Gå til innhold

Nå kommer endelig Sonys ultrabooker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De satser antageligvis på å selge disse til folk som skal reise rundt med de for jobben - og da er VGA en veldig god idé: Det er fortsatt den klart vanligste måten å koble til projektorer på. (Jeg har sett nok folk med Macbook Air-er som må grave rundt for å finne noen med en mini-DP til VGA - overgang før de kan begynne.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom den kommer til å koste 5500,- eller mindre, så er det vel kanskje et helt OK produkt i og for seg, men jeg ville aldri kjøpt den. Da hadde jeg heller kjøpt asus zenbook eller macbook air når de faller i pris etter nye prosessor - og macbook pro lanseringer er over en gang etter sommeren... evnt spyttet inn litt og kjøpt billigste zenbook/acer s3 (sistnevnte er jo litt slarkete, så det sier mer om sony`s "nye" ultrabook...)

Lenke til kommentar

De satser antageligvis på å selge disse til folk som skal reise rundt med de for jobben - og da er VGA en veldig god idé: Det er fortsatt den klart vanligste måten å koble til projektorer på. (Jeg har sett nok folk med Macbook Air-er som må grave rundt for å finne noen med en mini-DP til VGA - overgang før de kan begynne.)

Samme her, men i 2012 kunne de også ha kostet på seg en mini-DP. For min del blir det heller interessant å se om det kommer tynnere bedriftsmaskiner som har mange tilkoblingsmuligheter med amd trinity og intel anno 2012. På tide å kvitte seg med dvd-drevet i alle fall.
Lenke til kommentar

Det er vel ingen krise om det er VGA, så lenge det også er HDMI. Men, kunne gjerne vært en ekstra USB der ja..

Personlig syns jeg denne maskinen her virker veldig interessant: "Sony Vaio VPC-SE2V9E" ( 15.5" på under to kilo, med i7, full HD, og til under 10 laken )

Lenke til kommentar

Ser ikke så værst ut, og gleder meg til å studere ned live. Er litt enig angående VGA porten. Det er en standard som benyttes mye enda, men personlig vil jeg heller sett HDMI ta over snart. Eller DP for den sags skyld. På den andre siden er det korrekt som Djn sier, den mest vanlige måten å koble til en projektor på er via VGA, så Sony satser vel på å gjøre det mest mulig praktisk i og med at du slipper en overgang.

Lenke til kommentar
De satser antageligvis på å selge disse til folk som skal reise rundt med de for jobben - og da er VGA en veldig god idé: Det er fortsatt den klart vanligste måten å koble til projektorer på. (Jeg har sett nok folk med Macbook Air-er som må grave rundt for å finne noen med en mini-DP til VGA - overgang før de kan begynne.)
Samme her, men i 2012 kunne de også ha kostet på seg en mini-DP. For min del blir det heller interessant å se om det kommer tynnere bedriftsmaskiner som har mange tilkoblingsmuligheter med amd trinity og intel anno 2012. På tide å kvitte seg med dvd-drevet i alle fall.

 

Jeg vil gjerne slippe adaptere, og da er det greit med vga-porten. Tror nok vi ikke blir kvitt disse på en god stund.

 

F.eks. så ser jeg ofte møterom med projektor som støtter HDMI, men det er likevel VGA-kabelen som benyttes. De orker neppe å kjøpe en lang HDMI til ågerpris, som kanskje virker, når lange vga-kabler funker fjell.

 

Hadde dog vært greit om begge kablene lå der, som et alternativ, men skjønner de godt. Dessuten, da møterommet fikk sin første projektor, ble kablingen utført, og da var det vga som gjaldt. I ettertid så bytter man ut selve enheten, men kablinga som allerede er på plass, får fungere fortsatt.

 

Kom noen laptops med bare HDMI-port da jeg fremdeles jobbet med pc-salg. Det var ikke fritt for at jeg fikk noen kunder inn, som hadde kjøpt en slik tilnærmet usett, og som fortvilet lurte på hvordan de kunne få koblet til VGA. Noen hadde atpå til kjøpt et HDMI-DVI-adapter og et DVI-VGA-adapter, og lurte på hvorfor det ikke funka.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen krise om det er VGA, så lenge det også er HDMI. Men, kunne gjerne vært en ekstra USB der ja..

Personlig syns jeg denne maskinen her virker veldig interessant: "Sony Vaio VPC-SE2V9E" ( 15.5" på under to kilo, med i7, full HD, og til under 10 laken )

 

Problemet er ikke at det er VGA i seg selv, men at VGA gjør maskinen relativt tykk for sitt segment, og i tillegg tar opp verdifull plass.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet for 2 store oljefirmaer her i landet. Jobber for ett mindre utenlandsk oljefirma i dag. VGA er gjenomgående den eneste måten å koble til projector på møterommene. Da hjelper det ikke med noe fancy HDMI/displayport greier.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet for 2 store oljefirmaer her i landet. Jobber for ett mindre utenlandsk oljefirma i dag. VGA er gjenomgående den eneste måten å koble til projector på møterommene. Da hjelper det ikke med noe fancy HDMI/displayport greier.

 

Det hjelper jo, fordi man får overganger. Overganger er jo ikke ideelt, så man må vurdere ulempen av å ha overganger i situasjonene der overganger er aktualt, kontra fordelene i situasjonene der det ikke er det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...