Gå til innhold

Slank PC-skjerm for slanke lommebøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyst å ta steget opp på en 27" skjerm (har brukt 24 i en stund nå).Er det å anbefale å gå forbi 1080p oppløsning for gaming, eller vil det kreve for mye av skjermkort osv? Eller bør man holde seg på 1080p?

 

Jeg bruker et 5850 kort til 1900x1200 oppløsning, det kjører det meste på max instillinger uten problemer.

Hvis du skal opp til 27" bør du nok gå for 2500x1440, ellers vil bildet bare bli mindre skarpt. Det vil nok kreve et kort som er en god del kraftigere enn et 5850 (30-40%), vil jeg si. I tillegg bør du jo ha en rimelig oppegående cpu og nok minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lyst å ta steget opp på en 27" skjerm (har brukt 24 i en stund nå).

Er det å anbefale å gå forbi 1080p oppløsning for gaming, eller vil det kreve for mye av skjermkort osv? Eller bør man holde seg på 1080p?

 

1900x1080 holder lenge. selv om det seff er smaksak. jeg syns det holder på min 27" i hvertfall. men det beste er jo å gå for 1900x1200 16:10 skjerm. men de er det lite av desverre

Lenke til kommentar

Når blir den egentlig tilgjengelig?

 

"ViewSonic VX2460H skal etter sigende bli tilgjengelig fra og med midten av mai. Prisen skal ligge på rundt 1500 kroner, og skjermen vil trolig være tilgjengelig rundt midten av juni."

 

Midten av mai/juni sånn ca? hehe

Lenke til kommentar

Vi gir nå faen i slanke PC-skjermer, hvorfor kan ikke produsentene fjerne den helsikkes tykke rammen?!

 

Bare se på alle de nyeste Smart-TVene som kommer ut, de har jo 3mm ramme. Hvorfor det ikke går på en PC-skjerm er for meg en gåte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lyst å ta steget opp på en 27" skjerm (har brukt 24 i en stund nå).Er det å anbefale å gå forbi 1080p oppløsning for gaming, eller vil det kreve for mye av skjermkort osv? Eller bør man holde seg på 1080p?

 

Vel, jeg har en litt gammel PC jeg bruker til gaming (med et 5770 kort) som er koblet til en 27" med 2560x1440 oppløsning. For meg (meg de spillene jeg spiller) fungerer dette helt utmerket. Merker ingen problemer i f.eks. Diablo 3 - kjører alt på fullt med full oppløsning. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...