Gå til innhold

Netflix kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CLIWLovz

For de som ikke ønsker å vente helt til oktober, kan bruke DNS server. Så har du det tilgjengelig nå om man ønsker det.

Lenke til kommentar

For de som ikke ønsker å vente helt til oktober, kan bruke DNS server. Så har du det tilgjengelig nå om man ønsker det.

Har du mer info om det?

 

for øyblikket har jeg OverPlay VPN, men ser ut som den er blokkert hos Netflix.

 

Skulle gjerne hatt en mulighet, slik at jeg får brukt Netflix på Boxee boksen min også :tease:

Lenke til kommentar
For de som ikke ønsker å vente helt til oktober, kan bruke DNS server. Så har du det tilgjengelig nå om man ønsker det.
Har du mer info om det?for øyblikket har jeg OverPlay VPN, men ser ut som den er blokkert hos Netflix.Skulle gjerne hatt en mulighet, slik at jeg får brukt Netflix på Boxee boksen min også :tease:

 

http://unblock-us.com/ .. setter du den opp på routeren din, så kan alle hjemme benytte netflix, vudu osv

Lenke til kommentar

Gleder meg til denne, kan se seriene på direkte på nett og slippe og laste ned. Betaler gjerne 50-60kr måneden for dette, så lenger prisen ikke overstiger 100-lappen i måneden, da kan jeg heller bare fortsette som jeg gjør.

 

I Amerika koster det vell rundt 50kr men regner med det kommer til og bli enten 79 eller 99kr måneden i Norge, er ikke avskrekkende pris hvis man får det riktige utvalget :)

Lenke til kommentar

Får de med seg de store norske TV kanalene, da mener jeg TV2 og TVNorge hovedsaklig, da disse har betal på sin egen nettside. Det går så lite interissant på de kanalene slik at å betale de de krever for innholdet de har aldri har vært aktuelt, selv om det er noe jeg kunne tenkt meg å se. Så har enkelt prisene vært hårreisende dyre.

 

NRK og TV3/Viasat har sine egenprodusente gratis tilgjenglig. For TV3 sin del så har det gjort at jeg faktisk nå ser mer på TV3 kanalene enn jeg har gjort før, fordi jeg har begynt å følge serier jeg kikket på for moroskyld siden de var gratis hos dem. De har heller ikke vært for reklametunge på sidene sine.

 

 

Tror nok dessverre de forskjellige TV selskapene her hjemme (les TV2) vil kreve for mye for at vi skal kunne se deres programmer via Netflix, slik at hele ikke får godt nok gro grunnlag her hjemme.. Hadde de 4 store her hjemme vist innholdet sitt på denne tjenesten, så er 100,- noe de fleste vil kunne bruke uten å tenke seg om i måneden. Mange kunne nok også betalt mer for å styre hverdagen sin enklere.

 

 

Problem 2 er nok produkt kvalitet. Hvor bra blir kvaliteten på innholdet? NRK og TV3 som jeg har brukt via PC har ikke god nok kvalitet til å rettferdigjøre å ta betalt for varen. Selv i beste oppløsning.

 

Det er noe som heter båndbredde, selv om oppløsningen er til stede. Folk er dumme nok til å tro at de ser HD kvalitet så lenge TVen var merket HD Ready. Selv om innholdet inn var god gammel analog kabel TV i meget råtten kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker selv amerikanske Netflix i dag via unblock-us. Jeg tar bevisst ikke inn TV-signaler og slipper lovlig lisensen og evt. dyre kanalpakker. En liten slant av pengene jeg sparer bruker jeg heller på Netflix og evt. uke/månedsabonnement andre steder om det er noe jeg vil se. NRK er jo gratis å streame uansett. Det dekker fint mitt TV-behov.

 

Det eneste som er synd er at Netflix ikke tilbyr så mye nytt. De er som regel en sesong bak TV-skjema, men for å slå ihjel litt dødtid (i forhold til vanlig kanalsurfing på TV) er det helt kurrant og utvalget er stort.

Endret av Tronotrond
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz
For de som ikke ønsker å vente helt til oktober, kan bruke DNS server. Så har du det tilgjengelig nå om man ønsker det.
Har du mer info om det?for øyblikket har jeg OverPlay VPN, men ser ut som den er blokkert hos Netflix.Skulle gjerne hatt en mulighet, slik at jeg får brukt Netflix på Boxee boksen min også :tease:

 

Sry sent svar. Men jeg abonnerer på www.unblock-us.com - det er en trial på ca 1 uke, etter det koster det 30kr måneden, noe som er relativt billig med tanke på at det er stabilt og svært bra :)

 

Lenke til kommentar

Dersom utvalget blir bra og prisen ikkje altfor avskrekkende, så virker dette veldig lovende.

 

At det skaper konkurranse blant norske aktørerer og i tillegg svenske Voddler, er ganske bra med tanke på prisnivået, noe som vi kunder får merke godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper da også at utvalget blir like bra som i USA. Vet at det i britiske netflix er mindre utvalg, og det blir trolig også tilfelle i Norge.

Mistenker at det blir noe sånt ja. Forsinkelser på lanseringer med bortforklaringer angående teksting og tilpassing for lokale forhold osv. Kan fullt ut følge den engelske talen uten undertekst pr i dag på det jeg liker å se på så om den dukker opp i den formen samme dag som det sendes der borte så finner jeg nok på å bla opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...