Gå til innhold

Test: Tesoro Durandal G1NL Ultimate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du kan velge hvilken tast du vil ha, det er jo flott det, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange tastatur produsenter selger tastaturene med rødt lys? Med mindre du har HAF eller noen andre Cooler Master modeller, så er ikke kabinettet ditt rødt, indikator lys er sjelden rød (av/på knapp på skjermer, høytallere etc.) så du ender opp med en farge for hver komponent, det ser jo helt forferdelig ut!

Personlig bruker jeg K90, den lyser blått, da matcher det kabinettet, skjermene, musa samt webcamet mitt. Alt ser mer gjenomtenkt ut, også slipper du den fjortiss/tivoli looken på pcen din.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av Qweel
Lenke til kommentar

Så du kan velge hvilken tast du vil ha, det er jo flott det, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange tastatur produsenter selger tastaturene med rødt lys? Med mindre du har HAF eller noen andre Cooler Master modeller, så er ikke kabinettet ditt rødt, indikator lys er sjelden rød (av/på knapp på skjermer, høytallere etc.) så du ender opp med en farge for hver komponent, det ser jo helt forferdelig ut!Personlig bruker jeg K90, den lyser blått, da matcher det kabinettet, skjermene, musa samt webcamet mitt. Alt ser mer gjenomtenkt ut, også slipper du den fjortiss/tivoli looken på pcen din.EDIT: Skriveleif

 

Samt rødt er helt syre å se på

Lenke til kommentar

... men jeg skjønner ikke hvorfor så mange tastatur produsenter selger tastaturene med rødt lys?

 

Skru av skjermen, så står fargen ihvertfall i stil med power- LEDen :)

 

Når mitt G15 avgår med døden blir det uten tvil et mekanisk tastatur neste. G15 er det dårligste jeg har prøvd noen sinne for skriving. Det er dog greit for spilling, og det var veldig nyttig for MMOer i sin tid.

Lenke til kommentar

"Enkelt utseende

Rent utseendemessig er tastaturoppsettet ganske simpelt, og i stedet for å sette på egne media- og macro-knapper, har disse heller fått dele plass med resten av knappene."

 

Simpel (norsk bokmål) = tarvelig, dårlig, sjofel

Simpel (nynorsk) = dårleg, låk, tarveleg; sjofel, ufin

 

Simple (engelsk) = enkelt (norsk)

 

 

.

Endret av world wide weird
  • Liker 9
Lenke til kommentar

"Enkelt utseendeRent utseendemessig er tastaturoppsettet ganske simpelt, og i stedet for å sette på egne media- og macro-knapper, har disse heller fått dele plass med resten av knappene."Simpel (norsk bokmål) = tarvelig, dårlig, sjofelSimpel (nynorsk) = dårleg, låk, tarveleg; sjofel, ufinSimple (engelsk) = enkelt (norsk).

 

Sist gang jeg sjekket hadde ordet "simpel" to betydninger.

 

 

Simpel

 

1. tarvelig, dårlig, sjofel (osv.)

2. enkel, alminnelig

Endret av Jypling
Lenke til kommentar

 

Sist gang jeg sjekket hadde ordet "simpel" to betydninger.

 

Simpel

 

1. tarvelig, dårlig, sjofel (osv.)

2. enkel, alminnelig

 

Det er riktig det, men betydning nr. 2 er foreldet og brukes kun i gamle fastgrodde fraser, som;

"simpelt tyveri", "simpelt flertall", og "ens simple plikt".

 

 

FØLG KALDET!

Kongeørn, med Lænke spændt

om sit Been og Vingen brudt,

som i over tyve Aar,

siden den blev halvdød skudt,

har for simpel Gaardhund tjent

paa en ensom Bondegaard,

lider dog

ei den arme Digters Vaande,

som i lidet Folk er født,

hen i Verdens Hjørne stødt,

med et Sprog,

som ei rækker fra sin Krog

længer end dets Læbers Aande.

 

Henrik Wergeland

 

Selv Henrik Wergeland synes at dette språket lød gammeldags, i 1820.

 

I artikkelen om tastaturet er ordet brukt feil.

Lenke til kommentar

Rødt lys er bedre for nattsynet sammenlignet med feks blått. Kan være greit i et mørkt spillrom?

 

Nattsynet er vel allerede ettertrykkelig kvestet av en lyssterk LCD som lyser opp i hele sysnfeltet?

 

AtW

Joda, var vel litt ironisk skrevet. Likevel er det jo noen som bruker feks Flux for å bøte litt på effekten lyset fra LCD-skjermen har om natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...