra Xpro-1 brukere heller. X100 ble mye mer populær enn hva dem hadde forventet, og det er også årsaken til at dem turte å satse videre på en hel familie rundt X navnet.

 

Har absolutt stor tro på at det vil komme en andre generasjon av dette systemet. Forhåpentligvis til høsten, men tviler sterkt. De fortsetter å holde liv i X100 enda, noe som er uvanlig om man ønsker ett grunnlag for folk til å oppgradere til en nyere modell.

Lenke til kommentar

Interessant. Vil håpe at en ev fremtidig X200 er kompatibel med forsatsen også.

 

Jeg solgte min X100 fordi kun ~35mm ble for snevert. Ellers var jeg veldig fornøyd med bildekvaliteten. Men jeg savnet noe trangere mer enn noe videre. Er det optisk mulig å lage en forsats som gjør X100 rundt ~50mm, mon tro?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har nettopp vært innom å lest Steve Huff sin anmeldelse/test av vidvinkelforsatsen til X100. Merkelig nok ble denne svært kresne mannen, bortskjemt med Leica-optikk, svært fornøyd med denne kompromissløsningen.

Se selv; http://www.stevehuffphoto.com/2012/07/04/the-fuji-x100-and-the-fuji-wcl-x100-wide-angle-converter-lens-the-x100-can-now-sport-a-28mm-f2/

 

Dette vekket min interesse for alvor. Men hvor blir det av den? Tilgjengelig i Juni?? Hverken FotoVideo eller JapanPhoto har den på programmet ennå. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Interessant. Vil håpe at en ev fremtidig X200 er kompatibel med forsatsen også.

 

Jeg solgte min X100 fordi kun ~35mm ble for snevert. Ellers var jeg veldig fornøyd med bildekvaliteten. Men jeg savnet noe trangere mer enn noe videre. Er det optisk mulig å lage en forsats som gjør X100 rundt ~50mm, mon tro?

 

Ja, eller ikke akkurat forsats, men finnes jo noe som heter Fuji X-pro 1 med 35mm (=53mm FF) f/1.4 objektiv :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...