Gå til innhold

? Telepriser.no har ikke fulgt utviklingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at problemet er operatørene og deres jungel av priser som avhenger av alt for mange faktorer.

 

Alt for mage abonnement krever svært god planlegging av forbruket. De er billige, inntil du går utover ditt estimerte bruk, da får du svi ettertrykkelig.

Lenke til kommentar

Telepriser har mange feil, samtidig at jungelen av abonneter er ekstrem, noen gir mer enn andre enten det er data eller sms. Fra mitt ståsted så har prisen veldig lite og si så sant den ikke blir ekstrem høy, jeg og min familie har fast pris og betaler bare avgiften til selskapet. Og i følge telepriser er nesten alle abonnemangene dyrere enn fast prisen. (pga av ekstemt høyt forbruk av data og ringe minutter innad i "gruppen") Og tilslutt det med prisen er ikke hoved grunnen til at jeg beholder operatøren men servicen jeg får når jeg ringer, og det er det aller viktigste i det lange løp.

Lenke til kommentar

Hjelp, har agurktidene allerede startet? At en representant fra Telenor eller Netcom ikke liker telepriser.no er ikke veldig overraskende i og med at de i praksis er avgrenset fra å konkurere på pris, siden de må følge strikte retningslinjer fra Post og teletilsynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelp, har agurktidene allerede startet? At en representant fra Telenor eller Netcom ikke liker telepriser.no er ikke veldig overraskende i og med at de i praksis er avgrenset fra å konkurere på pris, siden de må følge strikte retningslinjer fra Post og teletilsynet.

 

Hvorfor er dette agurknytt?

 

Telepriser.no benyttes av svært mange til å bestemme hva de skal velge. Hvis det nå faktisk er slik at den har store mangler skulle det jo bare mangle at en nettside dedikert til mobil tar opp dette. At det da faktisk er en aktør i markedet som dronter saken betyr ikke at det ikke er riktig, eller at man ikke bør skrive om det.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Telepriser ikke klarer å ta høyde for ekstrapakker til abonnement, så er tjenesten ganske så misvisende og favoriserer faktisk pakkeproduktene til operatørene. Dette gir spesielt utslag hvis man har mye datatrafikk, men mindre minutter og SMS.

 

Litt trist at vi bruker offentlige kroner på dette, når f.eks. Ringepriser er et bedre alternativ som tar hensyn til ekstrapakkene.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er storartet at vi bruker noen få kroner på forbrukerstøtte i et marked der leverandørene gjør alt for å gjøre prisene mest mulig kompliserte å forutsi eller sammenligne.

 

Om et alternativt, privat fundet produkt også gjør samme tjenesten, er det også storartet.

 

Og ekstrapakker finnes først og fremst for å gjøre det enda noen hakk mer komplisert å regne seg frem til hva prisene faktisk er. Har ikke noen sympati for at de som bruker denne strategien ikke blir favorisert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...