Gå til innhold

Windows 8 til nettbrett får bare én nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt forståelig at Microsoft vil ha kontroll over brukeropplevelsen, for og garantere at produktet blir slik de hadde tenkt det. Dette er akkurat det samme som Apple gjør i iOS. Man får ingen andre HTML-lesere enn den webkit-baserte Safari. Man kan laste ned Opera Mini, men det er en OBML-leser (og ikke en HTML-leser), og konkurerer dermed ikke med Safari. Firefox er fremdeles ubrukelig på f.eks Android..

 

Uh-oh. Viser MS tegn på sitt gamle seg? Vi får se hva EU sier til dette monopolet. Jeg tror MS blir nødt til å gå tilbake på dette.

 

EU sier da ikke noe til Apple.. Hvorfor skal de si noe til MS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt forståelig at Microsoft vil ha kontroll over brukeropplevelsen, for og garantere at produktet blir slik de hadde tenkt det. Dette er akkurat det samme som Apple gjør i iOS. Man får ingen andre HTML-lesere enn den webkit-baserte Safari. Man kan laste ned Opera Mini, men det er en OBML-leser (og ikke en HTML-leser), og konkurerer dermed ikke med Safari. Firefox er fremdeles ubrukelig på f.eks Android..

Uh-oh. Viser MS tegn på sitt gamle seg? Vi får se hva EU sier til dette monopolet. Jeg tror MS blir nødt til å gå tilbake på dette.
EU sier da ikke noe til Apple.. Hvorfor skal de si noe til MS?

 

Tar jeg feil, eller har ikke EU akkurat bøtelagt MS enorme summer nettopp på grunn av IE i W7?

Lenke til kommentar

Men det var for IE i Win 7, her er det snakk om WIn RT-utgaven av Win 8. Altså OEM-utgaven lagd for å kjøre kun på ARM-baserte tablets, et marked som Apple i dag har monopol på. Desktop-utgavene av Win 8 vil fremdeles ha browser choice.

 

MS fikk som kjent kjeft fordi de hadde monopol, på tablets har de ikke monopol, likevel får Apple ture frem med Safari på iPad så da forventer jeg at MS får det med IE også.

Endret av p-trus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den krangelen er vel evigvarende ? Har vel holdt på i over 10 år og mange påstander er både pålagt og avvist. Jeg syns det virker som at EU bruker MS som melkeku ? Forlangte vel flere milliarder for noen år siden. Jeg trur ærlig talt ikke at EU har noe greie på hva de driver med. Jeg ser ikke noe forbedringspotensiale i deres pålegg heller. Syns også det er merkelig at kun MS er pekt ut. Hvorfor går de andre fri ? (hvis de gjør det da ). Jeg har faktisk sansen for de som mener at de bør få kontroll med hva deres eget produkt skal være. Da kan de iallfall ikke klage over at andre ødelegger for sikkerheten i deres eget produkt.

Lenke til kommentar

Tåpelig, IE er en elendig nettleser så med mindre den har blitt forbedret kraftig blir dette å skyte seg selv i leggen.

 

IE har forbedret seg kraftig.

 

Den er ikke like god som Chrome, men den er betydelig bedre enn den var før. For å være ærlig så er det ikke mye forskjell på browsere nå. Det blir mer smak og behag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke dette som kalles å skyte seg selv i foten?

 

Apple-brukere ønsker å bli fortalt hva som er bra av Apple, men Windows-brukere er vant til langt større frihet (etterhvert...)

 

Denne beslutningen har ingenting med sikkerhet å gjøre, kun konkurransevridning og utestenging av konkurrenter. Nøyaktig det samme som Apple driver med. Hvorfor EU ikke har grepet inn her enda synes jeg er merkelig, men det har vel noe med at man ikke er over grensa for monopol i produktsegmentet enda?

 

Jaja, jeg kommer aldri til å kjøpe hverken et Apple- eller Microsoft-bundet produkt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, det gjorde spekulasjonene mine om jeg skulle konvertere fra Android til MS avgjort. Det er jo nettopp valgfrihet som er mye av grunnen til at Android er så bra som det er :)

 

Android er langt i fra perfekt, men de har i det minste den mest åpne utviklerplattformen. På godt og vondt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...