Gå til innhold

Slik skal norske apper nå verdenstoppen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr?

 

Wordfeud får inn 2,70 kr per tusende visning.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr?

Wordfeud får inn 2,70 kr per tusende visning.

Og de har over 12M brukere, hvis bare 2M av de spiller hver dag og viser reklamen 4 ganger så er det (2 000 000 / 1000) * 2,70 = 5400 kr pr dag. 162 000 i måneden. Snakker cash da.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr?

 

Hva tjener du mest på, reklame eller betalingsversjonen?

Hvis man ser på inntekt pr. bruker så tjener jeg helt klart mest på betalingsversjonen.

http://www.idi.ntnu.no/blogg/?p=318

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle utviklere utvikler til iOS først når majoriteten av smarttelefonbrukere har Android som OS? Må da være mer penger å tjene på at majoriteten får tilgang til appene først?

Det finnes jo mange mange MANGE flere Nokia S40-telefoner i verden, men "ingen" utvikler for den platformen. Du viser særs liten innsikt hvis du faktisk tror at salgstall alene er motivasjon for utvikling :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kunne godt tenkt meg å lage en C&C klone og selge eksklusive oppgraderinger som kan brukes til basen for penger. Men dette krever mye planlegging. Men nei dette har jeg ikke penger til. Spillet ville ligne RA 1 men ha mørkere og lysere atmosfære. Ville blitt en klone men ligne en verdig RA 1 etterfølger med mørke og lyse punkter. Aka starcraft 2 grafikk.

 

Så ville kalt studioet Eastwood og spillet for Red Sirens og spillet ville bare bli solgt digitalt til 50 kroner og virke både på pc og android + ios. (Bare drømmer om det)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at det lønner seg for utviklere å ta betalt for appene sine, må da være mye bedre med reklamefinansierte gratis apper... feks wordfeud som tjener 20 kr per kjøp. jeg har hatt gratis versonen siden den kom ut... det må jo ha tjent mye mere på reklame hos meg enn om jeg hadde kjøpt den for 20 kr?
Wordfeud får inn 2,70 kr per tusende visning.
Og de har over 12M brukere, hvis bare 2M av de spiller hver dag og viser reklamen 4 ganger så er det (2 000 000 / 1000) * 2,70 = 5400 kr pr dag. 162 000 i måneden. Snakker cash da.

 

vil også legge til at reklamen ofte kommer opp 3-4 ganger når du spiller en stund, så det er ikke så farfetched å gange summen din med 3 eller 4 ;) det er pr visning av reklamen

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle utviklere utvikler til iOS først når majoriteten av smarttelefonbrukere har Android som OS? Må da være mer penger å tjene på at majoriteten får tilgang til appene først?

 

Koder du for iOS, så trenger du ikke å ta så mange hensyn som du må pga de mange Android versjonene (aka fragmentering): http://techcrunch.com/2012/05/15/3997-models-android-fragmentation-as-seen-by-the-developers-of-opensignalmaps/

 

Lenke til kommentar

Og de har over 12M brukere, hvis bare 2M av de spiller hver dag og viser reklamen 4 ganger så er det (2 000 000 / 1000) * 2,70 = 5400 kr pr dag. 162 000 i måneden. Snakker cash da.

Alikevel småpenger mot hva noen millioner brukere legger igjen hvis de faktisk kjøper appen.

 

Husk at spill som WordFeud er ekstreme unntak; for hvert spill med popularitet på nivå med WordFeud så er det mange tusen som ikke tjener noe av betydning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...