Gå til innhold

Slik blir Samsungs store ultraportable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visuelt sett ser den veldig bra ut, men personlig stiller jeg MYE større krav til at det er en god maskin med god skjerm (inkludert ordentlig oppløsning, denne bør ha MINST 1080 pixler i høyden ), et godt tastatur (Zenbook sitt er forferdelig), god touch-pad (denne ser i det minste stor og fin ut) og grei batterilevetid. Vekt er fint at er lav også. Og helst en god CPU. Er skeptisk til om denne to-kjerneren er rask nok...

 

Og så er jeg skeptisk til at det er litt for liten SSD. Men det er nok et spm om kostnad, å dytte inn en rask SSD på 200+ GB øker nok prisen en del. Håper de i det minste har det som et alternativ, så kan jeg begynne å vurdere den som min neste laptop... :-)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Jøss, folk er litt kravstore her. Syns denne maskinen så ganske utrolig ut for det den er.

 

Gjenstår å se prisen, men denne dekker jo stort sett alle bruksområder. Integrert grafikk er jo ikke lenger like stort problem som før nå med Ivy Bridge og burde dekke stort sett alle unntatt gamere (og gamere kjører vel fortsatt stasjonær?)

 

Eneste minuset jeg kommer på er muligheten for ekstern skjerm. HDMI har vel fortsatt støtte for maks 1080p?

Lenke til kommentar

Jøss, folk er litt kravstore her. Syns denne maskinen så ganske utrolig ut for det den er.Gjenstår å se prisen, men denne dekker jo stort sett alle bruksområder. Integrert grafikk er jo ikke lenger like stort problem som før nå med Ivy Bridge og burde dekke stort sett alle unntatt gamere (og gamere kjører vel fortsatt stasjonær?)Eneste minuset jeg kommer på er muligheten for ekstern skjerm. HDMI har vel fortsatt støtte for maks 1080p?

 

HDMI støtter mye høyere oppløsning enn 1080p, men kommer selvfølgelig an på hva PC'en støtter.. ;)

Lenke til kommentar

HDMI støtter mye høyere oppløsning enn 1080p, men kommer selvfølgelig an på hva PC'en støtter.. ;)

 

Den normale implementeringen av HDMI i PC-er bruker SingleLink DVI/HDMI brikke - og støtter således maksimalt 1920 x 1200. Personlig er bruken av HDMI slik det fullstendig showstopper for meg.

 

Her burde det vært brukt mini DisplayPort eller aller helst Thunderbolt/DP.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig oppløsning ift størrelsen, men i det minste en oppløsning som gjør den til et reelt alternativ i motsetning til alle de tusenvis 1366x768 pc'ene. Latterlig når en tenker på at en god mobil (eller nettbrett) har ca samme (eller bedre) oppløsning.

Endret av sikotryne
Lenke til kommentar
HDMI støtter mye høyere oppløsning enn 1080p, men kommer selvfølgelig an på hva PC'en støtter.. ;)
Den normale implementeringen av HDMI i PC-er bruker SingleLink DVI/HDMI brikke - og støtter således maksimalt 1920 x 1200. Personlig er bruken av HDMI slik det fullstendig showstopper for meg.Her burde det vært brukt mini DisplayPort eller aller helst Thunderbolt/DP.

 

HDMI 1.4 støtter opp til 4K*2K, som burde holde en stund...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Audio.2Fvideo

 

Dog usikker på hvilken HDMI-versjon som følger med denne...

Lenke til kommentar

Sikle sikle.. Får se litt på hva de andre produsentene får til av 15" ultrabooks.

 

Jeg kjøper ikke før de får 1920 x 1080 oppløsning eller bedre, men denne så bra ut. numpad er også en stor bonus. Den 15" jeg nå eier har fullHD og numpad. Så det skal ikke være problem å få plass til dette.

 

Jeg syns fremdeles Lenovo sin U300 og Acer Aspire S modellene ser best ut, så ser frem til deres 15" varainter!

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

Endelig!! Jeg har ventet godt og lenge på at de første lette bærbare med Ivy Bridge fikk visning. :D :D :D

 

Denne maskinen syntes jeg så griselekker ut, og tilfredsstiller nesten samtlige av mine kriterier for den ideelle maskin. Nå er det -eneste- og da mener jeg -eneste- som mangler, at man får OLED på disse barskingene. Superkult! :D

Lenke til kommentar
HDMI støtter mye høyere oppløsning enn 1080p, men kommer selvfølgelig an på hva PC'en støtter.. ;)
Den normale implementeringen av HDMI i PC-er bruker SingleLink DVI/HDMI brikke - og støtter således maksimalt 1920 x 1200. Personlig er bruken av HDMI slik det fullstendig showstopper for meg.Her burde det vært brukt mini DisplayPort eller aller helst Thunderbolt/DP.

 

HDMI 1.4 støtter opp til 4K*2K, som burde holde en stund...

 

http://en.wikipedia....I#Audio.2Fvideo

 

Dog usikker på hvilken HDMI-versjon som følger med denne...

 

Det er kun ved 24/25/30 Hz 4K*2K støttes av HDMI 1.4. Ved 60 Hz støttes kun 1920 x 1200 når det er SingleLink. Dette skyldes at HDMI har for lav båndbredde i forhold til DisplayPort og ikke minst Thunderbird, DisplayPort og Thundebolt (Thunderbolt bruker samme kontakt - miniDP, og håndterer DisplayPort direkte) har henholdsvis 21,6 Gb/s og 21,6 + 20 Gb/s (PCIe) båndbredde. HDMI 1.4 har 10,2 Gb/s båndbredde. Så bruken av SingeLink HDMI (uansett versjon) umuligjør bruk av 27 - 30'' eksterne skjermer. Når da overgang til HDMI enkelt kan løses med "dual-mode DisplayPort" (passivt adapter) - så er det håpløst at man bruker en teknologi som i realiteten begrenser mulighetene.

 

Displayport støtter 4k*2k ved 60 Hz og 2,560 × 1,600 ved 120 Hz.

 

Da forstår vel de fleste at HDMI er bak mål - alle nye bærbare i dag bør ha DP eller Thunderbolt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...