Gå til innhold

Se fotoutstyret som kommer i mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"... I tillegg vil NX20 få en nyutviklet hybridlukker..." Er det snakk om en kombinasjon som består blant annet av elektronisk lukker? Hva med sync speed med blitz i så fall? Mekanisk lukker pleier å bety maks sync speed på rundt 1/ 250 sek på speilreflekskameraer rettet mot amatører. Ville være fint om produsentene lagde kameraer med raskere sync speed.

 

Jeg vet at de litt dyrere speilrefleksene har high sync funksjon eller lignende men det er litt juks. Blitzen mister lysstyrken ved denne funksjonen.

 

 

Lenke til kommentar

Mekanisk lukker pleier å bety maks sync speed på rundt 1/ 250 sek på speilreflekskameraer rettet mot amatører. Ville være fint om produsentene lagde kameraer med raskere sync speed.

 

Jeg vet at de litt dyrere speilrefleksene har high sync funksjon eller lignende men det er litt juks. Blitzen mister lysstyrken ved denne funksjonen.

Jeg har testet Olympus E-M5. Den synker fint opptil 1/320s. og 1/400s. ved beskjæring til 3:2 format.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135601&view=findpost&p=19223597

Lenke til kommentar

De mest spennende er som vanlig de speilløse :) E-M5 kom i hus i går.AtW

 

førsteintrykk? :D

 

Det er godt, stabiliseringen fungerer helt kanon, bra på høy iso, fokuserer raskt, og ja, jeg må innrømme jeg liker de nye art-filtrene godt, selv om "ekte fotografer" sikkert vil fnyse av det.. Ulemper er at den er litt større og tyngre enn EP2 jeg hadde før, og følgefokus har fortsatt forbedringspotensiale.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...