Gå til innhold

Disse mobilene stråler mest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å kjøre en "føre var politikk" rundt elektromagnetisk stråling i radiofrekvensområdet er som å spytte enhver fysiker i ansiktet.

Nettopp!

 

Føre-var-prinsippet snakker kun om farene ved å bruke noe, aldri om konsekvensene ved å la være!

 

Jeg er sterk motstander av at redaksjoner skal spre denne formen for skremselspropaganda, for de som ikke kjenner til feltet vil det fremstå som det et lite utforsket område med store ukjente faktorer. Jeg har til gode å se et eneste seriøst forskningsarbeid som påviser at dette er farlig. Det hadde vært noe annet om det var stor splittelse innad i forskningsmiljøet. Men hvis mobilstråling skulle vært farlig så hadde forskningen måttet være prinsippielt feil. Hva blir det neste, en guide i hvordan lage sin egen hatt av aluminiumsfolie eller en test av rayguard?

Lenke til kommentar

Det å kjøre en "føre var politikk" rundt elektromagnetisk stråling i radiofrekvensområdet er som å spytte enhver fysiker i ansiktet.

Føler nøyaktig det samme.

 

Du ville umulig kunne funnet et sted på jorden å oppholde deg, og heller ikke kunne gjort noe som helst om man kjørte en slik "føre var politikk" på alt som er potensielt farlig her i verden.Enten så er det radongass, jordskjelv, vind, solstråler, bakterier, virus, kjøretøyer, skadelig mat etc. og listen er tilnærmet uendelig lang.

 

Ironisk nok så skal man liksom gjøre dette på mobilstråling som befinner seg på godsiden av lista over hva som teoretisk sett er å regne som harmløst.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er kanskje greit å holde seg til forskning : http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=21984&a=54583&l=enFra Olle Johansson , Ph.D Karolinska Institutet , Sverige.Han har forsket en del på strålingen som kommer fra Mobilmastene og fra Wifi og andre kilder og det kan være verdt å få med seg dette.

 

Og han har sett bortifra blindtester som viser at folk som er EHS-rammede ikke reagerer på elektromagnetisk stråling.

Lenke til kommentar

Det finnes flere tester som er datert etter testen du har funnet fram som igjen viser indikasjoner til noe annet og man kan trekke flere konklusjoner ut av dette.

 

1 > Testen du linket til kan neppe kalles test i seg selv : Mobile Phones Research Unit, Division of Psychological Medicine, ta en liten titt på hvordan man har gått fram for å dra konklusjonene :

http://www.psychosomaticmedicine.org/content/67/2/224.abstract

Methods: An extensive systematic search was used to identify relevant blind or double-blind provocation studies. This involved searching numerous literature databases and conference proceedings, and examining the citations of reviews and included studies. The results of relevant studies were tabulated and metaanalyses were used to compare the proportions of "hypersensitive" and control participants able to discriminate active from sham EMF exposures.

Results: Thirty-one experiments testing 725 "electromagnetically hypersensitive" participants were identified. Twenty-four of these found no evidence to support the existence of a biophysical hypersensitivity, whereas 7 reported some supporting evidence. For 2 of these 7, the same research groups subsequently tried and failed to replicate their findings. In 3 more, the positive results appear to be statistical artefacts. The final 2 studies gave mutually incompatible results. Our metaanalyses found no evidence of an improved ability to detect EMF in "hypersensitive" participants.

Dvs, cherry picking og ikke minst forskning hvor man selv bruker kriteria som ikke er definert her til å komme til resultater man selv ønsker.

 

2 > Om du faktisk tar deg litt tid til å lese på hva som ble forsket av Olle Johansson så vil du se i alle fall hvordan han gikk fram, ( annen forskning på dette er også relevant, men vi bruker ham siden jeg linket tidligere ) denne er igjen relevant : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11737520?dopt=AbstractPlus , her har man forsket på hva som skjer når man blir utsatt for PC / TV skjermer (antar det var den eldre typen i 2001, dvs blikkboksene) og studiene viser at man har tatt vevsprøver før og etter eksponering til EMF og har målt utviklingen underveis. Forskerne ble litt overrasket av resultatene her.

 

3> Mobile Phone Research innrømmer selv i en annen studie at :

 

Conclusion

The evidence base concerning treatment options for electromagnetic hypersensitivity is limited and more research is needed before any definitive clinical recommendations can be made. However, the best evidence currently available suggests that cognitive behavioural therapy is effective for patients who report being hypersensitive to weak electromagnetic fields.

 

 

Det som er ganske hårreisende er at denne gjengen drar konklusjonene sine basert på metoden som er beskrevet over , men kan gjenta den siden dette var en annen test :

 

Methodology

12 literature databases were examined to identify relevant studies. Conference proceedings were hand-searched and the reference sections of reviews and other papers were examined. Only clinical trials that compared the efficacy of a potential treatment for electromagnetic hypersensitivity against a control condition were included in the review.

 

Man får trekke sine egne konklusjoner her, personlig tror jeg at methodene og kriteriene som Mobile Phone Research har brukt ikke holder mål og har kun som hensikt å få fram et konkret resultat.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen etablert medisinsk praksis for EHS, siden det ikke er påvist et eneste tilfelle ennå. Derfor har heller ingen leger lov til å sette denne diagnosen, og hvis de gjør det bør de fratas sin godkjenning for legepraksis. Beklagelig nok får mange denne diagnosen, og disse pasientene kan puttes i to hovedkategorier:

* Pasienter som har feil eller ukjent diagnose (muligens skjeldne sykdommer)

* Personer som er hypokonder

Dessverre gjør også sistnevnte at førstnevnte har problemer med å bli trodd.

Jeg forstår at leger føler de må sette en diagnose til slutt når pasientene begynner å bli ganske desperate etter svar, men dette er uakseptabel legepraksis, både fordi det er feil og fordi det får store konsekvenser for pasienten. De som prøver å leve isolert fra "stråling" ender opp med å bruke store summer og kan bli mer isolert fra sine nærmeste. Det at det ikke finnes medisinsk praksis for EHS gjør at det blir enkelt å bruke diagnosen, siden vi uten medisinsk utdanning ikke er i stand til å stille spørsmål ved legens faglige autoritet. Til den gruppen som er hypokonder bør legene gi sukkerpiller eller noe annet som ikke ruinerer de. Og for den andre gruppen med reelle problemer, der får de fortsette med å undersøke og ikke sette strek før de faktisk har svar!

 

Problematikken med å bli trodd i helsevesenet er noe jeg kjenner til selv etter en "langvarig" kamp for å bli trodd om min egen kneskade. Uten et eneste passende symptom ble jeg utallige ganger avvist for muskulære problemer uten et eneste passende symptom. Det tok meg tre år, og da jeg endelig ble operert på privatklinikk var skaden blitt så stygg at nå har store utfordringer resten av livet. Jeg har fått en smakebit av arrogansen som finnes innefor helsevesenet, og jeg forstår at de blir lei av alle som ikke har reelle plager.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...