Gå til innhold

Test: SilverStone Precision PS07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kabinettene som ligger til grunnlag for retrofølelsen var vel også selv ganske så plastic-fantastic i fronten. Dog gjerne med skikkelig panserstål ellers på kabinettet. Noe måtte man jo få igjen for de tre månedslønnene man ga for vidunderet (som nå støver ned i en garasje eller ligger å ruster på dynga).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storfornøyd med mitt TJ08-E. God kjøling, lavt støynivå, nok plass til det meste, og liten størrelse og fin pris. Vi ser tydelig at dette kabinettet ikke får inn nok luft fra sidene på fronten, så en 180mm vifte med støvfilter er å foretrekke.

Synes 180mm vifta på TJ08-E bråker noe forferdelig. Forsøket å sette en viftekontroller på men da begynnte den å lage klikkelyder. Det er en kjempejobb å bytte ut denne vifta så det kabinettet har jeg forkastet.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett både tj08 og ps07 i bruk valgte jeg ps07 p.g.a. støy, og jeg har ikke angret på det. Jeg kjører vifteløst på cpu, psu og gpu. De to kabinettviftene holder maskinen kjølig nok selv på redusert hastighet. tj08 ser bedre ut rent estetisk, men til mitt bruk var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle velge.

Endret av TAC-2
Lenke til kommentar

Vil gjerne legge inn et ønske på test: Silvestone Sugo SG08. Et mini-ITX kabinett med 180 mm vifte i toppen, som kan byttes ut med en 120mm. Hadde vært morsomt om hardware.no hadde testet ut dette kabinettet med en Corsair H80 vannkjøler i toppen, er ganske sikker på at den får plass. Kabinettet har også plass til svære skjermkort, så en testmontering av feks GTX 680 hadde vært fint. Nå som det har kommet mini-ITX hovedkort med Z77, så har man et realt alternativ til "store" midi-kabinetter, både med tanke på gaming, skjermkort og overclocking.

 

Håper noen fra redaksjonen leser dette.

Lenke til kommentar
Storfornøyd med mitt TJ08-E. God kjøling, lavt støynivå, nok plass til det meste, og liten størrelse og fin pris. Vi ser tydelig at dette kabinettet ikke får inn nok luft fra sidene på fronten, så en 180mm vifte med støvfilter er å foretrekke.
Synes 180mm vifta på TJ08-E bråker noe forferdelig. Forsøket å sette en viftekontroller på men da begynnte den å lage klikkelyder. Det er en kjempejobb å bytte ut denne vifta så det kabinettet har jeg forkastet.

 

Jeg har også merket denne klikkelyden, men det er bare når jeg kjører den på low hastighet via viftekontrolleren. Kjører den på high, men syns ikke den bråker forferdelig. Skal dog bytte ut vifta med en phobya g-silent 180mm, hørt mange med kabinettet som er storfornøyd med byttet. Om det er en kjempejobb gjenstår å se, verdt et forsøk.

 

Lenke til kommentar
Storfornøyd med mitt TJ08-E. God kjøling, lavt støynivå, nok plass til det meste, og liten størrelse og fin pris. Vi ser tydelig at dette kabinettet ikke får inn nok luft fra sidene på fronten, så en 180mm vifte med støvfilter er å foretrekke.
Synes 180mm vifta på TJ08-E bråker noe forferdelig. Forsøket å sette en viftekontroller på men da begynnte den å lage klikkelyder. Det er en kjempejobb å bytte ut denne vifta så det kabinettet har jeg forkastet.

 

Jeg har også merket denne klikkelyden, men det er bare når jeg kjører den på low hastighet via viftekontrolleren. Kjører den på high, men syns ikke den bråker forferdelig. Skal dog bytte ut vifta med en phobya g-silent 180mm, hørt mange med kabinettet som er storfornøyd med byttet. Om det er en kjempejobb gjenstår å se, verdt et forsøk.

Interessant! Post gjerne en oppdatering om montering av viften. Kanskje jeg endrer mening. Hvor bestiller du den?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ser det er en god stund siden denne testen ble gjort, men har nå kjøpt meg dette kabinettet selv. En viktig forskjell på dette kabinettet og TJ08-E er at strømforsyningen her kan monteres med vifta opp, slik at frisk luft trekkes inn i strømforsyninga istedenfor (muligens) varm luft fra kabinettet. SilverStone anbefaler at man monterer strømforsyningen med vifta vendt nedover hvis det er en 120 cm vifte eller større. Jeg veit ikke hva hardware.no gjorde i denne testen, men dette vil helt klart påvirke temperaturene i kabinettet.

 

Ellers er topphastigheten på viftene i kabinettet mitt omtrent 950 rpm, mulig SilverStone har endret dette siden hardware.no testet. Selv er jeg meget fornøyd med kabinettet, temperaturene er helt OK (men jeg har altså montert strømforsyninga slik at vifta vender nedover).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...